בניית קישורים: מידע על טקסט העוגן

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בחלק זה למדנו על האבולוציה הבלתי נמנעת שנוצרה במנועי החיפוש ושבסופו של דבר המטרה העיקרית שלה הייתה לשפר את איכות הדפים המוצגים בפני הגולשים במנועי החיפוש. בקטע הבא נסביר מהו טקסט עוגן וכיצד לעשות בו שימוש נכון.
בניית קישורים : מידע על טקסט העוגן
במאמר הקרוב נדון באופן בניית קישורים. במקום להתמקד בשיטות כיצד לבנות קישורים נתמקד יותר במה לעשות כאשר השגת את המקומות לשתול בהם קישורים. וכמובן לצורך קידום אתרים נתמקד ספציפית בטקסט העוגן : מהו טקסט העוגן ? למה זה חשוב ? ואיך לעשות בו שימוש נכון שמנועי החיפוש ישימו לאתר שלך לב ולא יענישו אותו.
מעט על מנועי חיפוש וקישורים
בימים הראשונים מנועי החיפוש נהגו להסתמך על תגיות meta בניתוח דפי אינטרנט וקביעת דירוגים. העוסקים בקידום אתרים הבינו את העיקרון והחלו לדחוס כמויות של מילות מפתח בתוך תגיות הmeta ,
בתוך הכותרות , תגי H וגם בתוך הטקסט של האתר. התוצאה אתרים בעלי ערך נמוך לגולש , בעל אופי ספאמי אך בעל דירוג גבוה ע”י מנוע החיפוש.
במהרה מנועי החיפוש הוצפו בספאם ואתרי זבל בגלל קלות התמרון שניתן היה לגרום בתוצאות החיפוש. התעורר צורך באלגוריתמים טובים יותר. אז המציאה גוגל את אלגוריתם הpagerank  ושינתה את כללי המשחק. במקום לבדוק רק תכונות בתוך האתר עצמו החליטה גוגל להתחיל לבדוק בכל רשת האינטרנט העולמית קישורים לאתר. החשיבה מאחורה האלגוריתם היא הגיונית למדיי. אם אתה באמת אתר רלוונטי וחשוב בתחומך אנשים אחרים (אתרים אחרים בתחומך) ידברו עליך ויפנו את הגולשים שלהם לקבלת מידע מועיל באתרך. הנוסחה ללא ספק עשתה את שלה, התוצאה, האתרים הגדולים והרלוונטיים עלו למעלה וכל אתרי הספאם והזבל נזרקו לאלתר בתוצאות הנמוכות ביותר או לגמריי מחוץ לאינדקס של גוגל. למעשה גוגל התחילה עידן חדש של קידום אתרים, עידן הקישורים.
מנועי חיפוש וגוגל בפרט מסתכלים על מאות גורמים במבנה הקישורים של האתר שלכם, הנה חלק מהם :
–         טקסט העוגן של הקישור
–         האתר שממנו מגיע הקישור
–         גילו של הקישור
–         הדף הספציפי שבו הקישור ממוקם
–         הטקסט מנמצא מסביב לקישור
–         הPR האמיתי של הקישור (לא זה שגוגל מראה לכם בסרגל הכלים)

לסיכום בחלק זה למדנו על האבולוציה הבלתי נמנעת שנוצרה במנועי חיפוש שבסופו של דבר המטרה העיקרית שלו הייתה לשפר את איכות הדפים המוצגים בפני הגולשים במנועי החיפוש. בקטע הבא נסביר מהו טקסט עוגן וכיצד לעשות בו שימוש נכון.