לחלקו הראשון של המאמר – קידום אתרים ואופטימיזצייה של דפי האתר 1/3
לחלקו השני של המאמר – קידום אתרים ואופטימיזצייה של דפי האתר 2/3
לאחר שהבנו במאמר הקודם כיצד לבחור את הניסוי המתאים ולשגר אותו, בואו נבחן שאלות לדוגמא, עליהן נוכל לקבל תשובה באמצעות ביצוע ניסוי אופטימיזצייה:
- האם כדאי להוסיף לדף מידע או שעדיף דווקא לצמצם את כמויות המידע?
- האם עדויות הגולשים שהעלינו תורמים לנו? האם להוסיף עוד? או אולי להוריד / לשנות?
- מה עדיף? להבטיח החזר כספי ללקוח לא מרוצה, או לחלק דוגמית חינם?
- האם להציג תמונה של המוצר, או תמונה של לקוח מרוצה עקב השימוש במוצר?
- האם להציע הנחה על כמות או “חבילה מותאמת אישית”?
- האם להדגיש את הפיתוח האחרון של המוצר, או להשוותו למתחרים? ועוד…
ניסוי בכלי האופטימיזצייה Google WebsiteOptimizer ייתן לנו לדוגמא תשובה ברורה לשאלה – מה מוכר יותר פופקורן?
ציטוט מתוך התכנית היומית “Today show”:
למנהל אתר יש כל כך הרבה לבטים והתחבטויות. כאמור, הפתרון האולטימטיבי של גוגל – נסו וגלו.
כולנו משקיעים באתרים שלנו או של לקוחותינו משאבים עצומים. כאמור, קידום אתרים מקצועי הינו תהליך הדרגתי וממושך. אך לאחר שיעדי קידום אתרים הושגו לפחות בחלקם והאתרים מדורגים היטב בדף תוצאות החיפוש, מה קורה כשהגולשים הגיעו לאתר? חלק גדול מאיתנו מפספס ובגדול. חלק גדול אחר, לא ממצה את אפשרויותיו, וחבל. נדיר לראות אתר שלא מפספס כלום וממצה את מלוא הפוטנציאל שלו. כל כך הרבה אנשים הפועלים בתחום האינטרנט עושים דברים מתוך ניחושים וספקולציות בעוד שבאינטרנט הדברים מאוד מדידים יחסית ואין צורך בניחושים. באמצעות כלי האופטימיזצייה של גוגל תוכלו פשוט לבדוק מה עובד הכי טוב עבורכם ובכך להפיק את המירב מהאתר.