קידום אתרים
  • דף הבית
  • סל השרותים שלנו
    • קידום אתרים SEO
    • ליווי בהקמה ושדרוג אתר
    • ניהול מוניטין באינטרנט
    • פרסום באינטרנט
    • Web Analysis
    • שיווק ברשתות חברתיות
    • שיווק באינטרנט
    • שירותי ייעוץ וליווי שיווק באינטרנט
  • קורס קידום אתרים
  • מי אנחנו
    • חברת סאו סימפל
    • המומחים של סאו סימפל
    • הקוד האתי שלנו
  • צור קשר

גורמי השפעה על איכות הקישור – קישור

אדית שטיינברג 27/01/2008 סגור לתגובות על גורמי השפעה על איכות הקישור – קישור

גורמי השפעה על איכות הקישור – תשע השאלות הראשונות מתמקדות בגורמים הקשורים באופן ישיר לקישורים עצמם.

מסמך זה תורגם ממחקרו של Wiep Knol בנושא: גורמי ההשפעה על איכות הקישור.
מסמך זה כולל את עיקרי הדברים שעלו מתוך המחקר הדן באיכות הקישורים ומחולק ל 5 חלקים:
מבוא
מבנה ותוכן הקישור
הדף והקישור
דומיין
חוסמי קישורים

גורמים הקשורים בקישורים עצמם

תשע השאלות הראשונות מתמקדות בגורמים הקשורים באופן ישיר לקישורים עצמם.

Anchor Text (טקסט הקישור)

האם לטקסט הקישור יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, האם יש הבדל בין קישור שהטקסט שלו הוא מילת מפתח, שם החברה או כתובת url?
המומחים תמימי דעים שהטקסט בקישור בעל חשיבות עצומה.
הערות שעלו בהקשר זה:

  • המילים הסמוכות לקישור חשובות אף הן.
  • בתנאי שהאתר הוכיח כבר את אמינותו.
  • עוזר מאד לדירוג מילות המפתח בהם משתמשם בקישור.
  • בקישורים חוזרים, חשוב לגוון ולא להשתמש במילה אחת בלבד או בצירוף מילים אחד.
  • כדאי לגוון כך שיהיו גם קישורים הנושאים את שם החברה ואת כתובת ה- url שלה.

דירוג: 4.6 (השפעה גבוהה מאד)

גיל הקישור

האם לגיל הקישור יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, האם יש הבדל בין קישור בן שבועיים לבין קישור בן שנתיים?
המומחים חלוקים בדעתם. חלק מן המומחים טוענים שאין קשר וודאי בין וותק הקישור לבין איכותו. חלק טוענים שיש קשר בתנאי שמתקיימים תנאים נוספים. לדוגמא:

  • אם האתר ממנו יוצא הקישור צבר וותק, ערך הקישור עולה.
  • אם הדף ממנו יוצא הקישור צבר וותק, אז ייתכן וקיימת השפעה.
  • יש השפעה בתנאי שהדף ממנו יוצא הקישור שומר על הפופולאריות שלו. אחרת, ערכו של הקישור עלול להיפגע.

הערות נוספות שעלו בהקשר זה:

  • אין יתרון נוסף לוותק לאחר 3-4 חודשים (כלומר אין הבדל בין קישור בן 4 חודשים לבין קישור בן שנתיים).
  • קישור חדש מועיל בהתחלה, ערכו יורד לאחר זמן מה ובשלב מאוחר יותר, ערכו עולה שוב.

דירוג: 3.6 

סוג הקישור (טקסט או תמונה)

האם לסוג הקישור יש השפעה על ערך הקישור?
נושא זה שנוי מאד במחלוקת. כמחצית מהנשאלים מעריכים כי קישור טקסט הינו בעל ערך רב יותר מקישור תמונה. היתר, מעריכים כי אם לתמונה יש תג Alt עם טקסט ממוקד, זה שווה ערך או קרוב בערכו לקישור טקסט.
דירוג: 3.5

הטקסט הסמוך לקישור

האם לתוכן הטקסט הסמוך לקישור יש השפעה על ערך הקישור? (השאלה מתייחסת רק לטקסט שבא במגע ישיר עם הקישור).
רוב המומחים מעריכים כי לטקסט הסמוך לקישור יש השפעה על איכות הקישור.
דירוג: 3.3

כמות הקישורים

האם לכמות הקישורים מאתר אחד המצביעים על אתר שני, יש השפעה על ערך הקישור? לדוגמא, קישור בודד באתר X מצביע על אתר Y, לעומת המון קישורים באתר X שמצביעים על אתר Y.
הנושא שנוי מאד במחלוקת, להלן עיקרי הדברים:

  • יותר קישורים מעבירים יותר PR (ערך מדירוג הדף) וזה דבר חיובי.
  • אם אתר X שולח מאות או אלפי קישורים לאתר Y, הערך של כל קישור נפגע (יש מקרים יוצאים מן הכלל לדוגמא, בלוגים).
  • למעלה משניים – שלושה קישורים זה לא עוזר, אך זה תלוי בגודל האתר.
  • עדיף לקבל הרבה קישורים מדומיינים שונים מאשר הרבה קישורים מאותו אתר.
  • עדיף לקבל רק קישור אחד מפני שכשיוצאים קישורים רבים, מנועי החיפוש נוטים להתעלם מהם.
  • יכול להיתפס כקישורים ממומנים או לקבל התייחסות של ספאם.
  • הרבה קישורים יכולים להעיד על חשיבות האתר. קישור בודד מעיד על רלבנטיות.
  • יש לבחון כל מקרה לגופו. לעיתים עדיף קישור חוזר בודד מדף פנימי ולעיתים עדיף הרבה קישורים.
  • תלוי באמינות האתר המקשר.
  • כשמקבלים הרבה קישורים מאותו אתר, ערכם הכולל לא יכול לעבור סף מסוים שנקבע על ידי מנוע החיפוש.
  • עדיף לקבל קישור אחד או מספר קישורים מדף המדורג גבוה (PR) בהשוואה להרבה קישורים מאתר אחד.

דירוג: 3.2

מיקום הקישור בדף

איזה אפקט יש למיקום הקישור בדף המקשר, על ערך הקישור? אם ממוקם לדוגמא בגוף הטקסט, בהשוואה ל – footer (כותרת תחתונה).
רוב המומחים מעריכים כי קישור מ – Footer, בעל ערך נמוך יותר בהשוואה לקישור הנמצא בתוך משפט בגוף הטקסט. הערך מועצם עוד יותר כשמצידי הקישור מופיע טקסט נוסף.
בקרב אלה המעריכים כי אין הבדל, עולים הטיעונים הבאים:

  • אין הבדל מפני שקישור ב – footer יכול להופיע במיקום גבוה בקוד המקור.
  • זה תלוי באיכות הדף המקשר.
  • אם תוכן הטקסט המקשר איכותי ולדף דירוג גבוה, ערך הקישור עולה גם אם הוא נמצא ב – footer.

דירוג:  2.9

הדדיות

האם יש הבדל בין קישור בכיוון אחד לבין קישור חוזר?
הנושא שנוי במחלוקת. נראה כי אם רק חלק מהקישורים באתר הדדיים והיתר קישורים בכיוון אחד, לקישורים החוזרים יש ערך. בכל אופן, לקישור בכיוון אחד יש ערך רב יותר. כדאי להימנע ממצב של הוצאת קישורים הדדיים מדף קישורים של אתר X לדף הבית של אתר Y ולהיפך. עדיף להוציא קישורים הדדיים לדפים פנימיים באתר.
דירוג: 2.9

מיקום דף המטרה (הדף המקושר)

האם לדף המטרה יש השפעה על ערך הקישור? (לדוגמא, אם הדף המקושר הוא דף הבית, אם הדף המקושר הוא מיותם או אם זה קישור עמוק) .
הנושא שנוי במחלוקת. להלן הטיעונים העיקריים:

  • גיוון בקישורים הוא המפתח ויש לו חשיבות רבה.
  • במסגרת אסטרטגיית הקישורים של האתר יש להסתכל על התמונה הרחבה. חלק מהקישורים צריכים להצביע על דף הבית ובנוסף, חשוב שהרבה קישורים יצביעו על דפים פנימיים.
  • לקישור המצביע על דף פנימי אין בהכרח ערך רב יותר, אך הוא נראה טבעי יותר.
  • יש לוודא כי הדף החשוב ביותר באתר (מבחינת דירוג במילות מפתח, כסף והשפעה) מקבל את הקישורים המתאימים.

דירוג: 2.9 

מיקום הקישור בקוד המקור

האם למיקום הקישור בקוד המקור של הדף המקשר, יש השפעה על ערך הקישור?  (לדוגמא ב-5% הראשונים או ב- 20 Kb האחרונים).
הנושא שנוי מעט במחלוקת. המומחים שמעריכים כי יש הבדל במיקום,
ממליצים למקם את הקישור בחלק העליון של הקוד (או לפחות לא בחלק התחתון), כשהדף גדול, מפני שישנה סבירות שהעכבישים לא יגיעו אליו והוא לא יאונדקס (בכל אופן, לעכבישים כיום יש פחות מגבלות מבעבר מבחינת גודל הדף). אך כשהקוד בנוי בצורה נכונה (שימוש ב- CSS לדוגמא) והדף אינו גדול מדיי, ההערכה היא שאין משמעות רבה למיקום.

דירוג: 1.9

מועדי פתיחת קורסים

קורס קידום אתרים

תל אביב, 25/2/19, 09:00-16:30, ימי ב’, ללא מכינה
תל אביב, 11/3/19, 17:30-20:45, ימי ב’ ו-ה’
ירושלים, 11/4/19, 17:30-20:45, ימי ב’ ו-ה’

צור קשר

04-957-3337
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מאמרים מומלצים:

קורס לחיילים משוחררים בדרך לקריירה בתחום קידום אתרים

סאו סימפל 03/09/2018

אז מה קורה עם ה-cache של גוגל?

גלי גינוסר 28/01/2018

סקר קובע: בוגרי הקורס לקידום אתרים שלנו מרוויחים את השכר הגבוה ביותר שנה שנייה ברציפות!

גלי גינוסר 05/09/2017

מחקר מילות מפתח – לא בכלים אוטומטיים

גלי גינוסר 03/07/2017

איתור מתחרים אורגניים

גלי גינוסר 18/06/2017

בוגרי הקורס לקידום אתרים שלנו מרוויחים את השכר הגבוה ביותר!

ג'קי סויקיס 23/08/2016

בדיקת מיקומים בגוגל מובייל

ג'קי סויקיס 28/07/2016

קידום אתרים אורגני

ג'קי סויקיס 16/06/2016

התאמת האתר לניידים – אין מנוס מלהיות ידידותיים

ציפי ברמן קרופרו 29/03/2016

כלים מבית גוגל שכל מקדם אתרים נדרש להכיר (ולהשתמש)

ציפי ברמן קרופרו 19/02/2016

קידום אתרים ממומן או אורגני?

ציפי ברמן קרופרו 15/02/2015

קידום אתרים מקצועי – מה צריך לדעת כדי שזה באמת יעבוד?

סאו סימפל 28/12/2014

מה צריך לדעת על קורס קידום אתרים?

ג'קי סויקיס 19/10/2014

Web CEO
Mexican Site
קורסי שיווק באינטרנט
מפת אתר

מועדי פתיחה קורס קידום אתרים

תל אביב, 25/2/19, 09:00-16:30, ימי ב’, ללא מכינה
תל אביב, 11/3/19, 17:30-20:45, ימי ב’ ו-ה’
ירושלים, 11/4/19, 17:30-20:45, ימי ב’ ו-ה’

  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest
  • Flickr
© 2017 כל הזכויות שמורות לסאו סימפל בע"מ
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
  • דף הבית
  • סל השרותים שלנו
    • קידום אתרים SEO
    • ליווי בהקמה ושדרוג אתר
    • ניהול מוניטין באינטרנט
    • פרסום באינטרנט
    • Web Analysis
    • שיווק ברשתות חברתיות
    • שיווק באינטרנט
    • שירותי ייעוץ וליווי שיווק באינטרנט
    • Back
  • קורס קידום אתרים
  • מי אנחנו
    • חברת סאו סימפל
    • המומחים של סאו סימפל
    • הקוד האתי שלנו
    • Back
  • צור קשר
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס