כיצד מדרגי האיכות של גוגל מתייחסים לספאם – דפי קישורים ממומנים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במאמר זה נלמד כיצד לזהות את דפי ה-PPC השונים שגוגל מחשיב כספאם, בקטע הבא נדון יותר על דומיינים חונים.

כיצד מדרגי האיכות של גוגל מתייחסים לספאם דפי פי. פי. סי

בקטע הקודם דיברנו על הרשימה המרכזית של סוגי דפי ספאם וכיצד מדרגי האיכות של גוגל מתייחסים אליהם, בקטע הקרוב נתמקד בדפי PPC ונעבור על הסוגים השונים של דפים אלו כפי שמצוין במסמך שהודלף מתוך מעבדות גוגל.

דפי PPC הם דפים שמוסווים בתור תוצאות חיפוש. לרוב הם מופיעים בתור בלוגים שהתוכן שלהם מוקף במודעות PPC, ולא מספקים ערך מוסף לגולשים. הנה רשימת סוגי “דפי PPC” שהמדרגים מזהים :
אינדקסים מזויפים עם מודעות PPC: מתייחס לתוצאות PPC שנראות כמו תוצאות של האינדקס בשביל לבלבל את הגולש ללחיצה עליהם.
בלוגים מזויפים עם מודעות PPC :  הכוונה לבלוגים עם תוכן מזויף שמיוצר באופן אוטומטי מוקף במודעותPPC.
פורומים מזויפים עם מודעות PPC : הכוונה כאן היא לפורומים מזויפים עם תוכן חסר ערך לחלוטין שבאופן אוטומטי מגורד מתוך פורומים אחרים. פורומים אלו שותלים מודעות PPC בין השורות או מסביב לכל העמוד.
תוכן כפול שמועתק המכיל מודעות PPC :
גוגל מצטיין במציאת תוכן כפול ברשת. אם האלגוריתמים אינם בטוחים הם שותלים דגל המעביר את הדף לבדיקה אנושית על ידי מדרגי האיכות. כדי לוודא שאף אחד אינו גונב ממך תוכן השתמש ב copyscape.
המסמך מציין שאם המפרסם של המאמר נותן קרדיט לכותב המאמר עם קישור בחזרה אליו מורידים את תווית הספאם מאותו דף.
אתרים שהועתקו לחלוטין ייתפסו מיד ויוסרו, אך אם פעם בירח מלא אתם מעתיקים מאמר אחד ונותנים למטה קרדיט כמו שצריך אין שום סיבה לדאגה. בקיצור, העתקת תוכן היא בסדר רק במקרה שהאתר שלכם מהימן ומייצר הרבה תוכן מקורי בעצמו. זה לא בסדר במקרה שזוהי האסטרטגיה המרכזית שלכם.
כדי לזהות תוכן כפול על מדרגי האיכות לקחת שורה ארוכה מתוך הדף ולהריץ אותה בשורת החיפוש, שזה למעשה גם משהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם.
במסמך גם כתוב: “אתם יכולים גם לאתר דקדוק חשוד שנראה כאילו יוצר על ידי מחשב”. ציטוט זה מביא אותנו להתייחס לכתיבת התוכן שלכם.
פעמים רבות בפורומים רבים ברחבי העולם אנשים פרסמו תוכנה חדשנית שהייתה מסוגלת לטענתם לקחת טקסט להזין אותו בתכנה והיא הופכת אותו לתוכן מקורי. התכנה עקפה את copyscape ושימחה וובמאסטרים רבים ברחבי העולם ששיבחו אותה רבות. הסוד שמאחורי היעילות שלה היה מאוד פשוט, היא לקחת את המאמר, תרגמה אותו בעזרת תרגום של גוגל לשפה אחרת ואז תרגמה את המאמר שוב על ידי גוגל חזרה לאנגלית. תהליך זה ייצר דפים “שונים לחלוטין” וסיפק לוובמאסטרים “תוכן רענן ומקורי” ששימח את האלגוריתמים של גוגל.
בתור כותב תכנים לשעבר לא יכולתי שלא לצחוק על השיטה הזו. אני לא יודע אם האנשים הללו נתפסו (כי מאט קאטס אורב להם בפורומים השונים) אבל הלקח הנלמד הוא, אל תהיו כל כך זולים. הפקת תוכן איכותי היא פעולה יקרה, אבל בבקשה אל תקדמו שיטות כתיבה שכאלו. לטווח הארוך זה לא עובד, ומחיקה מהאינדקס של גוגל היא מחיר יקר בהרבה מהמחיר של הפקת תוכן מקורי.
גוגל אינו מחשיב את סוגי הדפים הבאים כתוכן כפול :
–         מילים של שירים
–         שירה
–         רינג טונים
–         ציטטות
–         פתגמים
הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שדפים בעלי תוכן מועתק שכל שאר האובייקטים בדף הם מודעות PPC נחשב לדף ספאם והוא מוסר מהתוצאות.
לסיכום, למדנו בקטע זה כיצד לזהות את דפי ה-PPC השונים שגוגל מחשיב כספאם, בקטע הבא נדון יותר על דומיינים חונים.