קידום אתרים הינו תחום נרחב המתעדכן באופן שוטף בקצב מסחרר. בניית אתרים הוא תחום קשור אך עשוי לפעול בנפרד. אם אינכם בקיאים בתחום קידום אתרים, מומלץ להתייעץ עם מקדם אתרים מנוסה לפני שאתם מתחילים בשלב בניית האתר. לא מעט אנשים השקיעו באתר יפה ומעוצב ואז גילו כי גוגל רואה אותו כדף אחד שחור.
- עיצוב הדף – הקפידו על זמן טעינה נמוך. בעלי אתרים רבים שוגים בטעות נפוצה: עיצוב הדף ואבזורו בפריטים המאטים באופן דרמטי את זמן טעינת הדף והצגתו בפני הגולש. הקפידו על עיצוב אסתטי אך שננו את המנטרה: “מנועי חיפוש אינם מעריכים אומנות” הם מעריכים תוכן, תוכן, תוכן. מצאו את הפשרה בין העיצוב עליו חלמתם, לבין האפשרות לקדם את האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.
- הגאונות נמצאת בפשטות – גם אם האתר שלכם מורכב ועשיר ב”אפקטים”, עטפו אותם בפשטות. הממשק המוצג לגולש חייב להיות קל, נוח ומהיר.
- “אלוהים נמצא בפרטים הקטנים” – הקפידו על מאפיינים שעובדים בכל מקום. חשוב כי הפרמטרים והמאפיינים השונים באתר יעבדו בכל שפה ובכל ארץ. קחו בחשבון שפות כמו עברית וערבית הנכתבות מימין לשמאל, בהשוואה לשפה האנגלית ולשפות אירופאיות -משמאל לימין. האם השאילתות עובדות בכל השפות בהם נמצא קהל היעד שלכם? האם התצוגה דורשת כלים מיוחדים? מחייבת קבלת עוגיות? שימו לב לפרטים הקטנים בממשק המשתמש ואפשרו את השימוש לכל.
- “אין חכם כבעל ניסיון” – הכוונה כאן לניסויים והתנסויות: לפני קבלת החלטות חשובות, הקפידו לבצע ניסויים מקיפים על המאפיינים החדשים שאתם מתכננים להעלות לאתר. עיצובים חדשניים ומרתקים עלולים להתגלות כמכשולים קריטיים וככאלה שאינם מאפשרים קידום אתרים אפקטיבי.