המוצרים שלכם בגוגל שופינג – המדריך המלא למתחילים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל שופינג הוא זירת מסחר חשובה, שבעבודה מדויקת וחכמה תוכלו להשיג בה נוכחות בולטת לדפי המוצרים שלכם, וגם להביא המרות. קראו את המדריך המלא למתחילים

כאנשי שיווק דיגיטלי, אנחנו מחפשים תמיד אחר זירות חדשות שבהן אנו יכולים לפעול על מנת להביא את האתרים שתחת אחריותנו להישגים הטובים ביותר. קידום ממומן בפייסבוק או בגוגל, קידום אורגני או לוקאלי, שיווק באמצעות תוכן ועוד רבים וטובים בהחלט משמשים אותנו היטב, ולאלה ניתן כעת להוסיף גם את הזירה המתחממת של גוגל שופינג, שגם בה חשוב להשיג דריסת רגל משמעותית.

מה זה גוגל שופינג?

גוגל שופינג הוא מנוע החיפוש של גוגל להשוואת מוצרים, והוא מאפשר לגולשים למצוא, להשוות ולרכוש מוצרים ממגוון ספקים ברשת. כאשר גולש מחפש בגוגל שאילתה המתייחסת למוצר כלשהו, גוגל תציג לו רשימת מוצרים מצומצמת בדף החיפוש הכללי, בנוסף לרשימה המורחבת שהיא תציג בתוצאות מסוג “שופינג”. עד אפריל 2020 ההופעה בגוגל שופינג הייתה רק תמורת תשלום, כלומר באמצעות Google Ads, ומאז ניתנת לכולם האפשרות להופיע בו בחינם.

בתמונה זו תוכלו לראות דוגמה להופעת מוצרים כאלו בדף החיפוש הכללי של גוגל, כאשר במקרה זה (ורבים אחרים) גוגל בוחרת להציג תוצאות ממומנות בלבד:

תצוגת מוצרים בחיפוש גוגל הרגיל

לעומת זאת, לחיצה של הגולש על תוצאות מסוג “שופינג” תוביל אותו לדף תוצאות של מוצרים בלבד הכולל מספר גדול הרבה יותר של מוצרים, ממומנים ושאינם ממומנים, שמתאימים לשאילתת החיפוש שלו, כמו כאן:

כפי שאתם יכולים לראות בתמונה זו, גוגל מציגה כעת למעלה את התוצאות הממומנות, ומתחת את כל התוצאות שאינן ממומנות. כל רשומה של מוצר מכילה תמונה, כותרת וכמה פריטי מידע חשובים לגבי המוצר, כמו המחיר, עלויות המשלוח, הזמינות במלאי ועוד. לחיצה על המוצר תפתח חלון מידע מפורט יותר, וממנו ניתן גם לעבור לאתר שבו נמכר המוצר לצורך ביצוע רכישה או קבלת פרטים נוספים.

גוגל שופינג לא רק מרכז תוצאות של מוצרים בצורה נוחה וממוקדת, אלא הוא אף מאפשר לכם למקד עוד יותר את הבחירה שלכם באמצעות הוספת מסננים. אתם יכולים לראות בתמונה למעלה את אפשרויות הסינון והמיון המוצעות לגולשים בצד ימין, כאשר הביטוי המחופש הוא “green long dress” – מחיר, צבע, מותג, סגנון, גזרה, מידה ועוד. שימו לב שהמסננים משתנים בהתאם לסוג המוצר שחיפשתם, כך שאם חיפשתם למשל מחשב נייד, לא תקבלו מסננים של סגנון או גזרה אלא מסננים של רזולוציה, מערכת הפעלה, מהירות מעבד, חיי סוללה, משקל ועוד. בצורה זו החיפוש אחר המוצר שהכי מתאים לכם הופך פשוט ונוח הרבה יותר, וזהו כנראה יתרונו הגדול של גוגל שופינג.

מדוע כדאי להופיע בגוגל שופינג?

גוגל שופינג הוא זירת מסחר חשובה, שהולכת וצומחת עם השנים ומושכת אליה יותר ויותר גולשים. חשוב לזכור כי הגולשים שמגיעים לגוגל שופינג הם ממוקדים ובעלי מוטיבציה גבוהה לביצוע רכישה בזמן הקרוב, ועל כן כדאי מאוד להיות שם בשבילם ולהציע להם את המוצר שהם מחפשים. ומכיוון שהיום ניתן להופיע בתוצאות אלו גם ללא קמפיין ממומן – כל אתר כמעט יכול לעשות את הצעדים הנדרשים על מנת להופיע ביניהן.

איך נוכל גם אנחנו להופיע בגוגל שופינג?

אם גם אתם רוצים להופיע בגוגל שופינג עם המוצרים שאתם מוכרים באתר שלכם, עליכם קודם כול לוודא כי המוצרים שלכם הם מוצרים פיזיים וכי הם עומדים בהנחיות של גוגל, שכן ישנם מוצרים מסוימים שגוגל לא תציג, מסיבות של בטיחות, חוקיות ועוד. בנוסף, גוגל דורשת שהאתר שלכם יכיל מידע אמין ושימושי לגבי אמצעי יצירת קשר, מדיניות החזרות וביטולים, תנאי תשלום, תהליך רכישה מאובטח ועוד. דבר נוסף שעליכם לוודא לפני שאתם מתחילים הוא כי יש לכם באתר דפי מוצר ייחודיים, שכל אחד מהם מוכר מוצר אחר, וכי המכירה מתבצעת באתר עצמו ולא בפלטפורמה צד שלישי כלשהי. רק דפי מוצר המאפשרים רכישה באתר עצמו יכולים להופיע כתוצאות מוצרים בגוגל שופינג.

כפי שכבר כתבנו, על מנת להופיע בגוגל שופינג אתם יכולים להקים קמפיין גוגל ממומן ולטרגט את הקהל הגולש למנוע חיפוש זה, ואתם יכולים גם לבחור בדרך האורגנית, שכמעט ולא תדרוש מכם הוצאה כספית נוספת. קידום אורגני בגוגל שופינג יכול לשפר את הנראות של התוצאות שלכם ואף לשפר את מיקומיהן בדף כך שיותר גולשים יגיעו אל הדף באתר שלכם ויבצעו רכישה. ניתן לומר בפשטות כי ככל שיהיה יותר מידע רלוונטי לגבי המוצר, כך התוצאה שלכם תיראה עשירה ומושכת יותר והיעילות שלה תגדל.

את המידע על המוצרים שואבת גוגל משני מקורות עיקריים – Merchant Center והנתונים המובנים באתר. שימוש נבון באחד מהם או בשניהם יסייע לכם להנגיש את הנתונים הנכונים והמדויקים ביותר ולהעשיר את התוצאה שלכם.

Merchant Center

הדרך הראשונה שבה תוכלו להגיש את פרטי המוצרים שלכם לגוגל היא באמצעות ממשק Merchant Center. ממשק זה, שההרשמה אליו היא חינמית, מאפשר לבעלי אתרי סחר להגיש נתונים עדכניים לגבי כל מוצר באתר שלהם, בצורה קבועה, ידנית או אוטומטית.

על מנת להתחיל לעבוד עם ממשק זה, עליכם לגלוש אליו כאן ולפתוח חשבון לאתר שלכם. אם טרם בוצע לאתר אימות בכלי גוגל אחר, יש לאמת את הבעלות שלכם עליו באמצעות הטמעת קוד HTML שגוגל תספק לכם. לאחר ביצוע האימות והשלמת כמה פרטים נוספים שגוגל עשויה לדרוש, ואם אפשרתם למערכת להציג את המוצרים שלכם בתוצאות החיפוש, תוכל המערכת להתחיל לשאוב מן האתר שלכם מידע מתוך קובץ ה-FEED של המוצרים באתר. הקובץ יכיל את כל המידע הקיים לגבי המוצרים, כולל זמינות, מחיר, תמונות, הסברים, ביקורות ועוד ועוד, והוא יתעדכן בעת הצורך, אם יחולו שינויים בנתוני המוצרים.

קובץ ה-FEED צריך להיות בנוי היטב, לפי ההנחיות המדויקות של גוגל, כך שהיא תוכל להשתמש במידע הנמצא בו בקלות ובצורה נכונה. ההנחיות לבניית הקובץ נמצאות בממשק עצמו, ויש אפילו קובץ לדוגמה. חלק מהנתונים לגבי המוצרים הם הכרחיים לצורך הצגתם, וחלקם פחות הכרחיים, אך רצוי לכלול בקובץ כמה שיותר נתונים לגבי כל מוצר, שכן כך התוצאה שלכם תיראה עשירה ומושכת יותר בעבור הגולשים. את הקובץ שהכנתם תוכלו להעלות באופן ידני למערכת ה-Merchant Center או להגדיר שיתעדכן אוטומטית ישירות מתוך השרת שלכם או משירות אחר שמותר לשימוש על ידי גוגל. שימו לב כי ניתן לעתים לקשר ישירות את האתר שלכם עם Merchant Centerכך שהמידע מהאתר יתעדכן בו אוטומטית – באתרי שופיפיי, למשל.

לאחר כל זאת, תוכלו לראות בממשק את הסטטוס של כל אחד מן המוצרים שעליהם דיווחתם. אם יש מוצרים שגוגל לא אישרה לפרסום, עליכם לבדוק מדוע זה כך ולנסות לפתור את הבעיות הגורמות לכך. חשוב כמובן להמשיך ולעקוב בקביעות אחר הסטטוס של המוצרים ולוודא כי המידע המפורסם הוא מדויק ועדכני.

נתונים מובנים

דרך נוספת להנגיש לגוגל את המידע בנוגע למוצרים שלכם היא באמצעות הטמעת נתונים מובנים בדפי המוצר. אמנם, השיטה הטובה ביותר היא לשלב בין שתי הדרכים ולספק לגוגל גם נתונים מובנים וגם FEED מוצרים ב-Merchant Center, כך שניתן יהיה לשאוב נתונים עדכניים גם כשהם חסרים באחד מהם, אך ניתן גם להסתפק באחת מהדרכים הללו, ובמקרה זה, בדרך של הנתונים המובנים.

כל שעליכם לעשות הוא להגדיר סכמה של Product לדפי המוצרים ולמלא כמה שיותר משדות המידע המוצעים לכם, ובהם תיאור המוצר, מבצעים מיוחדים, ביקורות על המוצר, מידע על המשלוח, מחירים ועוד. לאחר יישום הסכמה, ניתן לבדוק את תקינותה בכלי של גוגל Rich Results Test ולתקן את כל הדורש תיקון, אם יש כזה.

אופטימיזציה למוצרים בגוגל שופינג

אם אתם מכירים את עולם קידום האתרים האורגני (SEO), אז בוודאי אתם כבר מתחילים להבין את הקשר החזק בינו לבין ההצלחה של האתר שלנו בגוגל שופינג. אמנם, גוגל מציינת כי סדר הופעת המוצרים בגוגל שופינג מבוסס על הרלוונטיות שלהם לשאילתה של הגולש ולהיסטוריית הגלישה וההעדפות שלו, אך כמו בכל תהליך קידום אורגני אחר, גם כאן יש תועלת רבה בביצוע אופטימיזציה לדפי המוצרים, כך שהם יתאימו לשאילתות החיפוש של הגולשים ויספקו להן מענה מיטבי.

כך, כדאי לפני הכול לבצע מחקר מילים מעמיק ולנתח היטב את פעילות המתחרים על מנת להבין כיצד לשפר את הדפים שלכם. בנוסף, יש להקפיד על פיזור נכון של מילות מפתח בדפי המוצרים, כך שגוגל תדע להציגם כמענה לשאילתות הרלוונטיות. גם תמונות איכותיות, תיאור טוב ומקיף, ביקורות גולשים, מהירות הדף וחוויית הגלישה בו הם גורמים שכדאי לקחת בחשבון כאשר מכינים את דפי המוצרים שלנו להופעה בגוגל שופינג. שימו לב כי חשוב לבצע אופטימיזציה כזו בתחילת התהליך, אך חשוב גם להמשיך ולעקוב אחר הביצועים של המוצרים שלנו באזור התובנות של ה-Merchant Center או בכלי Google Search Console ולעשות התאמות, במידת הצורך, לאורך הזמן.

אם כן, גוגל שופינג הוא זירת מסחר חשובה, שבעבודה מדויקת וחכמה תוכלו להשיג בה נוכחות בולטת לדפי המוצרים שלכם, שככל הנראה גם תביא להמרות. אז אם האתר שלכם והמוצרים שלכם מתאימים לזירה זו, אל תהססו – הצטרפו למשחק עוד היום.