קידום אתרים ואופטימיזציה של דפי האתר

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מה עובד טוב יותר "בחינם" או "קנה עכשיו!"? מה מוכר טוב יותר - כפתור ירוק מהבהב או כפתור אפור ושבלוני? האם להציב בעמוד הבית תמונה של המוצר או תמונה של לקוח מרוצה שהשתמש במוצר ועכשיו הוא מרוצה?
מה עובד טוב יותר “בחינם” או “קנה עכשיו!”? מה מוכר טוב יותר – כפתור ירוק מהבהב או כפתור אפור ושבלוני? האם להציב בעמוד הבית תמונה של המוצר או תמונה של לקוח מרוצה שהשתמש במוצר ועכשיו הוא מרוצה?
נניח ואתם עוסקים בתחום המתנות האקולוגיות. מה ימכור טוב יותר?
התמונה הזאת?
environmental conservation
או התמונה הזאת?
"Eco-gift" button
אז מי צריך אופטימיזצייה לדפי האתר?

קידום אתרים מקצועי המתבצע לאורך זמן, יביא את האתר שלכם למקום גבוה בדף תוצאות החיפוש. זה אומר כמובן שתנועת הגולשים לאתר תגדל. או קיי, מה קורה עכשיו? האם המבקרים קונים את המוצרים / השירותים שלכם? האם הם מבצעים את הפעולה שלמענה הקמתם את האתר? בין אם זה מילוי פרטים, בין אם זה הרשמה לניוזלטר, רכישת המוצר, הזמנת השירות, הורדת תוכנה או כל פעולה אחרת – קרוב לוודאי כי אתם מוכרים דבר מה. האם המבקרים קונים?

אז מי צריך אופטימיזצייה לדפי האתר שלו? עפ”י הצוות המקצועי של גוגל, כל מי שלא הגיע עדיין לשיעור של 100% ביחסי ההמרה…

מה עובד?

קשה לנבא מה באמת יעבוד. בעיקר, כשמדובר בקהל יעד שהינו שונה מכם. כיצד תוכלו לדעת מה אוהבים בני 16 חובבי מוסיקה או בני גיל הזהב המשתייכים לקבוצה מסוימת? מה אתם באמת מבינים בזה, אם אינכם משתייכים לקבוצה זו? כאמור, המטרה היא להגדיל את תנועת הגולשים לאתר, ואת זה אתם עושים באמצעות קידום אתרים ושיווק באינטרנט, ואח”כ המטרה היא לגרום לגולשים שהגיעו ליישם את מטרת האתר.

ניתוח נתונים באמצעות תוכנת סטטיסטיקות כמו גוגל אנליטיקס הינו דבר חשוב ביותר, אך לא מספיק לדעת כי ישנה בעיה או כי משהו לא עובד, עכשיו יש צורך למצוא את הפתרון – וזאת ניתן לעשות רק באמצעות אופטימיזציה, בדיקות, ניסוי וטעייה. בגוגל חשבו על זה ופיתחו את הכלי החינמי Google WebsiteOptimizer

מכירים את הסרט “דלתות מסתובבות”? בשלב כלשהו בסרט, הצופים עדים לשתי מציאויות שונות המתקיימות במקביל. בכל מציאות העובדות שונות ומן הסתם, התסריטים השונים מובילים לתוצאות שונות לחלוטין זו מזו. זה מה שעולה לי בראש כשאני חושבת על כלי האופטימיזציה של גוגל…

מכיוון שכבר השתכנעתם, קרוב לוודאי, שאין באפשרותכם לנחש מה אוהבים קהלי יעד שונים מכם, או אנשים שונים מכם, ומכיוון שגם אם אתם חושבים שאתם יודעים, תמיד יש מקום לטעויות (גם אם הינכם אנשי שיווק מעולים וחרוצים), מה שנותר להבין מהסיפור הזה זה שאין קיצורי דרך – ניסוי וטעייה הם הפתרון היחיד עבורכם. באופן זה, לא תצטרכו לחשוב על” מה היה קורה אילו?”…הכלי מאפשר לנסות במקביל, אפשרויות שונות בדף כשהמטרה הסופית היא לקבל את הווריאציה שמוכרת הכי טוב!

יש לזכור כי מה שעובד היום, אינו בהכרח מה שיהיה הכי אפקטיבי בעוד מספר חודשים או שנים, דברים משתנים, מגמות משתנות, חגים ועונות השנה. כל כך הרבה פרמטרים יכולים להשפיע על בחירתו של גולש אם לרכוש מוצר או למלא פרטים. אם אתם מבינים זאת, תבינו גם כי יש לבצע בדיקות אלה באופן די שוטף, בהתאם לצרכים וליכולות שלכם. למי שמקדם אתרים גדולים בחו”ל קל יותר לערוך ניסויים מסוג זה, מכיוון שתנועת הגולשים רבה יותר וניתן לקבל נתונים אפקטיביים ולהסיק מסקנות הרבה יותר מהר. אך אל ייאוש, עדיין מומלץ לבצע ולבדוק מה עובד.

במאמרים הבאים נסביר את שיטות הבדיקה הרווחות כיום ועל איזה שאלות הן יכולות לענות.