גורמי השפעה על איכות הקישור – הדף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
גורמים המשפיעים על איכות הקישור בדף - 14 הגורמים הבאים דנים בגורמים של הדף המקשר. גורמים אלה הינם בעלי סבירות להשפיע על ערך הקישור.
מסמך זה תורגם ממחקרו של Wiep Knol בנושא: גורמי ההשפעה על איכות הקישור.
מסמך זה כולל את עיקרי הדברים שעלו מתוך המחקר הדן באיכות הקישורים ומחולק ל 5 חלקים:
מבוא
מבנה ותוכן הקישור
הדף והקישור
דומיין
חוסמי קישורים

גורמים המשפיעים על איכות הקישור בדף

14 הגורמים הבאים דנים בגורמים של הדף המקשר. גורמים אלה הינם בעלי סבירות להשפיע על ערך הקישור.

סמכות הדף (בקישורים נכנסים)

אם לדף המקשר יש הרבה קישורים נכנסים מדפים חיצוניים, או אם לדף המקשר יש הרבה קישורים חוזרים, האם יש לכך השפעה על ערך הקישור?
המומחים תמימי דעים בנושא זה. ככל שסמכות הדף גבוהה יותר, לקישורים שיוצאים ממנו יש ערך רב יותר. אך הרבה קישורים נכנסים לא מעידים בהכרח על סמכות גבוהה של הדף, מפני שזה תלוי באיכות קישורים אלה.
(מומלץ לקרוא את הכתוב בנושא זה:  Jim Boykin’s great post)
דירוג: 4.4 (השפעה גבוהה מאד)

כמות קישורים יוצאים בדף

האם לכמות הקישורים היוצאים בדף המקשר יש השפעה על ערך הקישור?
על פי נוסחת ה- PR, ככל שיוצאים יותר קישורים, השפעת הקישור נמוכה יותר. “פחות זה יותר”.
דירוג: 4.3 (השפעה גבוהה)

כמות כוללת של קישורים בדף

האם לסך כל הקישורים (יוצאים ונכנסים) יש השפעה על ערך הקישור?
רוב המומחים מעריכים כי גורם זה, בעל השפעה רבה.
ככל שכמות הקישורים הנכנסים עולה, ערך הדף עולה ולכן ערכם של הקישורים היוצאים מדף זה גבוה יותר (בתנאי שהקישורים איכותיים).
ככל שכמות הקישורים היוצאים עולה, ערכו של כל קישור פוחת.
הערה: ישנה סברה כי העכבישים מתעלמים מקישורים נוספים, לאחר שעברו 100 קישורים בדף.
מומחים המעריכים כי גורם זה הינו חסר השפעה, העלו את הטיעונים הבאים :

  • זה היה נכון בשנות ה – 90 וכיום זה לא רלוונטי.
  • זה תלוי באמינות דף המקור.

דירוג: 4.1 (השפעה גבוהה)

סמכות הדף (בקישורים פנימיים)

אם לדף יש הרבה קישורים פנימיים מדפים אחרים באותו אתר, האם יש לכך השפעה? לדוגמא, האם יש השפעה על ערך הקישור אם יש לדף הרבה קישורים נכנסים מדפים אחרים באתר, בהשוואה לדף מיותם?
רוב המומחים מעריכים כי קישור שיוצא מדף חשוב, סמכותי ובעל PR גבוה, הוא בעל ערך רב יותר בהשוואה לקישור שיוצא מדף אחר (כמות הקישורים הפנימיים מעידה על חשיבות הדף).
כלומר, אם מקבלים קישור חוזר מדף של אתר בעל 1000 דפים, ולאותו דף ספציפי יש רק 10 קישורים חוזרים פנימיים, יש לזה ערך נמוך יותר בהשוואה לדף מקשר שיש לו 1000 קישורים חוזרים פנימיים (שמעידים על חשיבותו).
הערה: לקישורים פנימיים יש משקל, אך לקישורים נכנסים (מאתרים אחרים) יש משקל רב יותר.
דירוג: 3.8

רלבנטיות של קישורים יוצאים אחרים

האם לרלבנטיות של הקישורים היוצאים האחרים בדף המקשר, יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, הקישור ממוקם בין קישור לסוחר רכב, לבין קישור לגיאולוג?
המומחים מעריכים כי לטקסט המקשר יש השפעה. לדוגמא, אם מרבית הקישורים פונים לסוכנויות רכב, ערך קישור לסוכנות רכב יהיה גבוה יותר מקישור לאתר שאינו בקטגוריית הרכב. אמינות הדף עולה אם הדף מקשר לאתרים בקטגוריה דומה לתוכן הטקסט, ואז גם ערך הקישור עולה.
(הערה: אם הדף אינו רלבנטי לתחום, הערך מצטמצם עוד יותר אם הקישור ממוקם ב- footer).
מנגד, יש הטוענים כי השפעת גורם זה, אינה וודאית.
דירוג: 3.4 

גיל הדף

האם לגיל הדף יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, קישור חדש מדף וותיק לעומת קישור חדש מדף חדש.
אין תשובה ברורה. טיעונים שעלו בהקשר זה:

  • יש לזה ערך גבוה יותר בתנאי שהדף הוותיק שומר על הפופולאריות שלו.
  • לא ברור אם הוותק משפיע על האתר או על דף ספציפי באתר. זה תלוי באמינות האתר באופן כללי.

דירוג:3.4

רלבנטיות הדף (רלבנטיות ההקשר)

אם התוכן רלבנטי לנושא הדף המקושר, האם יש לכך השפעה? לדוגמא, קישור מאתר של סוחר מכוניות ליצרן מכוניות.
יש הטוענים כי רלבנטיות התוכן משפיעה על ערך הקישור. טיעונים שעלו בהקשר זה:

  • “רלבנטיות זה שם המשחק”, אם תוכן הדף המקשר שייך לאותו נושא של הדף המקושר, הקישור הוא בעל ערך גבוה.
  • קישורים מאתרים איכותיים משפיעים בלי קשר לתוכן, אך כשהתוכן רלבנטי ערכו עולה.

אחרים טוענים כי גוגל עושה מאמצים לשפר את האלגוריתם כך שידע לזהות ולדרג קישורים על בסיס רלבנטיות, אך זה עדיין לא ממש עובד כך (וזה רק עניין של זמן עד שהאלגוריתם ישתכלל בכיוון זה).
דירוג: 3.2

איכות קישורים יוצאים אחרים

האם לאיכות הקישורים היוצאים האחרים, יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, אם קישור נמצא בין שני קישורים: ל CNN.com ול – Adobe.com.
במקרה כזה, ערך הקישור יכול לעלות משתי סיבות:

  • השפעה עקיפה – כשדף מקשר לאתרים סמכותיים, זה גורם לאותו דף להיראות סמכותי בעצמו, ואז ערכו של הדף עולה, וכל קישור שיוצא ממנו הוא בעל ערך גבוה יותר.
  • קישור לאתר הממוקם בין שני קישורים איכותיים מאד, יכול להצביע על כך שגם אתר זה הינו חשוב וערכו יעלה.

דירוג: 3.1

כמות התוכן שאין בו קישורים (האם זה דף קישורים או דף תוכן)

האם לכמות התוכן המקשר בהשוואה לתוכן טקסטואלי נטול קישורים, יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, אחוז הקישורים במפת אתר ובספריות, גבוה בהרבה מכמות הקישורים בדף אינפורמטיבי. האם יש לכך השפעה?
ההערכה היא כי קישור מדף תוכן איכותי, בעל ערך רב יותר בהשוואה לקישור מספריה או מדף קישורים. בנוסף, ככל שכמות הקישורים היוצאים עולה, ערך כל קישור יורד (ספריות ודפי קישורים מוציאים הרבה קישורים).
הערה: לאמינות האתר יש השפעה.
דירוג: 2.9

Url בדף

האם למבנה ה-Url  (כתובת נקייה, מילות מפתח, פרמטרים) יש השפעה על ערך הקישור?
התשובה על כך שנויה במחלוקת. טיעונים שעלו בהקשר זה:

  • ה- Url צריך להיות טוב מספיק בשביל שהדף יאונדקס אך מעבר לכך אין השפעה.
  • כשמופיעים פרמטרים ב – Url, עלולה להיות הכפלת תוכן ואז ה-PR מתחלק בין מספר דפים וערך כל קישור שיוצא מדפים אלה הוא נמוך יותר.
  • כשהדף דינאמי ומכיל המון פרמטרים זה פחות טוב.
  • כשה – Url מכיל מילות מפתח זה יכול לקבל ערך גבוה יותר בגין רלבנטיות.

דירוג : 2.6

רלבנטיות של הדף (מילים בלבד)

במידה ולתוכן בדף המקשר, יש תאימות מבחינת מילים, לשם הנושא בדף המקושר, האם יש לזה השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, דף בנושא תפוז (פרי) מקשר לדף בנושא אורנג’ (צבע כתום ושם הפרי) ולדף אורנג’ (המותג).
המומחים מעריכים כי בעתיד הלא רחוק, מנועי החיפוש ידעו להבחין בהבדלים סמנטיים אלה, אך נכון להיום, העכביש עדיין אינו יודע לזהות הבדלים מסוג זה ולכן יש השפעה.
דירוג: 2.6

סמכות הדף (ב – PR)

האם לדירוג הדף בסרגל הכלים PR של גוגל יש השפעה על ערך הקישור?
מכיוון שזה בלתי אפשרי לקבוע במדויק את ה-PR הנוכחי של הדף, השאלה מתייחסת רק  לסרגל הכלים .(TBPR)
הדעה הרווחת היא שלסרגל זה, אין השפעה גדולה על ערך הקישור. שווה להתייחס לזה רק לשם זיהוי דף בעייתי. זה לא חשוב אם לדף יש דירוג 4 או 5, אבל אם הצבע אפור זה יכול לרמז על בעיה כמו קישורים פנימיים חסומים. ההערכה היא שסרגל זה, אינו נכלל באלגוריתם (בניגוד ל-PR פנימי), וזה משמש יותר לשם “שעשוע”. לא כדאי לייחס לזה משמעות רבה.
דירוג:2.4

תאריך עדכון אחרון של הדף (תוכן עדכני)

האם לתדירות עדכון הדף יש השפעה על ערך הקישור? האם קישור שיוצא מדף שמעודכן לעיתים קרובות, בעל ערך רב יותר מקישור בדף אותו ערכו פעם אחת בלבד (כששתלו את הקישור)?
גורמים רבים הינם בעלי השפעה (וותק, אמינות, סוג שאילתה) ולא ניתן לקבל תשובה ברורה על שאלה זאת. עדכון הדף משפיע בעיקר על תדירות ביקור העכביש ואין עדות להשפעה כלשהי על ערך הקישור.
דירוג: 2.4

סוג הדף (html, php, pdf, doc, asp)

האם לסוג הדף יש השפעה על ערך הקישור?
ייתכן ויש הבדל קטן בין קישורים מקובץ doc (פחות טוב) וקובץ pdf (יש האומרים שזה מעלה את הערך ויש האומרים שזה מוריד) לעומת השאר, אך אין וודאות.  באופן כללי, נראה כי לגורם זה אין כמעט השפעה (אם בכלל) על ערך הקישור.
דירוג: 1.7

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן