עשור של הצלחה – הסיפור של שרון בן עזרא

פשוט מייצרים הצלחה!!!

לפני כעשר שנים סיימתי את קורס קידום האתרים של סאו סימפל ומכללת ג’ון ברייס, שפתח לי דלת לקריירה מוצלחת, רווחית ומעניינת בעולם השיווק הדיגיטלי.

היה זה לאחר לידת בני הראשון, כאשר עזבתי את עבודתי כיועצת לימודים וחיפשתי משרה שמתאימה יותר לאימהות. מצאתי עבודה נוחה בחברה, שבה ביקשו ממני גם לנהל את אתר האינטרנט שלה, מה שגרם לי להתחיל לגלות וללמוד בעצמי תחום חדש ומעניין. ככל שהתעמקתי בנושא, גיליתי שאני למעשה עוסקת בסוג של קידום אתר, וגם גיליתי שאני מאוד מתחברת לתחום ונהנית ממנו. מכאן גם נבע הרצון לעשות זאת טוב יותר ולהצליח. הבנתי שאין לי מספיק ידע והבנה ושהעבודה שאנחנו עושים היא אינה מקצועית, וחשבתי שאנחנו חייבים להשתפר. על כן, ביקשתי מהמעסיקים שלי לצאת ללימודים במסגרת העבודה, והם אישרו זאת.

שרון בן עזרא - בעלת עסק לשיווק דיגיטלי
שרון בן עזרא, בעלת עסק לשיווק דיגיטלי

כאשר התחלתי לחפש קורס בתחום, שמעתי שוב ושוב את השם “ג’קי סויקיס”, והבנתי שככל הנראה יש לכך סיבה טובה, ונרשמתי לקורס שהוא מנהל. הקורס היה מעניין, והוא אכן העניק לי נקודת פתיחה טובה לעבודה בתחום. אני חושבת שלמידה עצמית והתנסות מעשית הן מאוד חשובות על מנת להפוך למקצוענים בתחום השיווק הדיגיטלי, אבל מומלץ מאוד להתחיל בקורס שמייצר בסיס ידע יציב שממנו ניתן להבין את ההיגיון של התחום. כמה שלא תקראו ותצפו בסרטונים על הנושא – זה לא יהיה כמו מרצה שמסביר, מלמד ועונה על שאלות, וכך מייצר גוף ידע מובנה ומאורגן. יתרון נוסף של הקורס מבחינתי הוא הקשר שיצרתי עם מנהל הקורס ג’קי סויקיס, שמאז סיום הלימודים נותן לי מענה כשאני זקוקה לו ומייעץ לי בנושאים רבים, וזה ממש לא מובן מאליו לדעתי.

הגעתי לקורס כדי לקבל ידע מקצועי שיעזור לי לטפל באתר שתחת ניהולי, ואני מאוד שמחה שעשיתי את זה, כי במהלך הקורס הבנתי בדיוק מה אני צריכה לעשות באתר שלי – ומיד יישמתי כל מה שלמדתי. כל הפעולות הללו שיישמתי באתר אכן יצרו שינוי חיובי בסופו של דבר, למרות ששינוי כזה אורך זמן, כפי שקורה באורגני.

אם כן, לאחר הקורס ביצעתי את עבודת הקידום באתר של החברה שבה עבדתי, ולאחר תקופה החלטתי להפוך לעצמאית. עם הזמן הבנתי שהלקוחות מעוניינים גם בקידום ממומן, בנוסף ל-SEO, אז התחלתי ללמוד את הנושא בעצמי, ועם הזמן הקידום הממומן הפך להיות עיקר העבודה שלי, בהתחלה בגוגל ואחר כך גם בפייסבוק. כחלק מתהליך הלמידה הייתי הולכת לכנסים ולהרצאות של גוגל, ולפני כחמש שנים עשיתי גם קורס ממוקד בקידום ממומן, שמאוד שיפר את העבודה המקצועית שלי. אני גם כל הזמן קוראת ומתעניינת בנושא של הקידום הממומן כדי להישאר מעודכנת בכל מה שחדש בתחום.

היום אני עובדת כעצמאית, ויש לי לקוחות רבים משלי. בנוסף לכך, יש לי גם שיתופי פעולה עם סוכנויות שיווק דיגיטלי, שללקוחות שלהן אני מקימה קמפיינים, וגם עם יועצים עסקיים שמפנים אליי את לקוחותיהם. בנוסף, יש לי אתר וויקס משלי שאני מנסה לשפר ולקדם כדי להיחשף לעוד לקוחות, אבל את רוב הלקוחות אני מקבלת מפה לאוזן, ממעצבים ומיועצים עסקיים.

אני משתדלת ללמוד כל הזמן דברים חדשים על מנת לשפר את ארגז הכלים המקצועי שלי. לאחרונה, למשל, מישהי שאני עובדת איתה על יצירת דפי נחיתה ללקוחות לימדה אותי לבנות דפי נחיתה ואתרים בוויקס, וזה מעניק לי כלי עבודה נוספים שללא ספק משדרגים את העבודה שלי.

הבחירה בקידום ממומן על פני קידום אורגני היא משום שלקוחות רבים ביקשו קידום ממומן ולא תהליך אורגני שהוא ארוך ולוקח זמן רב יותר. בעבורי, קידום אתרים אורגני הוא תהליך הרבה יותר סיזיפי וקשה, ואני מוצאת שיותר קל לי לבצע קידום ממומן, ולכן בחרתי באחרון. אני מאמינה שאנחנו צריכים להתאים את צמנו לצרכים ולרצונות של הלקוחות שלנו, ואם הלקוחות שלנו מעדיפים את הגישה הממומנת – זה מה שאנחנו צריכים לתת להם.

אני עובדת עם הלקוחות שלי בריטיינר חודשי קבוע, וישנו גם תשלום נפרד על הקמת הקמפיין, שדורש הכי הרבה עבודה בחודש הראשון. כך, אם הלקוח עוזב אחרי זמן קצר, ההפסד שלי הוא אינו משמעותי. השלב הראשון בתהליך הקידום הממומן הוא שיחת אפיון עם הלקוח: מה העסק שלו, אילו מוצרים הוא רוצה לקדם, מה נעשה עד עכשיו וממה הוא היה מרוצה יותר או פחות (למשל, יחס אישי שהוא לא מצא בסוכנויות גדולות), מהן המטרות והיעדים, אילו עוד נכסים דיגיטליים יש לו ועוד. כעת אני מבצעת מחקר על מנת להמליץ לו היכן כדאי לו לפרסם (גוגל, פייסבוק, יוטיוב), האם כדאי לו ליצור סרטונים ועוד.

אני צריכה להתאים את התקציב של הלקוח לעלות לקליק בביטויים הרלוונטיים ולבנות לו חבילה נכונה בעבורו. גם האופי של המוצר קובע היכן כדאי לפרסם – יש כאלו שמתאימים לגוגל וכאלו שמתאימים לפייסבוק, תלוי מיהו קהל היעד. לעתים נעשה שיווק ממומן בגוגל, אבל את הרימרקטינג נבצע בפייסבוק, למשל. בדומה לכך, שירות שאנחנו צריכים באופן מיידי, כמו מדביר, כדאי לפרסם בגוגל, כי שם אנשים מחפשים שירות דחוף. לעומת זאת, אופנה היא משהו שאנחנו נתקלים בו תוך כדי שיטוטים בפייסבוק או באינסטגרם, ולכן לאתרי אופנה כדאי לפרסם בפלטפורמות אלו.

הקורס עזר לי מאוד להשתלב בתחום הספציפי הזה של שיווק דיגיטלי. אני זוכרת שעשינו מחקר מילות מפתח בקורס, ואני עדיין משתמשת בו עד היום לצורך הקידום הממומן. אמנם המחקר שאני עושה הוא מעט שונה, אך הוא בהחלט מבוסס על מה שלמדתי בקורס. למדתי גם על מילות מפתח, על נפח חיפושים, על מיקומים בגוגל ועוד – וכל זה רלוונטי גם לממומן. עם זאת, חשוב לציין שקורס הוא אינו מספיק על מנת להפוך למקצוענים. כדי להפוך לאנשי מקצוע מיומנים וטובים, נדרשים מיומנות וניסיון בשטח, שמגיעים בעבודה קשה ומאומצת. כמה שמתנסים יותר ולומדים יותר – ככה מצליחים יותר.

היום אני מתפרנסת מהתחום הזה. יש לי לקוחות קבועים בריטיינר כבר שנים, ולצדם יש לי לקוחות מתחלפים – זה אמנם מאוד מאוד דינמי, אך אני עדיין מצליחה לשמור על יציבות מסוימת מבחינת הכנסות לאורך השנה. אני עובדת קשה והרבה שעות ביום, כי בתור עצמאית אני צריכה להיות נחושה ולעבוד קשה. עם זאת, חשוב לשים גבולות ולעצור את שעות העבודה, כדי לשמור על חיוניות ולא להישחק יותר מדי. גם כאנשי מקצוע מסורים, אנחנו צריכים מנוחה לעצמנו וחשוב שנשים גבולות ללקוחות שלנו – הם יודעים שאני לא תמיד זמינה, אבל הם גם יודעים שאני תמיד אחזור אליהם.

בסופו של דבר, כשהקמפיין טוב ודף הנחיתה טוב – זה מצליח. אנחנו צריכים להסתכל היטב על הנתונים, לקבל החלטות טובות ולעשות שינויים במידת הצורך על מנת לתת ללקוח שלנו את המענה ואת התוצאה הטובים ביותר. ואכן, חלק גדול מהעבודה הוא לשמר את הלקוח לאורך זמן, וכאשר הוא רואה שהוא מקבל לידים והוא מרוצה מהתוצאות – הוא ימשיך לשלם. כך, ההצלחה של הלקוח היא גם ההצלחה שלי כאשת מקצוע!

מוזמנים להתייעץ ולקבל הצעה לקידום ממומן בטלפון 052-3315433 או לבקר באתר https://www.sharon-digital.com/