מחקר מילות מפתח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
אם אתה עוסק בקידום אתרים ולא מדובר באתר שבבעלותך, אחד הטיפים החשובים ביותר שנוכל לשתף אתך הוא: שתף את הלקוח שלך בבחירת מילות המפתח והתייעץ עמו - המידע שימסור לך לא יסולא בפז!

המטרה שלנו בקידום מילת מפתח במנועי החיפוש הינה חשיפת האתר לקהל רלבנטי כך שהאתר יענה על שאילתת החיפוש שלו והוא ישהה באתר מספיק זמן כדי להיחשף לתכני האתר.

מילת המפתח אמורה להיות מילה בעלת היקף חיפושים סביר ומעלה וכזאת שתשקף את תוכן האתר ואת האינטרס הכלכלי של בעלי האתר באופן האופטימאלי ביותר.

מהי בעצם מילת מפתח?

מילת מפתח הינה מילה או ביטוי שהגולש מחפש במנועי החיפוש השונים, ברגע שמנועי החיפוש מקבלים את השאילתה של המשתמש הם פונים לאינדקסים שלהם ומחפשים את האתרים שמתאימים לאותו ביטוי , את האתרים שנמצאו המתאימים ביותר המנוע חיפוש מציג בתוצאות החיפוש שלו.

נשמע פשוט נכון? אבל זה רק מתחיל להיות מעניין.. כדי שמילת המפתח תוביל להמרות הרצויות לנו ( המרה= פנייה של הגולש לקבלת פרטים או למשל רכישה של הגולש דרך האתר) עלינו לקבל מושג מהם הביטויים שהגולשים מחפשים ושמתאימים לזירת הפעילות של האתר שלנו.

שלבי העבודה:

עלינו לערוך סוג של אבחון לאתר שלנו, ממש לשבת ולנתח את הפעילות שלו, לאחר שערכנו מיפוי של השירה העסקית שלנו וזיהינו את הפעילות שלנו באופן מלא ומדויק אנו יושבים ועורכים סיעור מוחות עם עצמנו, עם קולגות, עם עובדים בארגון, עם חברים ועם כל מי שיוכל לתרום את חלקו בזווית ראייה קצת שונה משלך, אותו משהו יגיד לך מה הוא היה מחפש כדי להגיע למוצרים שלך או לאתר שלך. ככל שהביטוי יהיה יותר רלבנטי, הדרוג של האתר במנועי החיפוש יעלה ולכן גם התנועה תעלה- וזה פשוט כמו שזה נשמע!

איך נזהה את פעילות האתר באופן המדויק ביותר?

יש לזהות את המוטיב המרכזי באתר- חשוב מאוד שנדע במדויק מה האתר מציע ולאיזה קהל מטרה הוא פונה? למשל מרכז יופי המציע טיפולים קוסמטיים מגוונים- עלינו להבין מהי הזירה העסקית שלו ומהו המוטיב המרכזי באתר? האם מציע טיפולי פנים, טיפולי גוף, מה בעיקר? ממה נובעת ההכנסה הגבוהה ביותר לבעלים של האתר? האם הגולש שיגיעי לאתר עם ביטוי מסוים יישאר ויבדוק את התכנים לעומק או שמא ינטוש בשנייה בה הגיע לאתר? אם הגולש נוטה לנטוש כנראה שהדף אליו הגיע לא ממש משקף את הביטוי אותו הוא חיפש כך שעלינו להתייחס לכך בכובד ראש.

כשמאפיינים את המוטיב המרכזי של האתר יש לקחת בחשבון גם תוכניות עתידיות- לאן האתר מכוון מבחינה עסקית, אלו שירותים הוא עומד להציע והאם ימשיך לפנות לקהל אליו הוא פונה כיום? תוכניות אלו אמורות להילקח בחשבון במהלך אפיון האתר,ביצירת תשתית נכונה לתוכניות אלו ובבחירת מילים לקידום האתר.

