ניתוח מתחרים – מה עושים עם המידע שאספנו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
קידום אתרים הוא תחום אינסופי. תמיד יש מה לעשות. חשוב לבחון את התוצאות וההשפעות על האתר שלכם. זה משתלם הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. אחד היתרונות של קידום אתרים ושל שיווק באינטרנט הוא העובדה כי הרוב מדיד - קל יחסית לראות מה עובד ומה לא.

 

ניתוח מתחרים מה עושים עם המידע שאספנו?
במאמר הקודם – תהליך בסיסי בקידום אתרים – ניתוח מתחרים הסברנו את חשיבות הנושא, מה ניתן ללמוד מניתוח מתחרים, איך אוספים מידע ועוד. במאמר זה נדון במה שעושים עם המידע שאספתם.
ברצוני לציין כי ניתוח מתחרים הינו נושא עמוק ורחב וישנן טכניקות רבות הניתנות לביצוע. כאן נתייחס לאחת מהאפשרויות. זה אינו פוסל, או בא במקום אופציות אחרות לקבלת מידע נוסף.
המאמר מבוסס על הכתבה של Ross Dunn, מומחה לקידום אתרים.
שלב ראשון – אנליזה באמצעות כלים לניתוח קישורים
כלים
ישנם כלים רבים שיסייעו בידיכם לנתח את הקישורים הנכנסים של המתחרים שלכם, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. מומלץ לנתח את 1000 הקישורים הראשונים.
דוגמאות לכלים מומלצים:  OptiLink – בתשלום,  Backlink Analyzer from SEO Book. – בחינם.
לכל אחד מהכלים האלה יש קובץ הוראות שינחה אתכם איך להפיק מהם את המירב.
קביעת הגדרות בעת ההתקנה: סננו בהגדרות את האפשרות rel=nofollow links, ואפשרו את הצגת הדירוג של גוגל ושל אלקסה עבור כל קישור.
מיון הרשימה
כשהדו”ח מוכן, מיינו את הקישורים על פי דירוג PR של גוגל ועל פי דירוג אלקסה בשתי רשימות נפרדות. (את דירוג ה – PR ניתן לקבל בדרך נוספת, באמצעות תוספות של Firefox במידה והינכם משתמשים בו לניתוח).
גם לדירוג של אלקסה וגם לדירוג PR של גוגל, יש יתרונות וחסרונות כשבאים לבחון את המידע. התייחסות לשני פרמטרים שונים, תיתן לכם תמונה רחבה ומדויקת יותר. במקום דירוג של אלקסה (שהינו שנוי במחלוקת), אתם יכולים לבחור פרמטר אחר להתייחסות – וותק האתר, כמות הדפים ועוד (גם מידע זה ניתן לקבל באמצעות שימוש ב – Firefox עם תוספים כמו: SeoQuake, Web Developer).
שלב שני – הכנת רשימה של אתרים “טובים” לקבלת קישורים
השתמשו בגיליון אלקטרוני כלשהו, אקסל או קובץ דומה, והעתיקו לתוכו את המידע שקיבלתם מכלי ניתוח הנתונים בו בחרתם להשתמש. במידה והינכם משתמשים ב – Firefox, אתם יכולים לייצא את הנתונים ישירות לגיליון אלקטרוני.
העתיקו רשימה זאת לגיליון נוסף, כך שאותה רשימה תופיע בשני מקומות נפרדים. כעת, בצעו את השלבים הבאים:
  1. בגיליון אחד – מיינו את הנתונים על פי ה – PR שלהם מהגבוה לנמוך. את האתרים בעלי ה – PRהנמוך ביותר, שימו בצד.
  2. בגיליון השני – מיינו את הנתונים על פי דירוג אלקסה (או פרמטר אחר שבחרתם) ואז בצעו מיון נוסף באותו גיליון, על פי דירוג ה – PR של גוגל. הפרידו מהרשימה את כל האתרים הפחות מוצלחים.
כעת קיימים ברשותכם שני קבצים ממוינים המספקים את רשימת האתרים הסמכותיים מהם יוצאים קישורים למתחרים שלכם.
שלב שלישי – מיון, ניתוח ויישום ממצאים
  1. מספר הקישורים היוצאים מאותו דומיין
מיינו את הנתונים על פי שם הדומיין ובדקו כמה קישורים יוצאים מאותו דומיין. במידה ואתם חושדים כי אחד האתרים שייך למתחרה שלכם, נסו לקבל מידע אודות בעל הדומיין באמצעות: Whois. הרבה קישורים מאותו אתר יכולים גם להעיד על “קניית” קישורים בכסף, על החלפת קישורים הדדית או על שיתוף פעולה כלשהו הקיים בין שני האתרים (לא חסר כאלה ברשת ואת חלקם קל מאוד לזהות – עקבו אחר מסלול הקישורים ותוכלו לקבל מידע מעניין אודות שיתופי הפעולה בקרב המתחרים שלכם).
  1. כמות הדפים שמקבלים קישורים
בדקו את כמות הדפים באתר המתחרה שמקבלים קישורים. במידה ותראו כי דפים רבים מקבלים קישורים שונים, ייתכן ותמצאו כי התוכן באותו אתר הינו איכותי ביותר ואולי יש מה ללמוד ממנו בנושא כתיבת תכנים, אושעליכם ללמוד כיצד להסב את תשומת ליבם של אחרים לתוכן המצוין שלכם.
  1. צרו קשר לקבלת קישורים
כעת, עליכם להחליט אילו קישורים הייתם רוצים גם עבור האתר שלכם. קיימת סבירות גבוהה כי הרבה מן האתרים המקשרים יסכימו לקשר גם אליכם – צרו עימם קשר באמצעות פנייה ישירה (לא תבקשו לא תקבלו…)
שלב רביעי – השלמת התמונה – בדיקה עצמית
אם ביצעתם את כל הפעולות עד כאן, בוודאי גיליתם מידע שימושי מאוד שתרם לכם רבות לתהליך קידום אתרים. הניסיון מראה כי הכרת הטקטיקות המוצלחות של המתחרים, יכולה לשפר באופן משמעותי את אסטרטגיית השיווק שלכם. תמיד יש מה ללמוד, בעיקר כשמזהים משהו שעובד טוב בתחום שלכם. כעת, עליכם להחזיר את הפוקוס לאתר שלכם. לאחר שיישמתם באתרכם דברים חדשים שלמדתם מהמתחרים, בדקו את ההשפעה של השינויים שביצעתם, באמצעות ניתוחים אנליטיים ובדיקות.
ניתוחים אנליטיים
השתמשו בכלים הרבים הקיימים כיום ברשת לניתוח האתר שלכם ולניתוח תנועת הגולשים. כלים חינמיים מצוינים כמו: Google Analytics, או כלים בתשלום כמו: ClickTracks Professional, יתרמו לכם רבות.
כלים אלה לניתוחים אנליטיים יספקו לכם מידע: מהיכן הגיעו הגולשים אל האתר שלכם (מאתר אחר או מדפים פנימיים באתר שלכם), משך זמן ביקור ממוצע (אם משך הזמן נמוך, כדאי למשל לשפר את התכנים או את אפשרויות הניווט באתר), אילו מילות מפתח הובילו את המבקרים אליכם (ולנתח גם אותם) ועוד הרבה.
באמצעות ניתוחים אנליטיים, אתם יכולים להשוות ולבחון את ההשפעה של השינויים שביצעתם בתכנים. לפעמים מדובר בשינויים מינוריים אך ההשפעה על הגולשים ועל המכירות יכולה להיות עצומה. המונח המקצועי נקרא: multivariate testing – בדיקה של מספר משתנים. אתם יכולים לדוגמא להריץ בדיקה ולבחון השפעות כמו שינויי טקסט, תמונה, שינוי תגיות, גודל, צבע וכו’, על תנועת הגולשים ועל יחסי ההמרה, ולהסיק מסקנות בהתאם.
לסיכום
קידום אתרים הינו תחום אינסופי. תמיד יש מה לעשות. חשוב לבחון את התוצאות וההשפעות על האתר שלכם. זה משתלם הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. אחד היתרונות של קידום אתרים ושל שיווק באינטרנט הוא העובדה כי הרוב מדיד, קל יחסית לראות מה עובד ומה לא (די מהר אפילו, בהשוואה לעולם הלא-מקוון) ובעלויות נמוכות יחסית – נצלו את זה.
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן