25/2/21, 17:30-20:45,ימים ב’ ו- ה’
קורס קידום אתרים הוא פיתרון מצוין לכל מי שמעוניין לעבור הסבה מקצועית לאחד מהמקצועות המבוקשים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.
הקורס מקנה לתלמידיו את הכלים והידע הנדרשים להקמת עסק מצליח כעצמאים, או לחלופין, להשתלבות כשכירים בחברות קידום אתרים ובמשרדי פרסום או בעסקים וארגונים המעוניינים לקדם את אתריהם במנועי החיפוש בארץ ובעולם.
בנוסף ל-192 השעות האקדמיות, יכולים המשתתפים להצטרף עם סיום הקורס להתנסות מעשית, חינם!
בהתנסות הבוגרים מקדמים הלכה למעשה אתר, שלהם או של לקוח שלהם בליווי צמוד של מקדם אתרים בעל ניסיון רב בתחום ובליווי והכשרה.
ועוד משהו … ההתנסות אינה מוגבלת בזמן!
במפגש זה נעסוק בנקודות שונות במבנה האינטרנט הקשורות לעולמו של מקדם האתרים. נלמד מהי סביבת שרת לקוח ונרחיב בנושא כתובות ה-IP ושמות המתחם השונים, סיומות הדומיינים (TLD), היסטוריית הדומיין וההתחקות אחריה.
נכיר את נושא אחסון האתר ואת חשיבות בחירת ספק אחסון, שרת ומיקום גיאוגרפי לקידום האתרים, שרתי ה-DNS, תהליך העברת אתר משרת אחד לאחר ועדכון, רכישת שם מתחם חדש או שינוי שם מתחם לאתר קיים.
נרחיב בעניין הדרישות מחברת אחסון האתר וספק הדומיינים ונציג מקרים שבהם היו ליקויים בפרמטרים אלו וכיצד זה השפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש.
בשיעורים אלו יכירו המשתתפים את שפת ה-HTML ו-JavaScript וילמדו להקים אתר וורדפרס תוך מתן הדגשים לפרמטרים המשפיעים על קידומו במנועי החיפוש.
בחלק זה נבצע היכרות מעמיקה עם מנועי החיפוש האורגניים גוגל ובינג. ניחשף לגורמים העיקריים המשפיעים על דירוג האתרים במנועי החיפוש בארץ ובעולם בשפות שונות ונשווה בין הקידום האורגני לקידום הממומן מבחינת יעילות, עלות והתאמה לסוג האתר המקודם.
באופן טבעי, נתמקד בעיקר במנוע החיפוש של גוגל ונרחיב על השינויים שחלו באלגוריתמים שלו בשנים האחרונות. נכיר את הרובוטים השונים של מנועי החיפוש ונלמד כיצד ניתן לעקוב אחר פעילותם ברשת ולגרום להם להגיע אל האתר לעתים תכופות יותר. נכיר גם את המטמון של גוגל ונלמד על האופן שבו דפי האתרים מאונדקסים בו. בנוסף נראה כיצד באמצעות כמה פעולות פשוטות ניתן למצוא חסמים באתרים קטנים וגדולים כאחד. לשם הדגמה, נבדוק את נראותם של הפורטלים הגדולים.
בסופו של שיעור זה יוכל כל אחד מהתלמידים לענות על שאלות כגון: האם ניתן לקדם אתר המבוסס על כל פלטפורמה שהיא כגון Wix, WordPress, Joomla, Drupal או אתר הנבנה בהתאמה אישית בשפות תכנות שונות כגון dot net, asp, php, זאת בהתבסס על הבנה מלאה של מבנה דף תוצאות החיפוש וידיעת הפרמטרים המשפיעים עליו.
קידום אתר אורגני הוא תהליך ארוך ומורכב ותחילתו בבחירת ביטויים יעילים לקידום האתר. ביטוי יעיל מוגדר ככזה שהסיכויים לקדם בו את האתר גבוהים ושהתמורה ללקוח לאחר דירוגו של האתר בראש התוצאות תהיה גבוהה.
בשל החשיבות הגדולה של הנושא אנו מקדישים לכך בקורס 12 שעות!
נלמד לזהות פלחי שוק, לנתח מגמות ורמת תחרותיות של המתחרים, לבנות מדרגים שונים כולל מדרג SEO (מדרג זה מועבר בשלב מתקדם יותר של הקורס).
בשנים האחרונות החלו מנועי החיפוש, וגוגל בראשם, למפות אתרים לפי איכות התוכן שבהם. ביחידה זו ייחשפו המשתתפים לכל אותם פרמטרים המגדירים את איכות התוכן בעיני כלל מנועי החיפוש, הכוללים מלבד טקסטים גם תמונות, קבצי וידאו, מפות, תגובות, ביקורות גולשים, דירוגים ועוד.
נלמד באופן מקיף כיצד למקסם את סך המרכיבים למרכיב אחד – תוכן איכותי, הן באתרי מסחר הן באתרי תוכן גדולים וקטנים. נלמד כיצד להנגיש תכנים סמנטיים למנועי החיפוש וכיצד הדבר משפיע על נראות תוצאות החיפוש.
נכיר את עולמות התוכן והחיפוש של גוגל, כגון Google Images, Google Maps, Google Business, Google Local, שאותם ניתן לנצל לטובת קידום האתר.
בנוסף נרחיב בנושא הכפלת תכנים ונראה כיצד ניתן להתמודד עם התופעה, כולל תופעת גניבת התוכן.
לפני כמה שנים תהליך קידום אתר היה פשוט יחסית. על בעל האתר או חברת הקידום היה לדאוג לכמות מספקת של קישורים נכנסים (קישורים חיצוניים המצביעים על האתר) וברוב המקרים ללא כל התייחסות לאיכות הקישורים הללו.
כיום המצב שונה לחלוטין. כמות קישורים נכנסים גבוהה מדי יכולה לגרום להענשת האתר על ידי מנועי החיפוש ולפגיעה אנושה במיקומו בתוצאות החיפוש עד למצב שלא ניתן יהיה לחזור ולשקמו!
על כן, בשיעור זה נלמד כיצד לבנות פרופיל קישורים איכותי, ניחשף לכלים מקצועיים שבאמצעותם נוכל לנטר את פעילות המתחרים במאמציהם להשיג קישורים ואף למצוא קישורים זדוניים שהופנו לאתר שלנו במטרה לפגוע בו.
“הקישורים החדשים” – כך יש המכנים את תחום ה-Social SEO, שזכה לחשיפה גדולה עם צמיחתו של העידן החברתי. נושא זה עוסק בסיגנלים החברתיים המשודרים למנועי החיפוש ובהשפעתם על דירוג האתרים (ואנחנו לא מדברים על פייסבוק).
בשיעור זה נכיר את הרשתות החברתיות הרלוונטיות לפעולת הקידום ונלמד כיצד לאתר רשתות נוספות לטובת הגברת הנראות ברשת ויצירת הפניות איכותיות.
חשוב להדגיש כי אנו מלמדים את הנושא הזה כבר יותר משמונה שנים, הרבה לפני שחברות הקידום בארץ החלו לעסוק בו…
מבנה האתר, זמני התגובה ואופן הנגשת התכנים השונים למנועי החיפוש הם רק חלק מתהליך אופטימיזציית המבנה. התלמידים יכירו דרכים שונות לטיפול בנקודות אלו ולשיפורן.
יחידה זו כוללת הרחבה
בעניין החלפת שמות מתחם ושדרוג אתרים תוך שמירה על הישגי הקידום, הפקת דו”ח ללקוחות על ממצאי האופטימיזציה והתמודדות עם חברות פיתוח.
ביחידה זו ישתמשו התלמידים בשניים מהכלים המובילים בעולם בתחום קידום האתרים.
בשיעור זה נלמד שיטות לאיסוף וניטור מידע על הגולשים באתר ממקורות התנועה השונים, כולל התנועה האורגנית והממומנת, תנועה מרשתות חברתיות, קמפיינים, שיתופי פעולה, ניוזלטרים ועוד.
לצורך זיהוי קהלי הגולשים, בחינת ביצועי האתר ויעילות מקורות התנועה, נכיר את כלי Google Analytics ואת הפיצ’רים השונים שמציע הכלי, כולל בחינת קמפיינים מותאמים אישית, הגדרת יעדים, משפכים ועוד.
בחלק זה נבין את חשיבותו של נושא ההמרות ונלמד כיצד למטב אותן תוך התייחסות לדפי נחיתה ממירים, קריאה לפעולה ושימוש ניסויי תוכן מבוקרים בכלי Google Analytics לצורך בחינת יעילות הדפים. כמו כן נכיר את תופעת הקניבליזם ונלמד כיצד ניתן לטפל בה.
המשתתפים ייחשפו לכלי מנהל האתרים של גוגל ובינג, ילמדו כיצד לחבר אליהם את אתרי הלקוחות הפוטנציאליים וכיצד לתפעל את הכלים ולהפיק מהם את המרב.
פייסבוק היא המעצמה החברתית החזקה בעולם ובארץ, וזו הסיבה לפופולריות שלה בקרב עסקים קטנים וגדולים. כל מותג וארגון מבינים את חשיבותה ותרומתה הרבה של החשיפה ברשת חברתית זו למיתוג, לחשיפה, להגדלת התנועה לאתר, ובעקבות כך, להגדלת המכירות.
להלן רשימת הנושאים המועברים ביחידת לימוד זו:
• סקירה כללית של מבנה וכללי הממשק
• היכרות עם האלגוריתם לדירוג התכנים בניוז פיד
• בניית עמוד אוהדים עסקי כולל אפליקציות
• ניהול שוטף כולל שירות לקוחות, הגדלת קהל האוהדים וסוגי תכנים מומלצים
• אפיון אסטרטגיית פעילות ותוכן שיווקי
• תחרויות – כללים ורלוונטיות
• ניתוח ואופטימיזציה בממשק תובנות פייסבוק Facebook insights
• אבטחת החשבון הפרטי והעמוד העסקי
• ניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק
• Ads Manager
• סקירת סוגי הקמפיינים השונים
• הקמת שני קמפיינים לדוגמה
עולם הפרסום של גוגל מציע מגוון רחב של ערוצי פרסום, ובחלק זה של הקורס נלמד על Google Adwords. נתחיל בסקירה כללית ונתעמק באפשרויות השונות הקיימות, החל מניתוח מתחרים, תכנון מסעות הפרסום ברשתות השונות של גוגל, הקמת מסעות פרסום וניטור ועד לאופטימיזציה למיטוב המרות.
בנוסף נלמד כיצד ניתן לנהל מספר לקוחות בחשבון יחיד וכיצד נדווח ללקוחות על הפעילויות השונות שלנו בחשבונותיהם.
הקורס כולל הכנה למבחני ההסמכה של גוגל.
מקדם אתרים מקצועי צריך לדעת למנף את הצלחותיו בקידום האתר לסביבת המובייל – ובכך עוסקת יחידת לימוד זו.
ניחשף לאסטרטגיות קידום במנועי החיפוש במכשירי המובייל ונכיר את היתרונות והחסרונות של אתרים מותאמים למובייל, אתרים רספונסיביים ואפליקציות לניידים.
הצצה לעולם חוויית המשתמש וההנעה לפעולה, כולל התייחסות לתכנון ושיפור ממשקי המשתמש וחוויית הגלישה באתרים בכלל ובדפי נחיתה בפרט.
שיטות ותהליכים למינוף תכנים להגדלת החשיפה השיווקית ולהשגת היעדים העסקיים. בין הנושאים הנלמדים: מודלים ZMOT ו-KLT, א”ב של השפה השיווקית ומיטוב דפי נחיתה.
אפיון וניהול ניוזלטר שיווקי בדגש על שיווק מפריע לעומת שיווק מורשה.
סקירה כללית, פתיחת פרופיל והגדרות, יצירת לוחות וקיום אינטראקציה עם משתמשים אחרים, העלאת תמונות חדשות מהמחשב / אתר / Repin.
סקירה כללית, שילוב והתאמת נוכחות אישית ועסקית באינסטגרם, פתיחת פרופיל והגדרות, העלאת תמונות וסרטונים – פילטרים, תיוגים ותגיות, מעקב וניתוח – Iconosquare.
סקירה כללית, הקמת ערוץ ועיצובו, העלאת סרטון, הטמעת סרטון באתר, ממשק אנליטיקס.
יצירת פרופיל מקצועי, יצירת קשרים עסקיים רלוונטיים, פנייה ויצירת שת”פ, גיוס עובדים וחיפוש עבודה, קבוצות עניין בלינקדאין, קידום ממומן בלינקדאין.
שיעור חשוב שבו נכיר את הזכויות והחובות שלנו בכל הקשור לשמות מתחם, תווים מסחריים, זכויות יוצרים וההתמודדות עם קניבליזם ברשת.
הקורס הסתיים, וכעת נשאלת השאלה כיצד הופכים את כל הידע העצום שקיבלתם בקורס לכסף? בחלק זה ניחשף לעולמו המעשי של מקדם האתרים העצמאי. נכיר את שחקני השוק המתחרים, נלמד כיצד לאתר לקוחות פוטנציאליים ולהגיש להם הצעות מחיר, נשמע סיפורים אמיתיים ממקדמי אתרים אחרים ונעבור על נהלי עבודה ועל שיטות לניצול מיטבי של הזמן שלכם.
מלבד האפשרות להקמת עסק עצמאי, עומדת בפניכם כמובן גם האפשרות למצוא עבודה כשכירים באחת מחברות קידום האתרים בארץ. בחלק זה ניחשף לשוק העבודה, לתנאי ההעסקה ולרמות השכר הנהוגות בתחום. כמו כן נלמד מה נדרש מאתנו על מנת להצליח בראיונות עבודה וכיצד לנהל מו”מ עם המעסיק על התנאים ועל השכר.
לאחר סיום הקורס יקדמו המשתתפים אתר לפי בחירתם (לאחר בדיקה ואישור של מנהל הקורס). האתר יכול להיות שלהם או של לקוח, והקידום ייערך בליווי צמוד של חונכים מקצועיים תוך שימוש באחד מהכלים המובילים בעולם ה-SEO. תהליך הליווי אינו מוגבל בזמן!
מלאכת הקידום כוללת: מסמך קבלת אתר, בדיקת מילות מפתח, דוח אופטימיזציית מבנה, דוח אופטימיזציית תוכן, ניהול האתר, ממשקים למערכות ניהול האתרים של גוגל, ניהול פרופיל קישורים, הפצת מאמרים ושיתופי פעולה עם אתרים נוספים בתחום. לצד כל אלו ילמד המתנסה דרכי עבודה יעילות ויקבל עצות להתנהלות נכונה מול לקוחות.
חלק זה הוא רשות בלבד והמשתתפים יכולים לבחור שלא לבצעו.
הקורס מכשיר את משתתפיו לעבודה בקידום אתרים מ-א’ עד ת’ ולא נדרש כל ידע קודם מלבד תפעול מחשב, גלישה באינטרנט והכרה בסיסית של תוכנות אופיס.
הקורס שלנו מוכר לפיקדון! אם אתם חיילים משוחררים, תוכלו להשתמש בכספי הפיקדון על מנת לשלם על הקורס ולפתוח בקריירה רווחית כבר בשנותיכם הראשונות באזרחות. קראו על כך עוד כאן.
אם תבחרו להשתלב בתחום ה-SEO כשכירים ואם עמדתם בדרישות הקורס, תיהנו משירותי ההשמה המצוינים של מכללת ג’ון ברייס, הכוללים סדנה לכתיבת קורות חיים וסיוע במציאת מקום עבודה, גם אם אתם חסרי ניסיון. בנוסף, באתר סאו סימפל מתפרסמות באופן קבוע משרות מצוינות המיועדות לבוגרי הקורס בלבד.
192 שעות אקדמיות פרונטליות
הכרת המחשב ועולם האינטרנט מתוך התנסות אישית.
אנגלית: קריאה ברמה בסיסית.
לא נדרש ידע תכנותי.
ראיון אישי עם מנהל התחום, ג’קי סויקיס.
קורס קידום אתרים מתאים לאלו המעוניינים לעבור הסבה או הכשרה מקצועית ולהקים עסק בתחום קידום האתרים וניהול מדיה חברתית או לאלו המעוניינים לעבוד בתחום כשכירים.
ג’קי סויקיס, מומחה קידום אתרים מעל 20 שנה, מנהל בחברת סאו סימפל בע”מ ומנהל את קורסי ההכשרה בתחום במכללת ג’ון ברייס תל אביב מעל 13 שנים.
הראשון שהנגיש את נושא קידום האתרים האורגני SEO לאלפי (מעל 4,000) בעלי אתרים ומנהלי שיווק בסמינרים והרצאות גם בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי כבר מ 2004.
ב 2006 הקים את הקורס הראשון בארץ להכשרת מקדמי אתרים שהכשיר עד היום למעלה מ 2,800 אנשי מקצוע.
בעל ניסיון הדרכה של מעל 30 שנה, מהן 20 שנה בתחום השיווק הדיגיטלי.
בנוסף לסדנה לכתיבת קורות חיים ולשירותי ההשמה למי שעמדו בדרישות הקורס, בוגרי קורס קידום אתרים ומדיה חברתית זוכים לליווי רציף בתהליך ההתאקלמות בשוק העבודה. רק הבוגרים שלנו זוכים לליווי ולייעוץ של צוות המרצים המסור והמקצועי, גם שנים לאחר שסיימו את הקורס!
בוגרי הקורס לקידום אתרים יכולים להשתלב בשוק העבודה כשכירים או כעצמאים מיד בתום לימודיהם. בפועל, חלק מבוגרי הקורס משובצים בעמדות מפתח בארגונים שונים ומגוונים וחלקם הקימו חברות ועסקים המעניקים שירותי קידום אתרים.
עולם השיווק הדיגיטלי בכלל וקידום אתרים בפרט הוא עולם רחב, מגוון ומרתק. השתלבות בתחום זה יכולה לפתוח בפני העוסקים בו אפשרויות תעסוקה מגוונות ואיכותיות ופוטנציאל מצוין ליצירת קריירה רווחית ומאתגרת. השאלה היא כמובן כיצד מתחילים? כיצד ניתן להשתלב בתחום זה גם ללא ניסיון קודם בתחום?
קורס SEO יקנה לכם את הידע הנדרש, את דרכי העבודה ואת הכלים המקצועיים ביותר לקידום אורגני (קידום בתוצאות החיפוש החינמיות של מנועי החיפוש) של אתרים בארץ ובחו”ל, בשפות שונות, ובמנועי החיפוש Google וBing. הקורס שלנו הוא המקיף והאיכותי ביותר בארץ.
הקורס כולל, בנוסף לנושאים הקשורים לקידום אורגני, נושאים נוספים כגון קידום ממומן, ניהול מדיה חברתית, חוויית משתמש, וורדפרס, שיווק באמצעות תוכן, Web Analysis, מיטוב המרות, הקמת אתר והקמת וניהול עסק עצמאי בתחום. כל תכני הקורס הם העדכניים ביותר ועונים על המגמות המשתנות בתחום קידום האתרים.
קורס SEO מנוהל על ידי ג’קי סויקיס, מומחה קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מנהל הפיתוח העסקי בחברת סאו סימפל בע”מ, בשיתוף עם מכללת ג’ון ברייס תל אביב וירושלים. ההצלחה הפנומנלית של הקורס היא תוצר של רצון עז לשתף ולהעביר ידע שלא יסולא בפז המתבסס על ניסיון של למעלה מ-20 שנים בתחום ושל שיתוף הפעולה המוצלח וארוך השנים עם המכללה המובילה בארץ.