תוכן? תוכן. תוכן!

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במידה ותספקו מוצרים איכותיים באתר בעל אופי ידידותי ושירות לקוחות מונחה לקוח - מסייע, קשוב ויעיל, המבקרים יחזרו אליכם, כמות המכירות תגדל, מן הסתם, והאתר שלכם יקטוף פירות גם מבחינת קידום אתרים ודירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש.
“תוכן” – מילה זאת הפכה למנטרה ולבאזז בתחום קידום אתרים. כמעט כל בעל אתר היום מבין את חשיבות התוכן הייחודי (לא משוכפל) והעדכונים השוטפים באתר שלו.
במאמר זה נתייחס לסוגיות שונות הקשורות לתוכן: כיצד להשיג אותו, היכן הוא נדרש במלואו והיכן ניתן כמעט לוותר עליו, נספק טיפים קטנים ועוד. המאמר מבוסס על הכתבה של מומחה קידום אתרים אהרון שיר.
האתרים שזקוקים לתוכן אפילו יותר מאחרים:
  • תוכניות שותפים – אתרים אלה לעיתים קרובות משמשים כמתווכים בלבד ומעתיקים מאחרים את תוכן האתר שלהם (חלק מזה, קשור לתחום הפעילות שלהם, הם פשוט מציעים את מה שיש לספקים אחרים וגוזרים קופון על הדרך). אתרים אלה חייבים לספק ערך מוסף על מנת לבדל את עצמם מאתרים אחרים המציעים את אותם מוצרים.
  • גראפיקה – אתרים המכילים כמות גדולה של גראפיקה כמו: פלאש, סרטוני וידאו או כל אתר אחר שחסר בו חומר קריאה “מסכי”.
  • מסחר אלקטרוני – אתרים המציגים תוכן מאסיבי של הספקים שלהם. בדומה לתכניות שותפים, כל האתרים הקשורים לאותו ספק ולאותם מוצרים, מציגים את אותם הדברים וחשוב ליצור בידול באמצעות תוכן מקורי.
האתרים הבאים לא זקוקים לכמויות תוכן מאסיביות ממוקדות SEO:
  • אתרים בעלי קהילת כותבים גדולה, המספקת תכנים לאתר על בסיס קבוע.
  • אתרים המייצרים תכנים באופן שוטף, כגון: בלוגים מקצועיים ואתרי חדשות.
כיצד ניתן להשיג תוכן נוסף, מעבר למובן מאליו?
מומלץ לנסות ולהשיג תכנים מקצועיים, איכותיים וייחודיים מהספקים ומהיצרנים שלכם. לעיתים קרובות, “שוכבים” אצלם במגירה תכנים שיווקיים רבים שלא נוצלו מכיוון שלא תאמו לצרכים דאז.
גם אנשי הצוות לעיתים קרובות מסוגלים לכתוב חומר מקצועי, איכותי ומקורי, אך אף אחד עד עכשיו לא ביקש מהם לעשות זאת. זה הזמן.
תכנים אלה יכולים להוסיף ערך מוסף עצום למוצרים ולשירותים שאתם מציעים, גם אם הם מוצעים על ידי רבים אחרים ברשת. זה יכול לבדל אתכם מבחינה מקצועית ולגרום להעדפתכם על פני אחרים, דבר שיבוא לידי ביטוי במחזור המכירות. גם מבחינת קידום אתרים, התוכן הנוסף שתשיגו יכול לתרום לכם רבות, במידה ותשכילו להשתמש בו.
נקודות נוספות ראויות לציון
דמיון מפותח – כשאתם מייצרים תוכן, זכרו כי תוכן מקורי יכול לבוא בהרבה וריאציות, כיד הדמיון הטובה עליכם: תחרויות, משחקים, סרטוני וידאו, חדשות ועוד. אם התוכן מעניין ומשכנע, אף יהיה לכם סיכוי לקבל בזכותו קישורים מ”אוהדים” בעלי אתרים ובלוגים אחרים, קישורים מדיונים בפורומים ועוד, וקישורים אלה בהחלט יתרמו לכם רבות מבחינת קידום אתרים.
אמינות וקלות השימוש – אם אתם מבטיחים משהו, עמדו בהתחייבויותיכם. במידה והינכם מציעים לדוגמא מנוע חיפוש להשוואת מוצרים, המנוע חייב להיות אמין ונוח. אם תתגלו כלא אמינים, תזכו אולי לקישורים מאתרים אחרים, אך יהיו אלה השמצות והמוניטין שלכם יכול להיפגע באופן דרסטי.
שירות לקוחות ידידותי – חשוב ביותר לאתרים המוכרים מוצרים ברשת. לקוחות מרוצים יכולים לחזור ולפרסם המלצה אודות המוצר שרכשו אצלכם, באתר שלכם או בפורומים אחרים. התנהגות זאת תרמה מאוד לאתר eBay לדוגמא.
במידה ותספקו מוצרים איכותיים באתר בעל אופי ידידותי ושירות לקוחות מונחה לקוח – מסייע, קשוב ויעיל, המבקרים יחזרו אליכם, כמות המכירות תגדל, מן הסתם, והאתר שלכם יקטוף פירות גם מבחינת קידום אתרים ודירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש.