Google Tag Manager

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
Google Tag Manager מאפשר מעקב יעיל אחר התנהגות הגולשים באתר באמצעות גוגל אנליטיקס. הכלי של גוגל חוסך עבודת מתכנת וכל המעקבים מתבצעים באמצעות הכלי, ללא התערבות בקוד. מה היתרונות ואיך הופכים את זה לאפשרי, הכל במאמר הבא.

גוגל אנליטיקס מספק מידע עשיר אודות התנועה והתנהגות הגולשים באתר, כאשר צריך לקחת בחשבון כי לגבי סוגי נתונים מסוימים, הכלי דווח על הנתונים רק לאחר ביצוע פעולה אקטיבית  מצידכם. פעולה זו תכלול במקרה הפשוט ביצוע עדכון הגדרות בממשק האדמין באנליטיקס ובמקרה היותר מאתגר- להעביר הנחיות מפורטות המבוססות על דפי ההסבר למפתחים שגוגל אנליטיקס מציע ולהמתין עד ביצוען, כשזה כבר לא בשליטתכם.

אמנם הגדרת יעדים בממשק האנליטיקס היא בידיכם, אך מה לגבי הגדרת מעקבים המתייחסים לתפיסת אירועים המתרחשים באתר כמו לחיצה על קישורים פנימיים או חיצוניים שתהיו מעוניינים לקבל מידע אודותם, מעקבי נתוני שיחות טלפון דרך המובייל (מסוג (Click To Call, הורדת קבצי PDF, צפייה בסרטונים וכיוצא בזה? כל אלו חיוניים לצורך מעקב ממוקד לגבי אופי התנהגות הגולשים באתר ובחינה האם התנהגות זו תואמת את זו שתכננתם וזו המקדמת לעבר השגת היעדים האסטרטגיים ומשלימה אותם בפועל?

לגבי המעקבים מהסוג, תידרש כאמור, עזרתו של גורם טכני בעל גישה לקוד האתר, שלא תמיד זמין עבורכם כפי שהייתם רוצים ואז הנתונים מתעכבים… וכאן גוגל תג מנג’ר מספק את החלופה שתחסוך את ההתערבות בקוד האתר ותאפשר לכם לקחת שליטה מלאה על מעקבי האנליטיקס השונים באתר בממשק אחד בכלי שמרכז את כל התגים שיאפשרו את השגת הנתונים המעניינים שמתרחשים באתר כשאתם אדונים לעצמכם בשטח ולא תלויים בגורמים אחרים.

ובנוסף ליתרון הבולט שהוזכר, כל הגדרת תהליך הוספת תגי המעקב בגוגל תג מנג’ר נעשה בסביבה המאפשרת לכם לבצע QA כך שלאחר הגדרת התגים תוכלו לוודא שהאתר אכן מתנהג כפי שציפיתם והמעקבים אכן פועלים כנדרש. סביבת טסט מהסוג מאפשרת לכם לנפות באגים שלא חזיתם, לבצע את העדכונים הנדרשים ולהוציא אותם לפועל רק לאחר שאימתם כי הם אכן פועלים ומבצעים את המעקבים שתכננתם.

בממשק גוגל תג מנג’ר תוכלו להגדיר תגים מסוגים שונים, כאשר מעבר להגדרת קוד המעקב הבסיסי של גוגל אנליטיקס, תוכלו להגדיר תגי מעקב מסחר אלקטרוני שיוכלו לאסוף ולדווח על נתוני הרכישות שמבוצעות אונליין באתר, תגי מעקב אירועים מסוגים שונים, כולל הקלקות על כפתורים באתר, יצירת דפים וירטואליים לפעולות באתר שתרצו לעקוב אחריהם במסגרת יעדים שתגדירו בממשק האנליטיקס (ובכך לחסוך הכרח ליצירת דפי תודה אמיתיים להשלמת יעדים), מעקבי מילוי טפסים שהושלמו בהצלחה, מעקב אחרי צ’אט פעיל באתר ועוד.

אז איך בעצם זה עובד?

לאחר יצירת חשבון גוגל תג מנג’ר,יוצרים קונטיינר לכל אתר שתרצו להגדיר עבורו את התגים. בעת יצירת הקונטיינר, תתבקשו להטמיע בדפי האתר (בכל אחד מהדפים) קוד ייעודי לצורך שימוש בתג מנג’ר (למעט מעקב אחר נתוני מסחר אלקטרוני, מדובר בקוד היחידי שתידרשו להטמיע בדפי האתר).

הוספת קוד גוגל תג מנג'ל

לאחר הטמעת התג בדפי האתר, תוכלו להתחיל להגדיר תגים ייעודיים לכל מעקב שתרצו לבצע. בהגדרת התג תידרשו להגדיר טריגר שמניע את התג ומכוון אותו לפעולה שתרצו לעקוב אחריה.

הגדרת תגים וטריגרים בגוגל תג מנג'ר

לפני פרסום הגרסה בתג מנג’ר הכוללת את התגים שהגדרתם, תוכלו לבחון את תקינות התג כשהוא פועל באתר בסביבה ממוקדת הכוללת את התנועה שלכם בלבד בסביבת הבקרה מדגמית:

אימות תקינות התגים וזיהוי באגים בגוגל תג מנג'ר

בנוסף ליכולת שלכם לזהות שאכן התג מופעל באמצעות סביבת הבדיקה בתג מנג’ר, תוכלו להיכנס, לאחר ביצוע הפעולה שתרצו לעקוב אחריה, לדו”חות ה- Real Time בגוגל אנליטיקס ולוודא שאכן הדיווח על הפעולה מתקבל בכלי כפי המצופה. לאחר ביצוע הבקרה, תוכלו לפרסם את הגרסה הרלוונטית בתג מנג’ר ולהפעיל את התגים שהגדרתם לטובת השגת הנתונים באופן שוטף. בכל שלב שהוא, ביכולתכם לעדכן תגים שהגדרתם בכלי או להסירם בהתאם לצורך.

כיום גוגל תג מנג’ר מציע גרסה 2 משופרת שהינה ידידותית לשימוש, כאשר הסברים לגבי הגרסה ושימוש בכלי מרוכזים בדפי ההסבר של Google Tag Manager.

אז כל הנותר הוא לבצע את תהליך ההרשמה והחיבור, להתחיל לתייג וליהנות ממכלול מעקבים בסיסיים ומתקדמים ללא התערבות וללא עיכובים.