פיצ’רים שימושיים בגוגל אנליטיקס

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל אנליטקס הוא כלי ניתוח מקצועי ומתקדם המציע מגוון פיצ'רים שימושיים להבנת המתרחש באתר וזיהוי יעילות הפעילויות השיווקיות. להלן פירוט של פיצ'רים שימושיים כמו קיצורי דרך, דו"חות זמן אמת , דו"חות Multi-Channel Funnels וחיפושים פנימיים - כל אלו יהפכו את העבודה עם הכלי ליעילה ופורייה.

גוגל אנליטקס מציע מגוון פיצ’רים שימושיים להבנת מה מתרחש באתר, אלו קמפיינים/ פעילויות שיווקיות יעילים ובמה להשקיע את תקציב הפרסום המוגבל. שימוש באלו ובשיטות עבודה החוסכות זמן או מאפשרות השגת מידע יקר מפז, יסייע להתייעלות עבודת הניתוח שאין לה תחליף. כלי איסוף המידע החינמי, שנראה לפעמים בלתי אפשרי לעבודה או שנראה כי לא תמיד מציג נתונים הגיוניים, יכול לשרת אתכם נאמנה במידה ותהיו ממוקדים במה שמספק מענה השאלות וזאת מבלי ללכת לאיבוד בין המספרים. אז הנה מספר פיצ’רים/ שיטות עבודה שכדאי לקחת בחשבון לצורך ייעול פעילות הניתוח באמצעות כלי גוגל:

קיצורי דרך והתאמה אישית
לצורך ניתוח הניתוחים באנליטיקס, סביר להניח שלא תספקו בנתונים השטחיים המוצגים ותבצעו סינונים על המידע המוצג או לחילופין, תוסיפו מאפיינים משניים כדי לקבל נדבך נוסף שיוכל לשפוך אור על מגמות לא מובנות. בכדי לייעל את עבודה ואת איסוף הנתונים, ולחסוך את הצורך לבצע שוב את אותם סינונים/ פילוחים מחדש, לשימושכם קיצורי דרך (Shortcuts) שיאפשרו לכם להגיע לדו”ח שעבדתם עליו בלחיצה אחת בלבד. כל הנדרש הוא להכין את הדו”ח הרצוי מבחינתכם, ללחוץ על כפתור Shortcut בתפריט העליון, לבחור בשם הרצוי ולהבא, להגיע לדו”ח המובנה שיופיע בקביעות בתפריט הצדדי. להתרשמות:

שימוש בקיצורי דרך בגוגל אנליטיקס

אפשרות נוספת היא ליצור דו”חות בפורמט לפי בחירה הכוללים את הנתונים הרלוונטיים ולהימנע מעודף המידע המתקבל בדו”חות הרגילים. כדי ליצור דו”ח מותאם אישית, תוכלו ליצור דו”ח משלב אפס במסגרת דו”חות ה- Customization או לחסוך בנייה מהבסיס ובדו”ח הרלוונטי מבחינתכם במסגרת דו”חות ה- Reporting- ללחוץ על Customize בתפריט העליון ולעדכן את המידע הרצוי מבחינתכם. לחיצה על Customize תעביר אתכם ל”מאחורי הקלעים” של הדו”ח, בו תוכלו לערוך את הנתונים: להסיר מידע עודף ולא חיוני, להוסיף נתונים שהייתם רוצים לראות במקום אחד, להגדיר מסננים לפי בחירתכם- וכל זאת במטרה להיות ממוקדים ועניינים במה שחשוב מבלי ללכת לאיבוד בין הנתונים שחלקם Nice To Have אבל לא באמת בעלי תרומה עניינית מבחינתכם. וזה נראה כך:

דוחות מותאמים אישית

Real Time – כדי לדעת שזה באמת עובד
במרבית המקרים תמצאו עצמכם גולשים לדו”חות שמציע האנליטיקס ומתרשמים ממידע היסטורי הנאסף מרגע שחובר האתר לכלי. מעטים יותר מנצלים את הכוח והערך המוסף שמציעים דו”חות ה- Real Time שכבר מזמן לא בגרסת הבטא ומציגים נתונים אמינים לכל דבר. לדו”חות אלו, שמאפשרים לכם רגעי נחת כשאתם חוזים בתנועה הערה באתר, או לחילופין, מחפשים בנרות את התירוצים לעובדה שכרגע הגולשים היחידים באתר הם אתם, יש שימוש מרכזי באימות שאכן הגדרות המעקב השונות שהשקעתם בהן הוגדרו כנדרש ומדווחות באופן תקין בכלי.

דוחות זמן אמת
במקרה שהוספתם פקודות מעקב בתוך קוד האתר או באמצעות גוגל תג מנג’ר כדי להשיג מידע שמחייב התערבות מצידכם או כאשר אתם מגדירים יעדים (Goals) בממשק האדמין, הרי שבמקום להמתין עד יום המחר בכדי לוודא שאכן הדברים עובדים כנדרש, תוכלו לאמת את תקינות הדברים בזמן אמת לאחר ההגדרה בפועל. לצורך העניין תוכלו להשלים את היעד שהגדרתם או בצעו את הפעולה למעקב (למשל לחצו על הכפתור שהגדרתם למעקב, הקליקו על מספר הטלפון דרך המובייל Click ) ובצעו בקרה באנליטיקס בדו”ח המתאים במסגרת ה- Real Time כי אכן המידע מדווח לאנליטיקס.

בדו”ח ה- Content תוכלו לזהות אם אכן מדווחים הדפים הוירטואליים שיצרתם לצורך מעקב אחר הפעולה הנדרשת כשאין דף תודה או מעבר דף לאחר ביצוע הפעולה המתבקשת. בדו”ח ה- Events תוכלו לזהות את האירועים שהגדרתם למעקב ובדו”ח ה- Conversions לאמת שאכן היעדים נספרים ומדווחים. במידה ואכן המעקבים הוגדרו באופן תקין (וכמובן שקיים קוד מעקב אנליטיקס בדפים הרלוונטיים), דו”חות זמן האמת אכן יציגו את הדיווח המצופה. במידה והנתונים המיוחלים אינם מדווחים, יש לחזור להגדרת המעקב ולבחון את העדכון הנדרש ולחזור על הבדיקה. קחו בחשבון שמה שלא עובד בדו”חות זמן האמת לא ידווחו גם בהמשך ללא עדכון מצידכם.

לתת קרדיט למי שמגיע
בגוגל אנליטיקס נתוני ההמרות מיוחסים למקור שדרכו הגיע הגולש לאתר ובמעמד הביקור, השלים את היעד. אבל מה במקרה של ערוצי שיווק שכוחם ידוע כמגבירים את המודעות/ ערנות למותג אך לא בהכרח משיגים את היעדים ואת הרכישות הרצויות? נניח סיטואציה בה הגולשים נחשפו למותג- לשירות/ למוצר ברשת חברתית (פייסבוק וחבריה) וביקרו באתר בפועל בביקור מתקדם דרך ערוץ אחר (למשל חיפוש אורגני בגוגל לאחר שחיפשו באופן יזום את האתר הספציפי). במקרה כזה, כל המרה שתהיה תיוחס לביקור שבפועל בו התרחשה ההמרה/ בוצעה העסקה (במקרה זה לחיפוש האורגני). היכן אם כן הקרדיט למי שהביא לתודעה/ חשיפה וכוחו לא מבוטל? דו”חות ה- Multi-Channel Funnels מאפשרים לכם לזהות כיצד ערוצי השיווק השונים פועלים יחד ליצירת ההמרות באתר ומה הערך האמיתי של כל ערוץ שיווק- כולל ערכו כמסייע להמרה. באופן זה תוכלו לבחון בצורה נכונה יותר את התועלות והתפקידים של כל ערוץ שיווק ולהכריע את כדאיות ההשקעה בכל אחד מהם.

Multi Channel Funnels

מה באמת מחפשים באתר (ולא מוצאים)
במידה ובאתר קיים מנוע חיפוש פנימי, בו הגולשים מזינים את הערך הרצוי בכדי להשיג את המידע שלא בהכרח מוצאים במבט ראשוני, כדאי להפעיל באנליטיקס את אפשרות דיווח נתוני החיפוש הפנימי באתר בכדי לזהות את אופי החיפושים והפנימיים- ויותר חשוב- מה מחפשים באתר. המשמעות היא לזהות את אותם השירותים/ מוצרים שיש להם ביקוש על ידי הגולשים ויתכן שאינם ממוקמים במיקום בולט דיו באתר או לחילופין, אלו המבוקשים והאתר אינו מציע אותם. במקרה כזה, תוכלו לבחון אפשרות להנגיש את המידע עבור הגולשים ולמקמו במיקום מרכזי ומובחן או לשקול להגדיל את סל המוצרים/ שירותים ולהציע את המוצר לגולשים לאור הביקוש. כל הנדרש לצורך תחילת דיווח החיפושים הפנימיים הוא להפעיל בהגדרות האתר באדמין במסגרת View Settings את פונקצית החיפוש ולהגדיר את פרמטר החיפוש על מנת שהדיווח באנליטיקס יחל ויאסוף באופן שוטף את המידע:

דיווח חיפוש פנימי באתר

ולבסוף, בשימוש עקבי שלכם בגוגל אנליטיקס, תוכלו לזהות את הפיצ’רים שאכן שימושיים ומציעים מידע מעניין שיוביל למסקנות לגבי התנהגות הגולשים באתר או לבחינת אמצעי השיווק והפרסום. כך תוכלו לייעל את שיטות העבודה בכלי לשימוש מקסימאלי במאגר המידע של גוגל שמציע עולם שלם של מידע במקום אחד.