את המחשב הראשון הכניסו ההורים שלי הביתה כשהייתי בן 10, ומיד התחברתי לעולם האינטרנט – הוא סקרן וריתק אותי מאוד. שנה לאחר מכן האתר הראשון שבניתי כבר היה באוויר. בהמשך הדרך פתחתי עוד כמה אתרים חינמיים שענו על הטרנדים של אותה התקופה. אתרים אלו קיבלו לא מעט טראפיק אורגני, וזה היה לי ממש כיף לראות את זה.
כשהייתי בן 13, נולדה מערכת השותפים “גוגל אדסנס” ואני התחלתי להרוויח כסף באמצעותה. נהניתי מאוד להרוויח כסף בעצמי, בגיל צעיר כל כך. עם זאת, בשל גילי הצעיר, לא יכולתי לפתוח חשבון בנק, כך שנאלצתי להעביר את ההכנסות שלי לחשבון הבנק של אבא שלי והוא היה משחרר לי את הכסף כשהייתי זקוק לו.
תמיד ידעתי שארצה להיום מקדם אתרים כשאהיה גדול. אני זוכר את עצמי מחפש לא מעט את הביטוי “קידום אתרים” בילדותי ואומר לעצמי שהלוואי וגם אני אהיה שם יום אחד, בין האתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש.
כשהשתחררתי מהצבא מיד התעניינתי בלימודי קידום אתרים, ורוב ההמלצות הצביעו על קורס קידום האתרים ושיווק דיגיטלי של סאו סימפל במכללת ג’ון ברייס, בהנחיית ג’קי סויקיס. נרשמתי והתחלתי את הלימודים בשנת 2015, ואכן הקורס היה מרתק ומעניין. המרצים היו מאוד סבלניים והעבירו את התוכן בצורה הטובה ביותר, והם היו זמינים עבורנו בכל זמן, ואפילו בימי שישי. שמחתי כל כך להרגיש שנותנים לי במה, שמקשיבים לי. אמנם כשהגעתי לקורס היה לי ידע בתחום, אך האמנתי כי הדיפלומה והלימודים חשובים על מנת להשתלב בתחום, ובהחלט היה לי חשוב להתמקצע בעולם הזה.
לאחר הלימודים התחלתי לעבוד במשרדי פרסום מכובדים, בהתחלה כג’וניור SEO ובהמשך בתפקידים נוספים. במסגרת תפקידי, קיבלתי לניהולי פרויקטים של SEO, למדתי את שיטות העבודה של המשרד, את סדר הדברים הרצוי וגם כיצד לדבר עם לקוחות. הוטלה עליי אחריות רבה מאוד וחשתי סיפוק מהעבודה השוטפת על תכני האתר, על פרופיל הקישורים, על אופטימיזציית האתר וכו’. לבסוף, לאחר כמעט 7 שנים כשכיר, החלטתי שהגיע הזמן לצאת לדרך עצמאית, וכיום אני מנהל את משרד הפרסום “דיימונד דיגיטל” המתמחה בקידום אתרים SEO ושיווק באינטרנט.
תמיד רציתי להקים עסק עצמאי בתחום הדיגיטל, וההחלטה לעשות זאת באותה עת נבעה מההרגשה שאני מוכן ובשל לכך. עם הידע, הניסיון והשיטות שלמדתי לאורך הדרך, הרגשתי שאני מוכן לצאת לדרך עצמאית ולהצליח. ב-2020 הקמתי את העסק שלי, ובדיוק אז הופיעה הקורונה בחיינו וטרפה את כל הקלפים. מכיוון שהמצב לא איפשר לי להיות עצמאי בלבד, על מנת לשמר את הביטחון הכלכלי שלי, החלטתי לשלב עבודה חלקית כשכיר עם עבודה עבור הלקוחות הפרטיים שלי. בתקופה האחרונה עזבתי את משרד הפרסום ואני מתמקד כעת בעסק שלי. אני משתמש בכל הידע שצברתי למען הלקוחות הפרטיים שלי, מפעיל את הראייה השיווקית שלי, מתאמץ להבין את הצרכים של הלקוחות, לכוון אותם ולמקסם בעבורם את תוצאות הקידום של האתר.
אני עובד היום יחד עם שותף ויש לנו גם ספקים חיצוניים, כשהמטרה היא לגדול ולהביא עובדים ולקוחות נוספים עם הזמן. יחד אנחנו נותנים ללקוחותינו שירותים שונים – קידום אורגני, קידום ממומן וקידום ברשתות חברתיות. הלקוחות מגיעים אלינו דרך האתר שבניתי, ורבים גם מגיעים מפה לאוזן, מהמלצות של לקוחות מרוצים. האתר שהקמתי לבד ב-2020 הגיע באחרונה לדף הראשון בביטוי “קידום אתרים”, לאחר חצי שנה של עבודה מאומצת, תוך שימוש בידע מהקורס. גיוון מלל הקישורים לדף, איכות התכנים ועוד מגוון גורמים נוספים הם שהביאו את ההישג הזה, שעליו חלמתי שנים רבות, ובסופו של דבר זה גם מביא לי לקוחות חדשים.
אני מאמין שמקדמי אתרים צריכים קודם כול ולפני הכול להסתכל על הצרכים של הלקוח. עבודתנו היא אינה רק לקדם ביטוי וזהו, מה שחשוב באמת זה לתת ערך ללקוח, כלומר לדאוג שהוא יקבל לידים נכונים ואיכותיים. בחירה נכונה של המילים לקידום, למשל, היא לדעתי חשובה מאוד אם רוצים להביא ערך אמיתי ללקוח.
בתחילת דרכו של האינטרנט היה קל הרבה יותר לקדם אתרים. כל שהיינו צריכים לעשות הוא להקים אתר סביר, להכניס לו מעט תוכן שכולל מילות מפתח רבות – ולחכות ללקוחות שיגיעו. היום האתר חייב להיות מצוין, לרוץ מהר, להיראות טוב ולהכיל תוכן איכותי באמת. תפקידו של מקדם האתרים הוא לנתח ולהבין מה עובד ומה לא, להכיר את השינויים של גוגל, לייצר אסטרטגיית קידום מצוינת ולהחליט מה יהיה אפיק הקידום הטוב ביותר לאתר – האורגני, הממומן או שניהם גם יחד. למעשה, אני חושב שכל מקדם אתרים צריך להכיר פלטפורמות שיווקיות נוספות מלבד גוגל, וזאת כדי להביא ללקוחות שלו את התוצאות הטובות ביותר. אני חושב שמה שמבדיל אותי מהמתחרים זה שאני לא הולך אחרי העדר – אני עושה לפעמים אחרת לחלוטין ממה שכולם חושבים ועושים. המכלול השלם הוא החשוב והוא זה שמביא לתוצאות.
ומה לגבי העתיד של התחום? אני מאמין שגוגל תדע להתמודד גם עם ה-AI והיא תשלב את הטכנולוגיה הזאת עם פרמטרים נוספים לבחינת אתרים. לדעתי, במציאות כזו, המוניטין של העסק, או המותג, יהיה משמעותי יותר מבעבר – אנשים ועסקים יצטרכו להשקיע יותר בשיווק עצמי על מנת שיחפשו אותם ברשת.
למי ששוקל להיכנס לתחום ה-SEO, אני ממליץ ללמוד תחומים נוספים, כגון שיווק ברשתות חברתיות וכו’. לדעתי כדאי ללמוד כמה שיותר תחומים ופלטפורמות שיווקיות, מפני שהעולם מתפתח ו-SEO כבר לא מספיק לרבים מהלקוחות שלנו. חשוב להכיר לפחות ברמה בסיסית את התחומים המשיקים הללו, ואז לבחור באיזה תחום להתמקד ולהתמקצע, וכדאי שזה יהיה התחום שאתם הכי מתחברים אליו ונהנים ממנו.
אהבתם את סיפור ההצלחה שלי? רוצים לשמוע עוד? אלדר שם טוב קידום אתרים