לסיכום באפיון הפעילות באתר יש לאפיין את קהל המטרה, איזור גיאוגרפי לפעילות והמוצרים המוצעים לקהל המטרה כל אלו ישפיעו על בחירת מילות המפתח.

ניקח לדוגמה מרכז טיפולים אלטרנטיביים:

· מציע טיפולים אלטרנטיביים מסוג..

· המטרה של הטיפולים האלטרנטיביים הינה: שיפור איכות החיים, שימור הבריאות,בריאות,שיכוך כאבים,יופי,דיאטה, איכות שינה,ערנות,חילוף חומרים.

· אוכלוסיות מיוחדות- טיפולים מיוחדים לנשים בהריון,אוכלוסייה מבוגרת.

· טיפולים באזור גיאוגרפי ספציפי כדי להגיע לקהל ממוקד על מנת להעלות את יחס ההמרה.

 לאחר שזיהינו את הסביבה העסקית שלנו אנחנו נעבור לשלבים הטכניים יותר של יצירת רשימת מילים מורחבת ועריכת הרשימה לאחר מכן.

השלב הטכני:

מרחיבים את הרשימה לכמה שיותר מילים יותר טוב. עורכים ממש רשימת מכולת של כל הדברים שאנו חושבים שהאתר עוסק בהם .

דגשים לאיסוף המילים: כדאי לחשוב בצורה הכי טבעית כמי שמנהל דו שיח יומיומי אודות הנושא ולא לחשוב רק בכובע המקצועי על מונחיו המקצועיים. כדאי לנסות לחשוב איך היה האדם אותו ארצה לקבל באתר שלי מכנה את המוצרים והשירותים שאני מציע באתר שלי.

לאחר שהרשימה הורחבה השלב הבא הינו לערוך לאותן מילות מפתח מיפוי. לכל מילה נשייך מילת מפתח תחתיה מבחינה היררכית כך שלמעלה תוצג המילה הכללית ביותר וככל שנרד מטה נכנס לרזולוציה גבוהה יותר.

הרחבת הרשימה יכולה להתבצע באמצעות בדיקת המתחרים שלנו באמצעות כלים להרחבת מילות מפתח המוצעים בתשלום ובחינם.

לאחר שהרחבנו את הרשימה זה הזמן לקחת את הרשימה ולהתחיל לסווג את הביטויים. עלינו לבדוק היקפי חיפושים, כמות מתחרים, דרוג נוכחי במנועי החיפוש מידע זה יסייע לנו בקבלת החלטה מושכלת לגבי אפשרות של שימוש בביטוי והכדאיות בשימוש בו.

לאחר שחלק מהמילים הוצאו החוצה ונותרנו עם רשימה של מילים פוטנציאליות ברמה גבוהה נבחר את המילה שתהיה קודם כל הרלבנטית ביותר לתוכן האתר ואם הגולש יקליק עליה סבירות גבוהה שהאתר יענה לו על החיפוש, המילה צריכה להיות כזו שתניב תנועה יפה לאתר , אם אתם רק בתחילת דרככם נסו להיות יצירתיים וחפשו את אותה מילה שאולי תניב פחות תנועה (אבל לא נמוכה מדי כדי שמאמצי הקידום לא יהיו לשווא) אבל המתחרים על מילה זו אינם מתחרים שיהיה לך קשה להתחרות בהם ונסה להתקדם במילה זו. סביר להניח שתצליח להתברג חזק יותר בדף הראשון עבור מילה שאין עליה תחרות גבוהה ואם המילה הינה ממוקדת מאוד לתוכן האתר הרי שהרווחת המרות כמעט בטוחות.

אם אתה עוסק בקידום אתרים ולא מדובר באתר שבבעלותך , אחד הטיפים החשובים ביותר שנוכל לשתף אותך הינו :

שתף את הלקוח שלך בבחירת מילות המפתח התייעץ עימו המידע שימסור לך לא יסולא בפז!

סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן