בניית קישורים : מידע על טקסט העוגן – טקסט עוגן בקישור
בקטע הקודם דיברנו על חשיבות של בניית קישורים בצורה נכונה, בקטע הקרוב נדון בדגשים החשובים עצמם בקידום אתרים בעת בניית הקישורים הכוונה היא למתי שכבר השגתם את המקור ליצור בו קישור וכעת נותר לעשות זאת נכון.
מה זה טקסט עוגן ?
טקסט עוגן בפשטות זהו הטקסט של הקישור עצמו שאתם רואים בדף, מצד אחד לקישור יש טקסט ומאחוריו בתוך הקוד של האתר מצוינת הכתובת URL של הקישור לדוגמה :
<a href=”http://en.wikipedia.org/wiki/Anchor_text”>anchor text </a>
ככה זה נראה anchor text
כדי לעסוק בקידום אתרים רצוי שיהיה לך ידע בסיסי בHTML ידע זה תוכל לרכוש בקלות דרך ספרים פשוטים, אחד הספרים המומלצים הוא אמא אבא בניתי אתר באינטרנט – הוצאת הוד עמי. אם הדוגמה שלמעלה לא ברורה לך מומלץ ללמוד HTML בסיסי. חשוב לציין שלא צריך קורס יקר בHTML או בכלל, הספר הזה עולה 60 שקלים מגיע עם משלוח עד הבית והוא פשוט מעולה וקל. במקור הוא מיועד לילדים בני 13 , אז יש סיכוי טוב שגם אתם תצליחו ללמוד איתו.
טקסט עוגן הוא אחד מהגורמים החשובים ביותר בדירוג האתר במנועי חיפוש, תוכלו לראות דוגמה לכך בארץ , הייתה תקופה שעשרות אתרים יצרו קישור במילה “כישלון חרוץ” בטקסט העוגן, הקישור הפנה לאתרו הרשמי של ראש הממשלה. התוצאה – אתר ראש הממשלה הופיע במקום הראשון במילה כישלון חרוץ.
קוראים לטריק הזה , הפצצת גוגל. למרות שגוגל התגברו כבר על תופעת הפצצת גוגל שלעיתים קרובות נעשה בהם שימוש לרעה, ההדגמה הזו מראה איזה כוח יש לחשיבות טקסט העוגן במקצוע קידום אתרים.
להשגת תוצאות מירביות בקידום אתרים , שמור על טקסט עוגן מגוון.
אם אתה רוצה להיות ראשון במילה – השכרת רכב , אל תעשה 150 קישורים שטקסט העוגן שלהם הוא “השכרת רכב” מנועי החיפוש יזהו בקלות שאתה מנסה לקדם במילה הזו ויענישו את האתר. זה בדיוק מה שקרה בחו”ל לאתר GoCompareשהשתמש בטקטיקות בניית טקסט עוגן אגרסיביות. גוגל זיהה את זה
ו”נתן להם סטירה” התוצאה הרסנית, צניחה של 80% מתנועת הגולשים באתר.
הנה דוגמה לאיך טקסט העוגן שלכם צריך להיראות אם אתם מקדמים אתר במילה “השכרת רכב” לצורך הדוגמה :
– שם החברה
– “השכרת רכב”
– www.yoursite.com
– לחץ כאן (בסמוך למילת מפתח מהתחום)
– הלוואה להשכרת רכב, הלוואת רכב, ליסינג לרכב וכו’.
המטרה היא ליצור קישורים שייראו טבעיים. אם אתרים אחרים באופן עצמאי מיוזמתם האישית היו מקשרים אליכם, איך אתם חושבים שהם היו עושים את זה ? זה בטח יהיה סוג המוצרים שלכם, שם החברה שלכם , שם של מאמר באתר שלכם, דאג שיהיה ערבוב טוב ומאוזן בין מילת המפתח המרכזית שאתה מקדם לבין עוגנים אחרים.
שמור את טקסט העוגן האיכותי שלך לאתרים ברי סמכא
קישור בסיסי (קישור שהמילה שלו היא בעצם כתובת URL ללא מילות מפתח) מאתר בר סמכא שוות ערך כמו 10 קישורים עשירים במילות מפתח מאתרים באיכות נמוכה ובינונית. ולכן אם יש לך גישה להשיג קישורים מאתרים ברי סמכא שמור את טקסט העוגן האיכותי שלך להם. עדיף לך לקבל שלושה קישורים עם העוגן “השכרת רכב” מאתרים ברי סמכא מאשר לקבל 20 קישורים כאלה מאתרים נמוכי משקל או בעלי משקל בינוני (זכור שעליך לגוון בטקסט הקישור)
כשאתה זוכר שעליך לגוון במילות הקישור המפנות אליך אתה מוגבל למספר הפעמים שיופיע טקסט העוגן המרכזי שלך בקישור אחד. זכור לשמור את הטקסט עוגן המרכזי לאתרים ברי סמכא.
גילו של הקישור
קישור בן שנה, שווה הרבה יותר מאשר קישור בן שבועיים. אם יש קישורים וותיקים שמצביעים לדף מסוים באתר שלך, דאג להשאיר את הדף הזה בחיים וקיים. אם אתה חייב להפנות את הדף לכתובת חדשה. למד על הפנייה קבועה 301 ישירות לדף החדש, העברה זו ידידותית למנועי חיפוש ותמנע הפסד של הקישור רב העוצמה.
לסיכום זכרו את חוק הגיוון והטבעיות. נהגו בטבעיות וצרו קישורים אוטנתיים ומגוונים והימנעו מהצורך לנסות הפצצת קישורים באותו טקסט עוגן, זה לא עובד והמחירים כבדים ועצובים… בקטע הבא נדבר על חשיבות הדף והאתר שממנו הקישורים מגיעים וכיצד לבנות פרופיל קישורים נכון ומאוזן.