קוד 404 רכים לעומת 404 קשים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
ישנם שני סוגים של קוד תגובה 404 (קובץ לא נמצא) ברשת האינטרנט: "404 קשים", ו-"404 רכים". גוגל אינה מעודדת שימוש ב"רכים" מכיוון שהם מבלבלים את הגולשים ואת הזחלנים.
ישנם שני סוגים של קוד תגובה 404 (קובץ לא נמצא) ברשת האינטרנט: “404 קשים”, ו – “404 רכים”. גוגל אינה מעודדת שימוש ב”רכים” מכיוון שהם מבלבלים את הגולשים ואת הזחלנים. במקום להחזיר קוד 404 בגין קובץ – לא – נמצא, שרתים שנוהגים בשיטה ה”רכה”, מחזירים קוד 200- OK והתוכן המוצע הוא דף הבית או דף שגיאה (וזהו אינו הדף שהמשתמש ביקש להציג…).
השבוע, במקביל לשבוע 404 של מרכז העזרה של גוגל, אנו מעבירים לכם מידע אודות קוד תגובה 404.
כאמור, גולש אשר חיפש דף עם כתובת URL מסויימת מקבל בסופו של תהליך זה, דף אחר שאותו הוא לא ביקש וזה מבלבל! יתרה מכך, זחלני מנועי החיפוש המנווטים באתר ומחפשים תוכן חדש ומעודכן לאנדוקס, יכולים לבזבז זמן יקר על אנדוקס דפים שאינם קיימים ולעיתים נוצר מצב של הכפלת תוכן. זה יכול להשפיע באופן שלילי על קידום אתרים אלה במנועי החיפוש מכיוון שכאשר זחלנים מבזבזים זמן על דפים שאינם קיימים, הדפים החדשים המחכים להתגלות אינם נחשפים לאותם רובוטים בתדירות הרצויה וממתינים זמן ממושך מדיי להיות מאונדקסים, ולכך השלכות רבות גם מבחינת קידום אתרים.
מה עושים במקום להחזיר קוד 404 “רך”?
מומלץ להחזיר קוד 404 ולהסביר בבהירות למשתמשים כי הדף המבוקש אינו נמצא. זה טוב יותר הן לגולשים והן למנועי החיפוש. זכרו כי בתהליך קידום אתרים אחד הרעיונות הוא לפשט את תהליך הניווט באתר. זהו גורם חשוב ביותר הן מבחינה שיווקית ויצירת חוויית גלישה קלה ומהנה באתרכם, והן מבחינת מנועי החיפוש. זחלנים המנווטים בקלות באתרכם “יזכו אותו בנקודות זכות אשר ישפיעו בסופו של דבר על איכות האנדוקס של דפי האתר ברשת ועל הדירוג של האתר בדף תוצאות החיפוש.
האם ישנה אפשרות להחזיר 404 ובמקביל לשלוח הודעת “לא נמצא” מסייעת למשתמש?
בהחלט כן ועל כך נדבר בהמשך .
לידיעה הראשונה בסדרה: