הנחיות מדרגי האיכות של גוגל הודלפו לרשת
מישהו בגוגל הדליף לרשת את הקווים המנחים לבקרת איכות של גוגל. המסמך הזה מלא במידע עשיר ונחשק ביותר למי שמעוניין להעלות את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. המאמר הקרוב הולך לכסות את כל המסמך ולהדגיש את הקווים החשובים ביותר לשימושכם האישי.
סיקור המסמך
המסמך כבר עבר סיבובים רבים בכל פורומים של קידום האתרים אך במקור התפרסם לראשונה
המסמך הזה מפרט איך מדרגי האיכות של גוגל מדרגים את הדפים השונים, כיצד הם מתייחסים לספאם וכיצד הם מסווגים שאילתות חיפוש שונות. יש שם גם צילומי מסך של מערכת המדרגים של גוגל ופורומים שגם אנחנו נציג חלק מהם כאן.
זהו למעשה סיכום ממוקד של החלקים החשובים והשימושיים ביותר מהמסמך הזה. אם אתה עוסק בתעשיית קידום האתרים, מומלץ מאוד ואפילו בגדר חובה להוריד את המסמך ולהעמיק בו. כמובן שמור אותו במקום בטוח.
מדרגי איכות מדרגים אך ורק דפים, ולא אתרים שלמים.
המסמך מתייחס ל”דפי נחיתה” כמשהו שמנוגד לדומיינים שלמים. אם דף מסוים הוסר ממילת חיפוש מסוימת על ידי מדרג איכות, הדף יוסר רק מהמילה הזו ולא בהכרח ממילים אחרות. ישנם אנשים כמו מאט קאטס שמדרגים אתרים מסוימים ממש על פי דומיין, אבל מדרגי איכות מהדרג הנמוך ביותר לא מקבלים רמת אחריות שכזו (לפחות כך זה נראה על פי המסמך).
חשיבות של המדינה לרלוונטיות
זהו ערך מפתח במערכת הדירוג של גוגל. לאורך כל המסמך למדרגים מוצגות דוגמאות לשאילתות שנראות כך: [מילת חיפוש], מדינה (שפה).
לדוגמא “[מצלמה], אנגלית (US)” או “[מצלמה], רוסית (רוסיה)”
אם הדף הנבחן, מספק מידע רלוונטי למילת החיפוש הנבחנת, אך אינו רלוונטי למדינה שהגולש נמצא בה יש סיכוי טוב שהדירוג של הדף יורד שם.
“נספק לך את שפת הדף הנבחן ואת מדינת הדף הנבחן לכל מטלת דף דירוג. עליך לבחון כל דף בהקשר של שפתו ומיקומו.
במקרים רבים, כאשר תימצא חוסר התאמה בין מיקום הדף הנבחן לבין המדינה שבה הדומיין נמצא, יהיה עלייך להוריד את הדירוג של הדף.“
לסיכום התחלנו לראות בקטע זה את שני הקווים הראשונים החשובים למדרגי גוגל, המשיכו לקרוא את החלק הבא כדי להתעדכן עוד.