בתקופה של מיתון, כשתקציבי השיווק מצטמצמים, מומלץ להפנות משאבים רבים יותר לערוצי השיווקי ברשת האינטרנט.
בחלק הראשון של מאמר זה דנו בהקמת אתר ובכתיבת בלוג. בחלק השני נדון באופן כללי בתחום קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.
3. קידום אתרים אורגני – קדמו את האתר
תוצאות החיפוש האורגני מופיעות במרכז דף התוצאות (התוצאות הרחבות יותר).
אתר איכותי ומוצר מעולה, לא יביאו לכם תועלת אם רק אתם תדעו על קיומו. עליכם לקדם את האתר באופן יעיל במנועי החיפוש, בדגש על גוגל, שבו מתבצעים למעלה מ – 90% מהחיפושים בארץ. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי – באמצעות לימוד עצמי מהרשת ו/או קורס מקצועי, או שניתן לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי.
מנוע החיפוש משתמש באלגוריתמים שונים הקובעים את מיקום האתר ביחס לאחרים, עבור מילת מפתח מסוימת. סריקת רשת האינטרנט נעשית ע”י רובוטים (עכבישים) מתוחכמים אשר דולים מידע מתוך האתרים. לכן חשוב להקפיד על הנקודות הבאות:
*אפשרו לעכביש לסרוק את כל דפי האתר ולדלות את המידע בקלות באמצעות מבנה מתאים וקוד נקי וקריא. *בצעו מחקר מילות מפתח לאיתור המילים המוצלחות ביותר לחיפוש המוצרים/השירותים שלכם. אתם יכולים להיעזר בכלים חינמיים של גוגל: כלי מילות המפתח
–https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal ,
הקפידו על: *כותרות ותיאורים ייחודיים לכל דף הכוללים את מילות המפתח * תוכן מעודכן ועשיר במילות מפתח (היזהרו מאופטימיזציית יתר) *קישורים איכותיים מאתרים ומבלוגים, באמצעות כל הטכניקות המופיעות במאמר זה.
*הסתייעו בכלי מצוין של גוגל, המספק מידע רב ערך אודות נראות האתר: Webmaster tools.
4. קידום אתרים ממומן – פרסמו מודעות בגוגל
התוצאות הממומנות מופיעות בארץ בטור השמאלי הצר, ובתוצאות המודגשות בצבע בראש דף התוצאות.
לפרסום ממומן בגוגל יתרונות רבים כמו: העלאת קמפיין באופן מיידי, שליטה מלאה על התקציב, קבלת נתונים מקיפים אודות הקמפיין, עריכת הקמפיין ועדכון התקציב בכל רגע נתון.
פתיחת חשבון וניהול מסעות פרסום הן פעולות שכל אחד יכול לבצע, ללא ידע טכני, בזכות ממשק ניהול ידידותי. יחד עם זאת, כדאי לעיתים לשכור את שירותיה של חברה מקצועית, בכדי למקסם את התשואה על ההשקעה.
עליכם לפתוח חשבון בגוגל אדוורדס. ממשק הפרסום ינחה אתכם צעד אחר צעד כיצד להתקדם, החל משלב ההרשמה ועד ליצירת מודעת הפרסום הראשונה.
כדי ליצור מודעת פרסום אטרקטיבית שתגרום ללקוחות פוטנציאליים להקליק עליה, חשוב לשים לב למספר כללים:
נסחו היטב את טקסט המודעה – *היו מדויקים ותמציתיים בתיאור המוצר/השירות. מודעות מעורפלות לא זוכות להצלחה גדולה, ומודעה מכירתית מדיי, יכולה לדחות מבקרים במקום לעודד. *אל תשתמשו בסימנים כמו אמפרסנד ובמספרים במקום מילים. זה יכול להתפרש כחוסר מקצועיות. * הוסיפו קריאה לפעולה, כמו: “קנה עכשיו!”. *הציגו במודעה תכונות ייחודיות. אם אתם מפרסמים לדוגמא מצלמה, ציינו את המאפיינים המייחדים אותה בהשוואה למתחרים לדוגמא: “15 מגה פיקסל, כוללת יומן אישי”. *השתמשו במילות מפתח. כותרת לדוגמא: “מעולם לא ראיתם מצלמה כזו” *צרו יותר ממודעה אחת בכל קבוצת מודעות ונתחו ביצועים. *וודאו כי דף הנחיתה שלכם תואם לתוכן המודעה.