פרקים :
מה זה ניתוח מתחרים?
האם אי פעם תהיתם כיצד ומדוע המתחרה שלכם מצליח יותר מכם בקידום האתר שלו? האם אתם בטוחים כי עשיתם כל מה שניתן במסגרת קידום אתרים והמתחרה עדיין מדורג גבוה מכם? באמצעות ניתוח מתחרים תוכלו לחקור באופן יסודי את אסטרטגיית השיווק המקוונת של מתחריכם ולהבין מדוע הם מצליחים כל כך, ומה ניתן ללמוד מהם לשיפור האתר שלכם.
המאמר מבוסס על כתבתו של Ross Dunn
מה בדיוק ניתן ללמוד מניתוח מתחרים?
מכיוון שאינכם יודעים כמה מאמצי קידום משקיעים המתחרים שלכם, כדאי קודם כל להבין מה ניתן ללמוד מניתוח שכזה:
- קישורים
מניתוח מבנה קישורים ניתן ללמוד מי הם האתרים החזקים שמקשרים אליו. האם מדובר באתרים שגם אתם יכולים לפנות אליהם ולבקש קישור לאתר שלכם, או שאולי מדובר בכלל באתרים נוספים הנמצאים בבעלותו? אולי תגלו כי למתחרה שלכם יש רשת אתרים של מוצרים תומכים היכולים לספק לכם רעיונות נוספים לשיווק ומכירות?
- מבנה
מבנה האתר חשוב מאוד בקידום אתרים. האם ניתן לעשות אופטימיזציה טובה יותר למבנה האתר שלכם?
- מילות מפתח
במידה ואתם מפרסמים מודעות במסגרת קידום אתרים ממומן, אולי תגלו כי פספסתם מילות מפתח חשובות? אולי אותן מילים שפספסתם יכולות לתרום לכם גם בקידום אתרים אורגני?
הבסיס לניהול ניתוח מתחרים אפקטיבי
במידה והינכם חדשים בתחום קידום אתרים, חשוב כי תבינו את העולם הזה לעומק. בנוסף למידע העצום הקיים באתר זה, תוכלו למצוא ברשת האינטרנט מידע רב. ראשית, מומלץ לשלוט ברזי המקצוע ובמקביל לבחון אתרים של אחרים וללמוד כיצד מיושם הידע התיאורטי.
קחו דף ועט ובזמן שאתם גולשים באתרו של המתחרה, אתרו את כל טכניקות הקידום שאתם מצליחים לזהות.
לאילו פרמטרים מומלץ להתייחס בעת ניתוח אתרו של המתחרה?
תגי מטה – האם הכותרות מנוסחות היטב? האם יש מבנה קבוע של כותרות? כיצד משתמשים במילות המפתח?
קוד מקור – חפשו בקוד המקור של דף הבית תגיות Headings. האם אתם מוצאים תגי H1, H2, H3? במידה ואיתרתם תגיות כאלה, הסתכלו בטקסט המופיע בהם. בדרך כלל תגלו כאן את מילות המפתח המרכזיות של המתחרה.
סימוני Headings חשובים מבחינת קידום מפני שמנועי החיפוש אוהבים סדר והם לומדים מהטקסט, מהו התוכן החשוב בדף (זהו מקום חשוב לשימוש במילות מפתח).
ניווט באתר – בדקו אם הניווט באתר הינו קל וידידותי למשתמש. בדקו אם התפריט קריא לזחלנים. במידה והתפריט כתוב בשפה שהזחלנים אינם יודעים לקרוא, הסתכלו בפוטר וחפשו קישורי טקסט.
מילות מפתח – בדקו את מילות המפתח המשמשות לקישורים. חלק מהמילים יחזרו על עצמן ובד”כ הן מילות המפתח המרכזיות שאותן בחר המתחרה שלכם לקדם.
תגיות NOFOLLOW– בתגיות אלה משתמשים לעיתים קרובות לתיעול PR בין דפי האתר. זה יכול לתרום רבות מבחינת .SEO במידה ואתם נתקלים במערך קישורים פנימיים הבנוי באופן יעיל במיוחד, היו בטוחים כי המתחרה שלכם שכר את שירותיה של חברת קידום אתרים.
דפי אתר בעלי דירוג גבוה – חפשו דפים המדורגים גבוה במיוחד בדף תוצאות החיפוש ונסו לזהות את הסיבות לכך. לעיתים קרובות תגלו כי המידע בדפים אלה בעל ערך כזה שאתרים אחרים בוחרים לקשר אליו. קראו את תוכן הדפים ואולי תקבלו רעיונות ליצירת תכנים נוספים לאתר שלכם.
מפת אתר XML – במידה וקיימת מפה היא תופיע בד”כ בספריית השורש באופן הבא:http://www.site.co.il/sitemap.xml. הנתונים במפה יכולים לבלבל אתכם מעט, במידה ואינכם מנוסים במפות מסוג זה, אך עצם הידיעה כי לאתר יש מפה כזאת, ראויה לתשומת לב.
קוד אתי – האם האתר פועל בשיטות קידום שאינן אתיות? אם כן, זה רק עניין של זמן עד שגוגל יעלה עליהם. מתישהו, האתר ייענש. אל תחקו אותם ואל תתקרבו אליהם.
לסיכום
כשאתם מבצעים ניתוח מתחרים עליכם להתייחס לפרמטרים רבים. היו ערניים למבנה האתר, לתכנים שלו ולמערך הקישורים. בדקו כל אלמנט שנראה כבעל מטרה ממוקדת. אם אינכם בטוחים כי המידע שמצאתם הוא בעל ערך, חפשו את זה ברשת. כך תוכלו ללמוד עוד דברים מעניינים וליישם אותם באתר שלכם.
במאמר הבא, נדון במה עושים עם כל האינפורמציה שאספתם.