פרקים :
- טוויטר לקידום העסק (1/4)
- טוויטר לקידום העסק (2/4)
- טוויטר לקידום העסק (3/4)
- טוויטר לקידום העסק – (4/4)
במסגרת קידום אתרים ושיווק באינטרנט, ישנן דרכים רבות ליצור קישורים איכותיים לאתר, חלקן באמצעות רשתות חברתיות והצבעות תוכן. חלק ממאמצי השיווק שלכם יניבו תועלות מיידיות, וחלקן דורשות סבלנות, הדרגתיות והשקעה לטווח הארוך. בטוויטר אתם יכולים אולי לקטוף את הפירות בטווח המיידי אך חשוב להבין כי בניית חשבון אפקטיבי לוקחת זמן בד”כ וכדאי לצלול פנימה בהקדם.
במאמר זה, הרביעי והאחרון בסדרת קידום אתרים וטוויטר, נביא דוגמאות לחשבונות טוויטר שהצליחו יפה, על מנת לספק לכם רעיונות אפקטיביים שאולי יתאימו גם לכם.
מחשבים וציוד – Dell Outlet
העלאת מודעות והגדלת מכירות תוך מעקב אחר תוצאות.
כשעובדי החברה נחשפו לטוויטר בשנת 2007 הם זיהו את הפוטנציאל. הם פתחו חשבון והחלו לשלוח מסרים חד כיווניים. הם כה הופתעו כשהחלו להגיע תגובות מהלקוחות… הלקוחות שאלו שאלות, שיתפו בחוויותיהם – הן החיוביות והן השליליות וכך הם בעצם הבינו כי הלקוחות באמת מעוניינים בתקשורת. הם גילו כי כשהם הגיבו לאנשים ברשת, אותם אנשים נרגשים הפכו להיות השגרירים הטובים ביותר שלהם. כיום הם מטפחים את התקשורת עם הצרכנים, מגדילים את החשיפה והמודעות למותג שלהם ובנוסף, מציעים דילים ומבצעים ייחודיים לגולשי טוויטר. הם לא נוהגים לשלוח הרבה מסרונים כדי לא לייצר ספאם לעוקבים שלהם והם נוהגים למדוד תוצאות כדי להבין מה עובד ומה יעיל פחות.
שוברי המבצעים שלהם מגדילים את המכירות באופן ניכר. הכנסות החברה עלו בלמעלה מ – 3 מיליון דולר רק מערוץ שיווקי זה. מחקר שיווקיאותו ערכו גם הראה שהחשיפה למותג עלתה מאוד בזכות טוויטר, הרבה מעבר לציפיותיהם.
כיום יש לדל למעלה מ – 80 חשבונות טוויטר ממוקדים וחשבונות נוספים של העובדים. לצד קידום אתרים אורגני, קידום אתרים ממומן ושיווק ממוקד, כל אלה הופכים את השיווק שלהם באינטרנט לאפקטיבי במיוחד. הטיפ שלהם: כשאתם פותחים חשבון בטוויטר, פנו ללקוחות הקיימים שלכם. הם כבר מעוניינים בתקשורת עימכם והם ישווקו אתכם ללקוחות פוטנציאליים נוספים. הם מסבירים כי ללא קשר לעוקבים אחריכם, המפתח להצלחה הוא להציע מידע יעיל שאנשים באמת מעוניינים בו.
תיירות ונופש – JetBlue
לאלה המבקשים לפתוח חשבון אפקטיבי בטוויטר מציעה החברה את הטיפ הבא: במידה ואינכם מבינים או יודעים מה הלקוחות שלכם רוצים וכיצד באפשרותכם להפיק את המירב מחשבון כזה, הכי פשוט זה לשאול את הלקוחות שלכם. הם מסבירים שכשהם שאלו את הלקוחות שלהם מה הם רוצים הם הופתעו לגלות כי מה שהם ביקשו היה שהחברה תזהה אותם כמקור נאמן לפיתוח מוצרים טובים יותר. הם רוצים שישאלו אותם. הם רוצים להיות חלק.
החברה מדווחת על שביעות רצון מהחשבון וטוענת כי האיכות כאן חשובה מהכמות. כשטיסות מתעכבות הם דואגים לעדכן את הלקוחות והמידע מסייע להרגיע את הרוחות. הם מעידים על כך כי זה משפיע על האנרגיות בשדה התעופה ועוזר לכולם – הן לטסים והן לעובדים. אחד העובדים הסביר כי טוויטר אכן מסייעת בהפלת החומה המלאכותית המפרידה לכאורה בין הלקוחות לבין עובדי החברה.
לסיכום
בדומה לתהליכי קידום אתרים, גם שיווק באינטרנט באמצעות טוויטר הינו דינאמי, משתנה ודורש יצירתיות ובעיקר יעילות, מעקב אחר תוצאות ויישום לקחים. מי שפועל באופן יסודי ובאמת באמת מקשיב ללקוחות שלו, יוכל למצוא כאן ערוץ שיווקי מרתק ואפקטיבי. חברות שהשכילו לפתח ערוץ שיווקי זה מעידות על גידול ניכר במחזור המכירות ועל רווחים עצומים במישורים שונים.
בנוסף, לאור העובדה כי המדיות החברתיות ברשת רק הולכות ומתעצמות, ייתכן מאוד כי בעתיד האלגוריתם של גוגל יושפע מנוכחותכם וממידת מנהיגותכם במדיות החברתיות ואלה ישפיעו על תהליכי קידום אתרים ועל הדירוג בדף תוצאות החיפוש. במסגרת קידום אתרים מקצועי, הנוכחות ברשת חשובה במכסימום ערוצים, וזו בהחלט אחת מהן.