פרקים :
- טוויטר לקידום העסק (1/4)
- טוויטר לקידום העסק (2/4)
- טוויטר לקידום העסק (3/4)
- טוויטר לקידום העסק – (4/4)
קידום אתרים אפקטיבי ומקצועי יגדיל את מחזור המכירות שלכם. במסגרת אסטרטגייה של קידום אתרים ושיווק באינטרנט ניתן כאמור לפעול בדרכים מקוריות נוספות.
למדו על המוצרים שלכם באמצעות הלקוחות שלכם
בדומה לגוגל, ביכולתכם לבצע חיפוש בטוויטר אחר שם החברה או המותג שלכם ולבדוק מה כותבים עליכם.
באמצעות חיפושים אלה תוכלו לקבל רעיונות חדשים לפיתוח עסקי במידה ולגולש חסר משהו במוצר שלכם, תוכלו לקבל משובים חיוביים מהשטח וללמוד מה אנשים אוהבים במוצר שלכם. במידה ותיתקלו בתלונות קשות ובביקורת הקשורה במוצרים או בשירות שלכם, ניתנת לכם אפשרות להגיב באופן מיידי ולהציל את המצב – בהבנת הבעיה לעומקה, בפיצוי לקוח זועם ובהפיכת חוויית לקוח קשה לחוויה חיובית.
להיות שם ולהקשיב לאנשים בשטח זה אדיר. באופן זה, אתם יכולים לתקשר עם הלקוחות שלכם בצורה חברית ולא ברמה הפורמאלית. ומכיוון שבסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר באנשים התוצאות יכולות להיות מדהימות.
מה עוד ניתן להציע בטוויטר ללקוחות שלכם? טיפים לקנייה נבונה, שוברי מבצע בלעדיים, עדכונים אודות מכירות חיסול ומבצעים בזמן אמת, ניהול תחרויות בין הלקוחות והגרלות, קישורים לפוסטים שלכם בבלוג ובאתר האינטרנט תוך הגדלת התנועה לאתר וניתוב לדפים ממוקדים וחיבור אנשים נוספים בחברה למגוון לקוחות בשטח.
יתרון נוסף של ידע בזמן אמת – קבלת תשובות מהירות אונליין. אם השקתם מוצר חדש – בקשו משובים. אתם יכולים לבקש משובים מידיים אודות קמפיינים חדשים, אתרי אינטרנט, סניפים חדשים.
זכרו כי גם הלקוחות שלכם מצפים בטוויטר לתגובה מהירה.
שיטות עבודה מומלצות – עשה ואל תעשה
· התייחסו לטוויטר כאל הזדמנות לבנות יחסים על בסיס תקשורת דו כיוונית.
· אתם יכולים להציג בפני לקוחותיכם עובדים נוספים בחברה ואף להוסיף כתובות מייל ישירות. תקשרו עם הלקוחות בשטח.
· ניתן לשמור חיפושים רלוונטיים באמצעות saved searches ולהגיב מאוחר יותר.
· אל תהיו רשמיים מדיי – שמרו על טון חברי והשתדלו להשיב למכסימום פניות.
· שתפו במסרים אחרים שהדליקו אתכם ובקישורים לאתרים ולפוסטים שעניינו אתכם, גם אם הם אינם שלכם.
· וודאו כי המסרונים שלכם בעלי ערך אמיתי כלשהו לאחרים. לדוגמא: שוברי הנחה בלעדיים, ומידע אודות פרוייקטים חדשניים הנמצאים בתהליכי פיתוח.
· אל תהפכו לספאמרים. כבדו את האינטרסים של האחרים ונהגו בהגינות (ביכולתכם לחסום ספאמרים אחרים מבלי שהם יידעו על כך).
· בכדי לוודא כי מסע קד”מ שלכם נתפש באופן חיובי ולא כמטרד – בצעו ניסוי ועקבו אחר התגובות.
כיצד מודדים אפקטיביות?
אילו משובים אתם מקבלים? כמה מגלים עניין בחשבון שלכם? האם אתם מגיבים למרבית הפניות? מה אומרים עליכם? האם מדברים עליכם יותר? האם הפעילות העסקית גדלה? איך התקשורת עם הלקוחות? האם אתם מצליחים לשפר את שביעות רצונם של לקוחות לא מרוצים?
נהלו מעקב אחר פרמטרים ובדקו אם חל שיפור לאורך זמן:
- בדומה לתהליכי קידום אתרים, עקבו באנליטיקס או בתוכנת סטטיסטיקות דומה, אחר תנועת הגולשים המגיעה לאתרכם מטוויטר. האם התנועה גדלה?
- במידה ואתם מספקים שוברי מבצע בלעדיים, הנפיקו להם קודים שונים שיאפשרו זיהוי כך שתדעו כי לקוחות אלה הגיעו מטוויטר.
- עקבו אחר כמות השאלות המופנית אליכם, בעיות שנפתרו ומשובים חיוביים שקיבלתם. האם יש גדילה עם הזמן?
- צרו דף נחיתה ייחודי לטוויטר במסגרת קד”מ בכדי למדוד המרות ותנועת גולשים בנוסף לקליקים.
- עקבו אחר קליקים מכל הקישורים שהעליתם לטוויטר.
במאמר הבא נסביר כיצד לפתוח חשבון אפקטיבי, במסגרת קידום אתרים ושיווק באינטרנט – בנוסף או בנפרד.