לאחר שהשלמתי לימודי עיצוב גרפי וקריאייטיב, התלבטתי לאיזה כיוון ללכת. חבר שמרצה במכללת ג’ון ברייס המליץ לי להירשם לאחד מהקורסים שהיא מציעה, ולאחר התלבטות ובחינה של כמה קורסים, החלטתי לבחור בקורס קידום אתרים, בעידודו של אותו חבר. הבחירה נפלה על הקורס הזה מכיוון שבהשוואה לחלופות, הוא מקיף ורחב יותר ומספק לתלמידים טכניקות מעשיות לעבודה. מאז שסיימתי את הקורס לפני יותר משנה, הבנתי עד כמה מדובר בנושא רחב ומרתק – בכל יום אני לומד פנים נוספים של המקצוע ונחשף לתחומים משיקים חדשים, וזה חלק מסוד הקסם של תחום קידום האתרים.
הבחירה בקורס התבררה מיד כהחלטה נכונה. הקורס נפתח במכינה קצרה בנושא HTML, שבמהלכה הכרנו את שפת התכנות ברמה בסיסית. היכרות זו סייעה לצמצם את הרתיעה הטבעית שלנו, כמי שאינם מתכנתים, מהתעסקות בקוד של האתר וזהו בהחלט כלי חשוב לעבודתנו. נהניתי מאוד מההרצאות של ג’קי, מהישירות והכנות שלו ומהקצב המהיר והדינמי שבו הוא העביר לנו את הידע. גם המרצה ציפי הרשימה אותי מאוד בסבלנות הרבה שלה. אמנם התחושה בשלבים מסוימים של הקורס הייתה כי אנחנו מקבלים ידע רב אך הוא אינו מתחבר לכדי פרקטיקת עבודה מסודרת, אבל ברגע שהתחלתי לעבוד בתחום, הכול התחבר והשתלב יחד לכדי סדר עבודה הגיוני ויעיל.
לכשסיימתי את הקורס תכננתי ללכת בדרך עצמאית. כבר בפגישה הראשונה שלי עם לקוח פוטנציאלי, הרגשתי שעדיין אינני יודע בדיוק מה אני עושה והוקל לי כשההתקשרות בינינו לא יצאה לפועל. הבנתי שאני זקוק לניסיון ולהשתפשפות בתחום לפני שאקבל לקוחות כעצמאי ופניתי למציאת עבודה כשכיר. מכיוון שאני גר באזור הדרום ידעתי שעומדות בפניי שתי אפשרויות – למצוא עבודה נוחה בדרום או למצוא עבודה במרכז שתדרוש ממני נסיעות יומיות ארוכות. שלחתי קורות חיים לכמה חברות שונות וגם פניתי אליהן טלפונית על מנת לשפר את סיכויי להיות מוזמן לראיון, ולמזלי הרב, זומנתי לראיון עבודה בחברת פרסום דיגיטלי הפועלת באזור הדרום.
מיד כשנכנסתי לראיון הבנתי שהתעודה שלי פותחת לי דלתות. המראיינים התייחסו בהערכה רבה לקורס קידום האתרים של סאו סימפל וג’ון ברייס שלדעתי ולדעתם נמצא בליגה אחרת לגמרי מהקורסים המקבילים בארץ ולכן היו להם ציפיות גבוהות ממני. בראיון נשאלתי שאלות מקצועיות רבות וגם קיבלתי משימה מעמיקה יותר – בניית תכנית אסטרטגית לאתר שניתן לי. לצורך ביצוע המשימה נעזרתי בחומר הלימודים וגם פניתי לג’קי ששמח לעזור. אני חייב לציין שגם היום, יותר משנה מאז סיום הקורס, אני עדיין פונה לג’קי מעת לעת ומתייעץ עמו בנושאים שונים והמענה שלו הוא מצוין. המענה הזה כלל אינו מובן מאליו, שכן לא בכל קורס ההבטחות לליווי ארוך טווח באמת מתגשמות.
בזכות כל זאת התקבלתי לעבודה כמקדם אתרים בחברה, העוסקת במגוון אפיקי פרסום ושיווק – קריאייטיב, PPC, SEO וגם פרסום אוף-ליין. כיום אני מנהל 18 לקוחות ואני אחראי על כל שלבי קידום האתרים שלהם – אני מנהל עמם קשר רציף, מבצע עבורם קישורים, מעביר להם הצעות שונות לשיפור האתר ועוד. האתגר הכי גדול בעבורי הוא להסביר ללקוחות את עבודתי ולרתום אותם למאמץ. רבים מהלקוחות מתקשים להבין מה בדיוק עושה מקדם האתרים “מאחורי הקלעים” והם אינם מזדרזים למלא את הנחיותיו ובעת הצורך אף להשקיע מכספם על מנת ליישם את המלצותיו באתר. המטרה שלי היא לגרום ללקוחות להבין כי שיתוף הפעולה שלהם הכרחי להצלחת תהליך הקידום האורגני ולהסביר להם כיצד הדברים עובדים. רק כך ניתן באמת להגיע לתוצאות טובות.
היום, לאחר שכבר צברתי ניסיון בעבודתי, אני מרגיש בשל לנהל לקוחות משלי כעצמאי. אני נוקט באסטרטגיה של פנייה ישירה לאתרים שמעניין אותי לקדם, ולאחר שזכיתי בתשומת לבם, אני מסביר למנהלי האתרים אילו נקודות באתר ניתן לשפר ולאילו תוצאות אפשר להגיע. חשוב לי להתייחס לאתגר שעמו אני מתמודד בהקשר זה – חוסר אמון מצד בעלי אתרים. רבים נכוו בעבר מעבודה עם מקדמי אתרים לא רציניים שלקחו תשלום אך לא סיפקו תוצאות וזה מטען שעמו אני נאלץ להתמודד בניסיון להחזיר להם את האמון ולהראות להם את התועלת שעשויה לצמוח להם מהעבודה עמי.
ולאלו שעדיין לא החליטו איזה תחום ללמוד ובאיזה קורס לבחור, אני ממליץ לקרוא ולהבין מהו תחום ה-SEO והאם הוא מדבר אליהם. אם יחליטו לבחור בתחום – הקורס של סאו סימפל ומכללת ג’ון ברייס הוא ללא ספק הבחירה הטובה ביותר שפותחת דלתות להשתלבות בתעשייה. הקורס נחשב לאיכותי ומקצועי ביותר והוא מספק מקפצה לתפקידים מעניינים. לדעתי, השתתפות בשיעור ניסיון היא דרך מצוינת להתרשם מהקורס ולהבין אם זה מה שאתם מחפשים.
לאחר שלמדתי קידום אתרים ואני גם עוסק בתחום, אני מבין שאתר בלי קידום זה כמו אופניים בלי גלגלים, ואני פה כדי לספק לאתר את הגלגלים שייקחו אותו למעלה. להתייעצות בנושאי SEO ולמידע נוסף על השירותים שאני מספק, אתם מוזמנים לפנות אליי 052-5680880