קוד 404 – הפניות קבועות, תגי רפרוש ועוד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
קידום אתרים כולל התייחסות וטיפול מקצועי במבנה האתר, כמות דפים מאונדקסים, איכות התכנים, קישורים ועוד. לחלק מהפרמטרים השפעה עצומה ובמידה ואינם מטופלים כראוי הם יכולים לפגוע בקידום האתר.
קידום אתרים כולל התייחסות וטיפול מקצועי במבנה האתר, כמות דפים מאונדקסים, איכות התכנים, קישורים ועוד. לחלק מהפרמטרים השפעה עצומה ובמידה ואינם מטופלים כראוי הם יכולים לפגוע בקידום האתר. במסגרת זאת, קוד תגובה 404 “דף לא נמצא” הינו מצב שכדאי להימנע ממנו, או לפחות לטפל בו כראוי, על מנת שלא יזיק למאמצי הקידום.
המאמר הראשון בסדרה עסק בקישורים שבורים.
המאמר השני בסדרה התייחס לקודים רכים וקשים.
במאמר זה נתייחס לשאלות הקשורות בדפי 404, הפניות קבועות, ודפי 404 “טובים”.
כדי להשיג דירוג גבוה בדף התוצאות, מומלץ להימנע מטעויות מיותרות כמו קישורים שבורים ושגיאות כתיב ב –URL, כדי לא לאבד נקודות חשובות שיפגעו בדירוג האתר בדף התוצאות.
להלן טיפים נוספים ותשובות לשאלות שהעלו הגולשים בנושא קוד 404:
האם תוכן הדפים מאונדקס והאם יש ערך לקישורים?
בעוד שהזחלנים של גוגל אינם מעוניינים להציג דפי 404 “קשים”, בדף תוצאות החיפוש, ישנה אפשרות כי הם יבחרו לעשות שימוש בתוכן הדפים או בקישורים בעלי ערך.
יחד עם זאת, אם אתם רוצים שהתוכן יאונדקס כראוי ושהקישורים שלכם יזכו לתשומת הלב הראויה מומלץ שהדף לא יחזיר קוד 404.
כיצד מתייחסים מנועי החיפוש לקוד תגובה 410 ( “הדף מת…”)
ההתייחסות של מנועי החיפוש לקוד 410 זהה לדף 404.
מה הם דפי 404 עם תגי meta refresh של 10 שניות?
מדובר בדפים שהתוכן שלהם כולל את הקוד הבא:

<meta http-equiv=”refresh” content=”10;url=http://www.domain.com/?xxx”>

שיטה זאת מבלבלת פחות את הגולשים, ולכן היא עדיפה בגוגל על פני דפי 404 רגילים, שכן, היא נותנת 10 שניות לבחור בחיפוש חדש. דף הבית יעלה לאחר 10 שניות, במידה והגולש לא בחר להקליד נתונים אחרים.
האם מומלץ לבצע הפנייה קבועה באמצעות 301 לדפי 404?
הפנייה קבועה, redirect, של דפי 404 היא רעיון טוב כשהיא מועילה לגולשים ולא מבלבלת סתם.
במידה ואתם מגלים בדף השגיאות בחשבון הוובמאסטר שלכם – Crawl ErrorsURL הנכון של הדף הקיים באתרכם. דף 404 הכתוב באופן שגוי, הרגישו חופשי לתקן זאת באמצעות הפנייה קבועה של הדף השגוי ל –
לדוגמא:
במידה ונמצאה שגיאת 404 כזאת:

http://www.seosimple.co.il/bloog  <– typo for “blog”

ראשית יש לתקן את שגיאת הדפוס הקיימת באתר, לאחר מכן, לבצע הפנייה קבועה באמצעות 301 של ה –URL לכתובת הנכונה של הדף:
http://www.google.co.il/blog
דפי 404 “טובים”
צוות גוגל נתקל מדי פעם בדפי 404 טובים או לפחות משעשעים.
דוגמאות לדפים כאלה:
אם הינכם מחפשים מוצר שאזל מהמלאי, תגובה כזאת מקלה מאוד על איתור מוצר חלופי:

 

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן