הנחיות מדרגי האיכות של גוגל הודלפו לרשת – מחקר והבנה של השאילתה

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בקטע זה למדנו להבחין בין סוגי השאילתות שאותן בודקים מדרגי האיכות של גוגל והתמקדנו בשאילתה החיונית, בקטע הבא נעבור על שתי קטגוריות נוספות חשובות: שאילתה שימושית ושאילתה רלוונטית.
הנחיות מדרגי האיכות של גוגל הודלפו לרשת – מחקר והבנה של השאילתה
המדרגים מקבלים המלצה להבין ראשית את שאילתת החיפוש אותה הם בודקים:
“יהיה עלייך להבין כל שאילתה בטרם תעריך אותה. אם פשר הביטוי אינו נהיר לך, יהיה עליך לערוך מחקר ברשת כדי ללמוד עליו. אתה יכול לבדוק זאת על ידי כך שתזין את הביטוי במנועי חיפוש שונים ותבחן את התוצאות שאותו ביטוי מניב בכל אחד מהם.”
זה מראה לנו די בבירור שגוגל משקיעה מאמצים אדירים בלהבין מה באמת הגולש מחפש יותר מאשר התאמת מילים וביטויים באתרי אינטרנט. יש באופן וודאי אלגוריתמים שאחראים גם הם על זה. הנה הוכחה:
“לפעמים תהיה לך התלבטות בין שני דירוגים: רלוונטי או שימושי ? לא רלוונטי או  רלוונטי ?
כאשר יש לך ספק בחר בדירוג הנמוך יותר.
סוגי השאילתות במסמך אינן חשובות במיוחד ולכן נסכם בקצרה על כל סוג שאילתה.
שאילתת ניווט
זוהי שאילתה בסיסית, לאתרים כמו ebay או amazon. תוצאות רלוונטיות הם אתרי אינטרנט רשמיים במילה.
שאילתת מידע
המטרה היא למצוא מידע לקריאה אודות הנושא
שאילתת קנייה
המשתמש מחפש לקנות משהו, להוריד משהו או ליצור אינטרקציה עם המקור.
סולם הדירוגים
כאן מתגלה לנו כיצד גוגל מדרגת את האתרים:
–         חיוני
–         שימושי
–         רלוונטי
–         לא רלוונטי
–         לא קשור לנושא
כעת ניתן דוגמא לביצוע שאילת אחת:
סיווג : חיוני
שאילתה: למילת החיפוש פירוש דומיננטי אחד, וברור שהוא שאילתת ניווט.
הדף:  הדף להערכה הוא האתר הרשמי של אותה שאילתה.
דוגמא:
Query
Vital
Vital Page
Description
Singapore airport
Yes
http://www.changi.airport.com.sg/
Official home page
toyota camry
Yes
http://www.toyota.com/camry/index.html
Official product page on the correct site
apple
Yes
http://www.apple.com/
The dominant interpretation of this is Apple Computer, Inc., and this is the official home page.
שאילתות חיוניות חייבות להציג אתר רשמי בתוצאות החיפוש. כל פעם שתבצעו חיפוש של שם של סלבריטי, גוגל ינסה להראות תמיד את האתר הרשמי של אותו סלבריטי כתוצאה “חיונית”, ניתן לחשוב על שאילתות חיוניות בתור חיפוש מותגים או חברות.
בתור מקדם אתרים או בעל אתר, לא הייתי מדאיג את עצמי יותר מדיי בקשר לשאילתות חיוניות אלא אם כן היה בידיי אתר של חברה גדולה. במקרה כזה חשוב היה מאוד להופיע בתוצאות החיפוש של שאילתות חיוניות (לדוגמה: “שדה התעופה בן גוריון” או “טויוטה”).
בלוגים רשמיים של סלבריטאים כמו בריטני ואחרים נחשבים גם הם לתוצאת חיפוש חיונית.
לסיכום בקטע זה למדנו להבחין בין סוגי השאילתות אותם בודקים מדרגי האיכות של גוגל והתמקדנו בשאילתה החיונית, בקטע הבא נעבור על שתי קטגוריות נוספות חשובות: שאילתה שימושית ושאילתה רלוונטית.