קידום אתרים ממומן – קבוצת מודעות ממוקדת

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במאמר זה, השלישי בסדרת קידום אתרים ממומן, המבוסס על טיפים של מומחה קידום אתרים - דויד סזטלה, נלמד כיצד ליצור מודעות מוצלחות למסע פרסום של קידום אתרים ממומן.
במאמר הראשון בסדרה הנוכחית של קידום אתרים ממומן – PPC, התייחסנו למרכיבים בסיסיים בקמפיין מוצלח. במאמר השני, למדנו כיצד להגיע לתוצאות אפקטיביות באמצעות הגדרת פרסונות ובניית רשימה מנצחת של מילות מפתח.
במאמר זה, השלישי בסדרת קידום אתרים ממומן, המבוסס על טיפים של מומחה קידום אתרים – דויד סזטלה, נלמד כיצד ליצור מודעות מוצלחות למסע פרסום של קידום אתרים ממומן.
אז מהו הצעד הבא לאחר שיצרנו טבלה אפקטיבית של מילות מפתח? (מאמר שני בסדרה)
אחת הטעויות הנפוצות של מפרסמים מתחילים היא ליצור קבוצת מודעות המורכבת מרשימת מכולת ארוכה של מילות מפתח שלא כל כך קשורות אחת לשנייה, וכתיבת מודעות המנסות להכיל כמעט כל מילת מפתח המצויה ברשימה. ואז מתפלאים ותוהים מדוע ה – CTR (שיעור הקלקה) כה ירוד, מיקום המודעות נמוך והעלות לקליק גבוהה…
החדשות הטובות הן שהסוד לקבלת CTR גבוה, מיקום טוב, עלות סבירה לקליק ומדד איכות גבוה הוא די פשוט: מילות המפתח בקבוצת מודעות חייבות להיות קשורות זו לזו ולטקסט המופיע בתוכן המודעה. באיזה אופן? (כמעט) כל מילת מפתח צריכה להופיע בתוכן המודעה.
מדוע זה חשוב? יש לכך מספר סיבות:
  1. כשמילות המפתח מופיעות במודעה, מנועי החיפוש מדגישים מילים אלה ועיני הגולשים נמשכות לאותה מודעה.
  2. כשגולש מוצא את מילות המפתח שהכניס לחיפוש מודגשות, קיימת סבירות גבוהה יותר כי הוא יעדיף מודעה זאת, על פני מודעות המתחרים שאינן כוללות את מילת המפתח (וזה הרי הרעיון בעת קידום אתרים ממומן).
  3. מודעות אלה זוכות ל – CTR הגבוה ביותר. מנועי החיפוש מתגמלים שיעורי הקלקה גבוהים, במיקום גבוה יותר ובעלות הקלקה נמוכה יותר.
  4.  במשך הזמן, אותן מילות מפתח ומודעות תצברונה מדד איכות גבוה יותר, דבר המסייע למנועי החיפוש לבחור את המודעות המועדפות עליהם.
אלה הסיבות לכך שמודעות המנוסחות על פי הכלל: “(כמעט) כל מילת מפתח צריכה להופיע בתוכן המודעה” מניבות את התוצאות הטובות ביותר, כמו CTR גבוה בטווח של 5%-25%.
כיצד בוחרים את השיוך של מילות המפתח לקבוצת המודעות? (הרשימה שיצרנו כוללת מאות וריאציות)
מומלץ לאגד מילים בהתאם למיקום המשוער של הלקוחות בתהליך: מחקר – חיפוש – קנייה.
מה הכוונה? מרבית הלקוחות / צרכנים, חווים שלבים קבועים לפני שהם מבצעים את הרכישה בפועל:
  1. מחקר –  הגולשים משתמשים במילים כלליות כדי למצוא מוצרים / שירותים / פתרונות בקטגוריות נרחבות.
  2. חיפוש – אנשים משתמשים במילות חיפוש ממוקדות לאיתור מוצרים / שירותים / פתרונות שונים.
  3. קנייה – אנשים משתמשים במילות חיפוש ספציפיות מאוד על מנת להעריך את האופציות הפרושות בפניהם ולהגיע להחלטה. מילות חיפוש ספציפיות אלה יכולות להיות למשל: שם המותג, שם החברה, שם הדומיין וכו’.
לדוגמא:
להלן דוגמא (להמחשה בלבד ואינה מבוססת על נתוני חיפוש אמיתיים) המציגה מונחים לחיפוש  על פי תהליך שלושת השלבים:
מחקר השוואות גיטרה
חיפוש גיטרה אקוסטית למתחילים
קנייה מחירי גיטרה אקוסטית
ועכשיו מה עושים עם זה? איך כל זה מסייע למסע פרסום של קידום אתרים ממומן?
המשך יבוא…