סיימתי את קורס קידום האתרים של סאו סימפל ומכללת ג’ון ברייס לפני כשלוש שנים. יש לי תואר בכלכלה ומנהל עסקים, ועד אז עבדתי בבנקים ובבית השקעות. לאחר שנולדו לי תאומים עמדתי בפני פרשת דרכים – חיפשתי עבודה שנותנת עדיפות למשפחה וידעתי שלתחום שבו עבדתי אינני רוצה לחזור.
בעלי הוא קבלן שיפוצים ובאותו הזמן עבדנו עם מקדם אתרים שקידם לו את האתר, וככה נחשפתי לתחום. לאורך תקופה לא היינו מרוצים מההתנהלות של המקדם, והקושי העיקרי שלנו היה התחושה כי אנחנו משלמים הרבה כסף ולא מבינים כמעט דבר ממה שהמקדם עושה – וככה התסכול רק הלך והתגבר. בעקבות כל זאת, בעלי הציע שאני אלמד את הנושא בעצמי וכך לפחות נוכל להבין על מה אנחנו משלמים למקדם בכל חודש.
ההצעה של בעלי הניעה אותי לבדוק מכללות וקורסים שונים בתחום. ידעתי שמכללת ג’ון ברייס היא מכללה ששמה הולך לפניה והיא נחשבת למוסד מוכר ורציני, וכשראיתי את הסילבוס של הקורס לקידום אתרים השתכנעתי סופית – הוא נראה רציני ומקיף, ועל כן נרשמתי לקורס זה. במהלך הלימודים בקורס הבנתי שאני אוכל ממש לעבוד בזה, ועוד לעבוד מהבית, וזה מאוד שימח אותי.
מכיוון שהגעתי לקורס מתחום אחר לגמרי ולא הכרתי כלום בתחום קידום האתרים, הייתי צריכה ללמוד את הכול מההתחלה, ובאמת אני חושבת שלמדתי בקורס את כל מה שאני צריכה כדי להתחיל לעבוד כמקדמת אתרים. המרצים היו רציניים וממוקדים בחומר הלימוד והרגשתי שאני מקבלת ידע רב וחשוב. האפשרות לחזור ולהשתתף בשיעורים במסגרת “השמיעה החוזרת” מאוד עזרה לי ואני ממליצה על כך לכל תלמיד בקורס – זה מעשיר ומרענן את הזיכרון. חשוב להבין שבתחום קידום האתרים אין אפשרות לדעת הכול, לא מיד עם סיום הקורס וגם לא בהמשך – תמיד צריך ללמוד ולהתעדכן, ובגלל זה השמיעה החוזרת מאוד מועילה. כך או כך, בקורס קיבלתי את הבסיס הנחוץ לעבודה בתחום – בעיקר ידע רב וסדרי עבודה נכונים.
כאשר סיימתי את הקורס, התחלתי לקדם את האתר של בעלי ובמקביל חיפשתי לקוחות. היום קידום אתרים הוא מקור הפרנסה שלי כעצמאית. יש לי מעגל לקוחות שמאוד מרוצים מהעבודה שלי, ובמקרים רבים הם אלה שמביאים לי לקוחות נוספים. ללקוחותיי אני מציעה חבילה מלאה של שיווק דיגיטלי – קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק וקידום אורגני בגוגל.
אני מנסה להתאים לכל לקוח את החבילה המתאימה לצרכיו ולרצונותיו, ובסופו של דבר רוב הלקוחות לוקחים את החבילה המלאה. גם אם בהתחלה הם רוצים להתמקד רק באפיק שיווקי אחד, לעתים אני משכנעת אותם לפעול באפיקים נוספים כדי להשלים את החסר. למשל, כאשר יש לחץ של זמן, קידום אורגני הוא פחות יעיל מכיוון שתוצאותיו מגיעות רק לאחר תקופת עבודה ממושכת, ועל כן במקרים כאלו עדיף להוסיף גם קידום ממומן בפייסבוק או בגוגל כדי לתת דחיפה ראשונית לאתר ולקבל תוצאות מהירות יותר.
האתגר בעבודתי כמקדמת אתרים עצמאית הוא בעיקר הניהול העצמי, כי בעברי הייתי שכירה ולא הכרתי את זה כלל. בהיותי פרילנסרית אני למעשה עושה הכול לבד – ניהול לקוחות, חשבונות וכו’ – וזה אתגר לא קטן. בנוסף, כשעובדים כפרילנסרים דרושה משמעת עצמית רבה, וגם זה לא קל. בסופו של דבר, אני מאמינה שצריך לעבוד קשה וביסודיות וכך בסוף מגיעים להצלחה. אני יכולה להעיד על כך מניסיון.
למי שרוצה לעבוד בתחום, גם אם יש לו ידע כלשהו, אני ממליצה להירשם לקורס מסודר. בקורס הוא בטוח ילמד דברים חדשים ויכיר סדרי עבודה וכלים שימושיים, והכי חשוב – יהיה לו גב, כי גם לאחר סיום הקורס יש למי לפנות ועם מי להתייעץ. אני מאוד נהנית מהעובדה שגם שנים לאחר סיום הקורס, אני עדיין יכולה להתייעץ עם מנהל הקורס ג’קי סויקיס ועם מרצים אחרים בקורס. עד כה, בכל דבר שהייתי צריכה הייתי פונה לצוות המרצים בקורס והם תמיד היו זמינים ועזרו לי. ההרגשה היא שרוצים שתצליח, שתדע, שתלמד וכל הצוות מוכן לעזור בכך – וזה ממש לא מובן מאליו.
לקבלת מידע על שירותי קידום אתרים או לשאלות ולהתייעצות בתחום, אתם מוזמנים ליצור אתי קשר בטלפון 054-4433616