סיימתי את הקורס לשיווק דיגיטלי של סאו סימפל וג’ון ברייס בשנת 2018. לפני כן עבדתי כמעצב בחברה מובילה לכלי בית ואריזות, וכלל לא הכרתי את התחום של השיווק הדיגיטלי. באותה תקופה התחלתי לחשוב שהחנויות הפיזיות והקניונים מאבדים מהרלוונטיות שלהם לטובת זירת הקניות המקוונת, ורציתי לקחת חלק בעולם המעניין והצומח הזה.
אל הקורס הגעתי על מנת להרחיב את האפשרויות שלי להשתלבות בעולם שהולך לכיוון של מסחר דיגיטלי. אמנם החנויות הפיזיות עוד כאן כדי להישאר, אך אין ספק כי העולם המקוון מתקדם ומתפתח, וכדאי להיות חלק ממנו.
כשהגעתי לקורס שיווק דיגיטלי, לא היה לי כל ידע קודם על התחום. המכינה להיכרות עם שפת ה-HTML הדאיגה אותי מעט, כי זה היה נושא מאתגר, אך כשהתחיל הקורס התחלתי להבין בהדרגה את העולם המרתק הזה של שיווק דיגיטלי, SEO, PPC ועוד, והתחלתי לקבל כלים חשובים ושימושיים לעבודה מעשית בתחום. היום אני מרגיש שיש לי את רוב הכלים הנחוצים לשיווק של עסק באינטרנט, והמידע שקיבלתי וחומר הלימוד מהקורס עדיין עוזרים לי ומשמשים אותי בעבודתי היומיומית.
אני יכול לומר שאני מרוצה מאוד מהבחירה בקורס של סאו סימפל. המרצים היו מקצועיים מאוד והם לימדו אותי המון, כל אחד מהכיוון שלו ומתחום ההתמחות שלו. לצד נושא הלימוד המרכזי, שהיה קידום אתרים אורגני, הכרנו גם אפיקי שיווק אחרים, כגון קידום ממומן, קידום ברשתות החברתיות ועוד. בסופו של דבר, ההיכרות הזו עם התחומים השונים מסייעת לי עד היום כאשר אני עובד מול אנשי PPC או SEO, שכן אני מסוגל להבין את עבודתם ולעבוד מולם מתוך הבנה ומעורבות אמיתיות, ולא באופן פסיבי ושטחי כמו בעלי עסקים אחרים שלא למדו את הנושאים הללו. כך אני יכול לנהל אותם טוב יותר ולקבל מהם תוצאות טובות יותר.
לאחר סיום הקורס רציתי להתחיל בשלב ההתנסות המעשית. בתחילה ניסיתי למצוא לקוח שיסכים שאבצע את ההתנסות שלי על האתר שלו, אך לא הצלחתי למצוא כזה. במקום זאת, החלטתי להקים אתר לעצמי ולעבוד עליו במהלך ההתנסות, פשוט כי בשום אופן לא הייתי מוכן לוותר על ההזדמנות הזאת. ואכן, אני יכול להעיד כי ההתנסות לימדה אותי המון והכינה אותי לעבודה מעשית. וגם היום, שנים לאחר סיום הקורס, אני עדיין מרגיש שיש לי תמיכה מצוות הקורס וכי יש לי עם מי להתייעץ. בנוסף, אני יודע שאני תמיד יכול לבוא לשמיעה חוזרת בשיעורים, שזה מאוד נחמד.
היום אני מבין עד כמה חשוב לדעת מהי המטרה שלך כשאתה מגיע לקורס שיווק דיגיטלי. אני חשבתי שאחרי הקורס אני אעבוד כמקדם אתרים, כנראה שכיר, ובסוף החלטתי לפתוח עסק משלי של ולהשתמש בידע מהקורס לטובת מאמצי השיווק הדיגיטלי שלו. אפשר לומר שהקורס הוא זה שכיוון אותי לחשוב בכלל על עולם השיווק ולהבין עד כמה זה חשוב לכל עסק.
אז יצאתי לדרך עצמאית. הקמתי עסק של עיצוב והפקת דפוס ואריזות בעבור חברות, ארגונים ואנשים פרטיים שרוצים ליצור אריזות מיוחדות ומעוצבות. אני מלווה את הלקוח בכל תהליך העיצוב והיצירה ומסייע לו להגיע למוצר המושלם. על מנת לצאת לדרך, התקשרתי ללקוחות פוטנציאליים רבים, וכולם ביקשו לראות את העבודות שלי, אז החלטתי להשקיע עבודה משמעותית באתר שבניתי להתנסות ולהפוך אותו לפלטפורמה טובה לשיווק העסק. סידרתי את האתר כך שהגולשים יוכלו לראות את כל מה שאני מציע, ומשם הכול התחיל להתגלגל.
אפיק השיווק המרכזי של העסק שלי היום הוא אפיק הקידום האורגני. היו לי גם כמה ניסיונות די מוצלחים עם אפיק הקידום הממומן, אך לעת עתה החלטתי לעצור אותו. אני עובד מול צוות של מקדמי אתרים מסוכנות דיגיטל, והיתרון שלי כבעל עסק עם ידע ב-SEO הוא שאני יודע מה לבקש מהם, כיצד לבדוק את עבודתם בקביעות, לתקן אותם ולכוון אותם במקרה הצורך. בנוסף לכך, אני עוסק רבות בכתיבת תוכן לאתר, בהפקת סרטוני אינסטגרם ובעוד פעולות הנדרשות לקידום העסק באינטרנט.
אני רואה היום הצלחה יפה בעבודה שלי. אני עושה מאמצים בלתי פוסקים להביא לקוחות חדשים ולהעניק ללקוחות שלי שירות טוב ומקיף יותר ומוצרים ואפשרויות רבים יותר. בכל חודש אני מקבל מספר נאה של פניות מאפיק הקידום האורגני וחלקן הופכות ללקוחות משלמים, וזה בהחלט עונה על הציפיות שלי כרגע. האתר הוא תדמיתי בעיקרו, ואני מרגיש שהוא מצליח ליצור בקרב הגולשים אמון, קשר אישי ורושם טוב. נקודה מעניינת לציון היא כי מאז שפרסמתי תמונה שלי באתר, כמות הפניות עלתה משמעותית, מה שמעיד לדעתי על הכוח של יצירת אמון וקשר אישי בעבור הלקוחות.
אני חושב שהיכרות עם עולם השיווק הדיגיטלי היא תנאי בסיסי להצלחה בעבור כל אדם שרוצה להקים עסק או מתלבט בנוגע להקמת עסק. מכיוון שרוב העבודה שלנו כבעלי עסק היא להביא אלינו לקוחות ולהציע להם יותר, זה אומר שהשיווק צריך להוות חלק משמעותי מעבודתנו ומהמשאבים המוקצים להצלחת העסק ולגדילתו, ואין ספק שהיום השיווק הדיגיטלי הוא הזירה החשובה ביותר לכך.