את קורס שיווק דיגיטלי של סאו סימפל ומכללת ג’ון ברייס (שנקרא באותם הימים “קורס קידום אתרים”) סיימתי בפברואר 2017. יש לי תואר ראשון במנהל עסקים וניסיון מקצועי רב, אבל את עולם השיווק הדיגיטלי לא הכרתי עד אז כמעט בכלל.
היה זה לאחר שעבדתי כ-15 שנים בתחום המכירות והשיווק, בעיקר כמנהלת מכירות, כאשר הרגשתי שאני רוצה לעשות שינוי מקצועי, אך עדיין להישאר בתחום של המכירות והשיווק. רציתי ללמוד את העתיד של התחום, שהוא לדעתי עולם השיווק הדיגיטלי. את מכללת ג’ון ברייס הכרתי היטב עוד לפני כן וידעתי שזו מכללה מובילה בתחומי ההייטק, וכך הגעתי לקורס של ג’קי סויקיס וסאו סימפל.
כפי שציפיתי, הקורס היה מצוין. מכיוון שהגעתי אל הקורס עם ידע אפסי בתחום, למעשה למדתי הכול מההתחלה ועד הסוף בקורס, ובהחלט הצלחתי להפיק ממנו המון. המרצים היו מאוד נגישים לתלמידים וענו על שאלות ברצון. על המטלות שביצענו קיבלנו מהמרצים משובים מפורטים עם הסברים לגבי הנושאים הדורשים שיפור, וכך יכולנו ללמוד הרבה מאוד. הכיתות היו נעימות ונקיות ובכלל, תנאי הלימוד היו מצוינים.
בנוסף, חשוב מאוד לציין את התמיכה הרבה שמקבלים התלמידים בקורס מצוות המרצים. אני באופן אישי זכיתי לתמיכה, לעזרה ולייעוץ במהלך הקורס וגם לאחריו ממנהל הקורס ג’קי, והאמת שגם היום, שבע שנים אחרי, אני עדיין נפגשת איתו לעתים ומתייעצת איתו בנוגע ללקוחותיי. ג’קי מאוד נגיש, זמין ועוזר ואפשר לומר שהוא ממשיך לתמוך בנו, התלמידים, לכל החיים, שזה מדהים. יתרה מכך, ההיכרות ביני לבין ג’קי סייעה לי מאוד בתחילת דרכי המקצועית, שכן קיבלתי מג’קי עזרה במציאת עבודה והוא המליץ עליי למעסיקים, שזה מאוד משמעותי. בנוסף, המעסיקים בשוק יודעים שיוצאי הקורס של סאו סימפל וג’ון ברייס הם מועמדים איכותיים במיוחד לעבודה, כך שהקורס בהחלט פותח דלתות לאפיקי קריירה שונים.
כשסיימתי את הקורס היה לי כל הידע שהייתי צריכה על מנת לעבוד בתחום, ואפילו לפעמים יותר ממה שצריך. למשל, בקורס למדנו לערוך מחקר מילים מעמיק ומקיף מאוד, כאשר במציאות חברות קידום אתרים גדולות לרוב מבצעות בדיקת מילים הרבה יותר שטחית ומהירה. מצד שני, אם עובדים inhouse בחברה אחת ומקדמים רק את האתר שלה, אז אפשר וכדאי להעמיק הרבה יותר בבדיקה כזו על מנת להגיע לתוצאות מיטביות, וזאת לומדים לעשות בקורס.
מיד לאחר הקורס התחלתי לעבוד בתחום, בהתחלה לצידה של פריסלנסרית מקצועית, שממנה למדתי רבות. לאחר תקופה התחלתי לעבוד ב-eshop, פלטפורמה של אתרי מכירות, שם עסקתי בקידום אורגני של מספר גדול של אתרים. במקביל, התחלתי לבנות לעצמי קהל לקוחות ולאחר תקופה הרגשתי שאני מוכנה לצאת לדרך עצמאית, שזה היה החלום שלי מההתחלה. בתקופה זו התגוררתי במלטה וניהלתי לקוחות מהארץ שנתתי להם שירותים מרחוק – בעיקר קמפיינים ממומנים ורשתות חברתיות. בימים אלו אני פחות מתעסקת ב-SEO, כי זהו תהליך ארוך ומורכב, שהלקוחות שאני פוגשת פחות מתעניינים בו. אני עובדת ברשתות כמו לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, ואלו שירותים שיותר קל לי למכור ללקוחות, גם בגלל שהם יותר מבינים את הערך בזה וגם מכיוון שהעלות נמוכה יותר בעבורם. אני עובדת בעיקר עם עמותות ועסקים קטנים, וחשוב לי להתאים להם את האפיק השיווקי הנכון ביותר, גם מבחינת האופי שלהם וגם מבחינת התקציב שלהם.
בניית העסק העצמאי שלי דרשה זמן ומאמץ. בהתחלה השגתי לקוחות מפה לאוזן, דרך חברים ומשיחות אקראיות עם בעלי עסקים שפגשתי. למעשה, בכל מקום שאליו אני מגיעה אני מספרת על התחום שאני מתעסקת בו, ופעמים רבות אכן הצד השני שמח לקפוץ על ההזדמנות השיווקית שנקרתה בדרכו. אני חייבת להודות שבזכות הניסיון רב-השנים שלי במכירות, אני יודעת למכור את עצמי טוב יותר מאחרים. אני אמנם לא משקיעה בשיווק אונליין של עצמי ושל השירותים שלי, אבל ההצלחות שהבאתי ללקוחות שלי מדברות בעד עצמן ומביאות לי לקוחות נוספים.
אני חושבת שבתחום השיווק הדיגיטלי חשוב מאוד ללמוד כל הזמן. מיד לאחר הקורס החלטתי להמשיך ללמוד מאנשים מקצועיים, גם כאלו שאני עובדת איתם וגם אחרים. אשת המקצוע הראשונה שעבדתי איתה לימדה אותי הרבה על פייסבוק, למשל, ואחר כך העמקתי בתחום הזה בעזרתו של שמי אוסטרובסקי והתחלתי להתמקצע בו. למדתי לאורך השנים קורסים על טיקטוק, כתיבה שיווקית ועוד רבים ומעניינים, שכולם מאפשרים לי להרחיב את סל השירותים שאני מציעה ללקוחות שלי. אני כל הזמן מתעדכנת במה שמתחדש בתחום, אני פעילה בקבוצות של אנשי מקצוע, אני עוקבת אחר הטרנדים החדשים ואפילו נכנסתי עכשיו לתחום של כתיבה בעזרת בינה מלאכותית. החוכמה היא כל הזמן לעשות התאמות ללקוח הספציפי, אבל לצד זאת להיות תמיד מעודכנים בכל מה שקורה.
מהניסיון שלי היום, אני יכולה להגיד שתחום השיווק הדיגיטלי מתאים לאנשים משימתיים, שיש להם יחסי אנוש טובים וגישה למכירות והם מחפשים עבודה שהיא דינמית ומשתנה מיום ליום. לדעתי לעוסקים בתחום שלנו נדרש שילוב של יצירתיות עם כושר ביטוי טוב. זהו מקצוע מעניין וגם משתלם מבחינה כלכלית, ואני שמחה שקיבלתי את ההחלטה הזו. אני ממליצה למי שרוצה להשתלב בתחום להתחיל מהקורס המצוין של סאו סימפל ומכללת ג’ון ברייס, שמלמד קידום אתרים, קידום ממומן וסושיאל בצורה מעמיקה. יש בתחומים הללו עבודה רבה ואפשרויות תעסוקה רבות והביקוש לאנשים טובים אף פעם לא נגמר. אז כדאי לכם להצטרף!
להתאמת פתרונות שיווק דיגיטליים לעסק שלך, ניתן ליצור קשר עם אלה בטלפון: 054-2938996