הנחיות מדרגי האיכות של גוגל הודלפו לרשת – שאילתה שימושית ושאילתה רלוונטית

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בקטע זה נלמד על שני הדירוגים החשובים והמרכזיים יותר של מדרגי האיכות של גוגל, בקטע הבא נדבר על מה שהצלחנו להבין ממש מתוך ממשק המדרגים של גוגל!
הנחיות מדרגי האיכות של גוגל הודלפו לרשת – שאילתה שימושית ושאילתה רלוונטית
בקטע הקודם הצגנו את סולם הדירוגים מתוך המסמך שהודלף מתוך חברת גוגל הענקית. עברנו על הסוג הראשון בסולם, שאילתה חיונית. בקטע הקרוב נסביר על שני סוגים חשובים נוספים. שאילתה שימושית, ושאילתה רלוונטית.
שימושי
אני מאמין שגוגל בונה כשמונים אחוזים מתוצאות החיפוש בעזרת השאילתה הזו.
“הדירוג – שימושי מוצמד לדפים שיש בהם את אחד או יותר מהמאפיינים הבאים: משביע רצון במידה רבה, המכיל מידע מקיף, תוכן באיכות גבוהה, גוף סמכותי”.דפים שימושיים עונים על השאילתה בצורה הכי מאוזנת. הם לא רחבי מידע יותר מדיי מצד אחד ולא ספציפיים מדיי מצד שני.
במסמך מוצגים כמו כן סוגים של דפים שימושיים:
–         דף המכיל הרבה מידע אודות הנושא.
–         מאמר שמכיל מידע ועדכני לזמן שבו הידיעה מתקיימת. (כמו אתר חדשותי לדוגמא)
–         דף שמאפשר לגולש להשלים בדיוק את הפעולה שהשאילתה מייצגת.
–         דף פנימי חשוב שנמצא בתוך אתר שמתאים לתחום.
–         דף בית של אתר מתאים לנושא שמייצג מוצר ספציפי.
כאשר אנחנו מבצעים קידום אתרים , או קמפיין קידומי באינטרנט עלינו לשאוף להיות תוצאה שימושית.
זה מוביל אותנו למסקנה שכולנו כבר שמענו בוודאי, “התוכן הוא המלך”. אני באופן אישי מבלה זמן רב ביצירת התוכן הטוב ביותר בתעשייה לפרויקטים אישיים שאני עורך שהכיוון הוא על :
–         “דף המכיל מידע רב אודות הנושא”
–         “דף שמאפשר לגולש להשלים בדיוק את הפעולה שלשמה ביצע את החיפוש”
שני הגורמים המצוינים למעלה , יוצרות מומנט חזק מאוד שעושה גם את גוגל וגם את הגולש שמח.
רלוונטי
דירוג זה הוא נמוך יותר מאשר דירוג שימושי והוא לא מקבל הרבה כבוד ממדרגי גוגל כמו שתוצאה שימושית מקבלת.
“הדירוג רלוונטי ניתן לדפים שיש בהם פחות גורמים בעלי ערך אל מול תוצאות שאותו חיפוש שקיבלו דירוגשימושי. תוצאות רלוונטיות עשויות להיות פחות מקיפות בנושא, לנבוע ממקור פחות סמכותי או לכסות רק היבט אחד חשוב של השאילתה”.
אם אתם קוראים בלוגים ומאמרי קידום אתרים, אתם בוודאי מזוהים עם המשפט: “ספק תוכן שימושי ורלוונטי לגולשים”. זה מה שמרבית האתרים ההגונים עושים, ואני מאמין שאין בכך מספיק בכדי להתקדם באמת. אתרים רבים בכל סוגי התעשיות מספקים תכנים רלוונטים. כוונו גבוה יותר.
צרו תוכן שיגרום לאנשים לדבר עליו ולהוציא אליו קישורים בטבעיות. זהו תוכן שימושי !
לפעמים דפים יסווגו בתור “בקושי” רלוונטי, אך מחמת חוסר דפים זמינים בנושא והיותו של הדף שלכם הכי קרוב הוא יישאר שם, אין מה לדאוג לגבי מקרים שכאלה.
לא רלוונטי לא קשור לנושא לא נטען שפה זרה
פה אפשר להשתמש בהגיון בריא. תוצאות שלא עולות או לא קשורות בכלל לנושא, מוסרות מתוצאות החיפוש. ידוע לנו שדפים שנופלים לאורך זמן והם דפים מבוקשים יספגו אחר כך צינון מגוגל ויירדו בתוצאות על היותם לא זמינים לגולשי גוגל.
פנו להורדת המסמך עצמו בקטע הראשון מתוך 4 , כדי לראות את הרשימה המלאה.
ישנם עוד שלושה דירוגים הפונים לאתרים בתחום המין, או תעשיית אתרים פוגעניים. אבל זה לא רלוונטי אלא אם כן אתם חלק מהתעשייה.
לסיכום למדנו בקטע זה על שני הדירוגים החשובים והמרכזיים יותר של מדרגי האיכות של גוגל, בקטע הבא נדבר על מה שהצלחנו להבין ממש מתוך ממשק המדרגים של גוגל!