גורמי השפעה על איכות הקישור – דומיין

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
במאמר זה נסקור גורמי השפעה על איכות הקישור הקשורים בדומיין עצמו.

מסמך זה תורגם ממחקרו של Wiep Knol בנושא: גורמי ההשפעה על איכות הקישור.
מסמך זה כולל את עיקרי הדברים שעלו מתוך המחקר הדן באיכות הקישורים ומחולק ל 5 חלקים:
מבוא
מבנה ותוכן הקישור
הדף והקישור
דומיין
חוסמי קישורים

גורמים הקשורים בדומיין

תשעת הגורמים הבאים דנים בגורמים הקשורים בדומיין.

סמכות הדומיין (איכות קישורים חוזרים)

האם לסמכות הדומיין יש השפעה על ערך הקישור החוזר?
ישנה הסכמה גבוהה בקרב המומחים לגבי גורם זה. קישור מאתר אמין וסמכותי הינו בעל ערך רב. אמינות וסמכות האתר חשובים הן לאתר המקשר והן לאתרים הקשורים בו.
דירוג: 4.4 (השפעה גבוהה מאד)

גיל הדומיין

האם לתאריך הרישום של הדומיין יש השפעה על ערך הקישור?
לגורם הוותק השפעה גבוהה על ערך הקישור. עדיף לקבל קישור מאתר שנרשם ב 1995 ולו 100 קישורים חוזרים איכותיים, מאשר קישור מבלוג שנרשם ב-2005, בעל 1000 קישורים חוזרים איכותיים.
זאת בתנאי שהאתר היה ונשאר איכותי. ככל שהאתר וותיק יותר הוא זוכה לאמינות גבוהה יותר ונתפש כסמכותי יותר.
דירוג: 4.1  (השפעה גבוהה)

סמכות רלבנטית (בדירוג מילות מפתח רלבנטיות)

האם לדירוג הדומיין (או הדף), בדף תוצאות מנוע החיפוש (SERP), במילות החיפוש הרלבנטיות, יש השפעה על ערך הקישור?
לדוגמא, דף שמדורג גבוה במילת המפתח X, מקשר לדף בנושא X.
נושא זה שנוי במחלוקת. חלק טוענים שיש לזה השפעה חזקה וחלק טוענים שאין כל השפעה.
בקרב הטוענים להשפעה, ישנה המלצה להתחשב בזה באסטרטגיית בניית קישורים: דפים בעלי דירוג גבוה, הגיעו לדירוג זה, באופן חלקי, כתוצאה ממבנה קישורים פנימיים. דף שמדורג גבוה מעלה את ערך הקישור. אותם קישורים פנימיים עוזרים לדומיין לקבל דירוג גבוה וכשלדף ערך גבוה יותר, הוא מעלה את ערך הקישורים הפנימיים…
דירוג: 3.9 

סמכות הדומיין (מספר קישורים חוזרים)

האם לסמכות הדומיין, על פי מדד כמות קישורים חוזרים, יש השפעה על ערך הקישור?
נושא זה שנוי במחלוקת. הטיעונים העיקריים בעד ונגד מובאים להלן:

במידה והקישורים איכותיים, התשובה חיובית.

  • ככל שיש יותר קישורים חוזרים, הדומיין מעביר בכל קישור יוצא ערך גבוה יותר.
  • סוג הקישור ואיכותו הם הקובעים, ולא מספר מוחלט של קישורים.
  • תלוי באיכות הדף בו שוכן הקישור החוזר.

דירוג: 3.1

סמכות הדומיין (במדד PR)

האם לסמכות הדומיין, על פי דירוג ה-PR בלבד, יש השפעה על ערך הקישור?
הנושא שנוי במחלוקת. המומחים מעריכים כי יש לכך השפעה על ערך הקישור, אך השפעה זו הולכת ופוחתת (הערה: ה-PR מדרג דפים ולא מדרג דומיין).
דירוג: 2.7

סמכות דומיין (בדירוג של מילות מפתח לא רלוונטיות)

האם לסמכות הדומיין, על פי דירוג הדומיין (או הדף) במילות מפתח לא רלבנטיות, יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, דף שמדורג גבוה במילת החיפוש “פרחים” מצביע על דף בנושא תוכנת מחשב.
הנושא שנוי במחלוקת. חלק מעריכים כי דף מוערך ואמין, מעביר את המוניטין שלו, ללא קשר לתוכן הקישור, וזה מעלה את אמינות הדף המקושר (קישור מאתר CNN לדוגמא, יעשה פלאים לאתר חדש).
אחרים מעריכים כי זה חסר השפעה.
דירוג: 2.6

רלבנטיות של הדומיין

אם נושא הדומיין המקשר, קשור לנושא הדומיין עליו הוא מצביע, האם יש השפעה על ערך הקישור?
זה מועיל כשמדובר בנושא דומה. אך אם הדומיין מאד מוערך, עדיין ההשפעה רבה, גם אם אין קשר בין הנושאים. לדוגמא, קישורים מויקיפדיה (לפני שקישורים אלה הפכו ל – nofollow) עזרו מאד לאתרים שונים, למרות שהם אינם שייכים לאותו תחום. נטען כי למנועי חיפוש קשה לזהות הבדלים, כשמדובר בריבוי – נושאים למשל.
דירוג: 2.4

TLD (.com, .edu, .gov, .in )

האם יש לסיומת הדומיין (Top Level Domain) השפעה על ערך הקישור?
גורם זה אמנם שנוי במחלוקת, אך רוב המומחים מעריכים כי לאתרים בעלי סיומת .gov, .edu יש השפעה. לכך שתי סיבות עיקריות:

  • דומיינים אלה נתפסים כסמכותיים.
  • ייתכן והסיומת עצמה אינה הסיבה, אך אתרים אלה הינם בדרך כלל עתירי קישורים איכותיים, מה שמעלה מאד את ערך הדף, שמעלה את ערך הקישור.

דירוג: 2.3

דירוג Alexa  (כלי לדירוג תנועת גולשים באתר)

האם לדירוג אתר של אלקסה יש השפעה על ערך הקישור במנועי החיפוש?
ישנה הסכמה גבוהה בקרב המומחים, שלגורם זה אין כל השפעה על ערך הקישור.
דירוג: 1.1

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן