במסגרת עבודתי, אני מנהל את אסטרטגיית השיווק בחברה המקדמת מגוון אתרים בתחומים שונים. בשל כך, הכרתי את התחום של הקידום הממומן, אך הבנתי שעל מנת לשלוט טוב יותר באסטרטגיית שיווק האתרים שלנו, עליי להעמיק את ידיעותיי גם בתחום הקידום האורגני. ההבנה הזו הגיעה כאשר ניסיתי לנטר את עבודתו של אחד המקדמים שלנו ולהעריך את איכותה, והבנתי שאין לי די ידע וכלים על מנת לעשות זאת בהצלחה. זאת הסיבה לבחירה שלי להצטרף לקורס קידום אתרים מקצועי.
לפני שהתחלתי את הקורס, ההיכרות שלי עם תחום ה-SEO הייתה מצומצמת. בדקתי את מגוון הקורסים המוצעים ועשיתי שיעורי בית מעמיקים על הנושא לפני שבחרתי בקורס זה.
הגורם הראשון שהטה את הכף לטובת קורס זה היה העובדה שהוא מתקיים בשיתוף מכללת ג’ון ברייס, שהוא מוסד ששמו הולך לפניו ונחשב מאוד איכותי, ולכך התווספה העובדה שמנהל הקורס הוא ג’קי סויקיס, שנחשב לאוטוריטה בתחום.
אם כן, סיימתי את הקורס בשנת 2020 והיום, שנה אחרי, אני יכול להעיד שאני מאוד מרוצה מההחלטה שקיבלתי. הקורס מעניק לתלמידים את הכלים שבאמצעותם אפשר ממש להתחיל לעבוד באופן מעשי. אני באופן אישי הייתי מעדיף שהקורס יעסוק רק ב-SEO ולא בנושאים נוספים, אך אני יודע שלתלמידים אחרים בקורס כל נושאי הלימוד היו ממש מועילים וחשובים, כך שטוב שהם נכללים בו. המרצים היו מקצועיים וירדו לעובי הקורה בכל נושא. זהו קורס מאוד פרקטי, ולא רק תיאורטי – כשיוצאים ממנו אפשר מיד להתחיל לעבוד.
אינני יכול לנהל את כל האתרים שלנו לבדי, ולכן עליי להתמקד בניהול אסטרטגיות הקידום ולבזר את העבודה לאנשי מקצוע שונים. ההיכרות המעמיקה עם תחום ה-SEO שקיבלתי בקורס מאפשרת לי לבקר את עבודתם בצורה מקצועית. לדוגמה, לפני זמן מה האדם שבונה את הקישורים בעבור אחד האתרים שלנו הציע שיטה מסוימת ליצירת קישורים רבים לאתר, ובזכות הידע מהקורס אני הבנתי מיד כי מדובר בשיטה ספאמית ומסוכנת שעלולה לפגוע באתר – והצלחתי למנוע זאת מבעוד מועד.
הליווי והסיוע של צוות הקורס גם הוא ראוי לציון – אני נמצא בקשר קבוע עם ג’קי לצורך התייעצויות מקצועיות והוא גם מחבר אותי לאנשי מקצוע טובים בתחום. מלבד זאת, חומרי הלימוד שקיבלנו בקורס משמשים אותי עד היום. למעשה, אני משתמש בידע מהקורס בכל יום, ובעיקר כאשר אני בונה את אסטרטגיות הקידום האורגני לחודשים הבאים.
כאחראי על אסטרטגיית המרקטינג של מגוון אתרי אינטרנט, וכגורם שמפקח על עבודתם של מקדמי האתרים, אני יכול להעיד עד כמה חשוב ליצור שילוב נכון בין אפיקי הפרסום השונים – ממומן, אורגני, רשתות חברתיות וכו’. השאיפה שלנו היא למקסם את ההחזר על ההשקעה בתקציבי הפרסום ולהשתמש באפיקים שיחס העלות-תועלת שלהם הוא הטוב ביותר, ואין ספק שהאפיק המשתלם ביותר מבחינה זו הוא האפיק של הקידום האורגני, אך עדיין כדאי לבזר את תקציבי הפרסום על מנת להשיג תוצאות טובות יותר. שיטות הפרסום הממומנות הן חשובות ומשמעותיות ומהוות גורם מרכזי בהשגת לקוחות כאשר משתמשים בהן בשיטת הרימרקטינג.
אני מאמין שכולנו צריכים ללמוד ולהתפתח כל הזמן, גם כאשר אנו כבר עובדים בתחום. אני חושב שתחום קידום האתרים הוא תחום שכדאי מאוד ללמוד, כי לאן שלא תגיעו – הידע הזה תמיד יעזור לכם. זהו תחום רחב שניתן לפגוש במקומות ומצבים שונים, במשרות שונות ובזמנים שונים. ומכיוון שכל העולם נמצא היום באינטרנט, בעיקר לאחר שנת הקורונה שעברנו, זהו זמן מעולה להיכנס לתחום. בסופו של דבר, זהו תחום שדורש למידה מתמשכת לאורך זמן, סקרנות רבה, יצירתיות, מחשבה מעמיקה, יכולות ניתוח וחקר, הבנה והסקת מסקנות והסתגלות לשינויים, ואם יש לכם כל התכונות הללו – זה התחום בשבילכם.