יצירת סגמנטים בגוגל אנליטיקס לבידוד וניתוח הנתונים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
גוגל אנליטיקס מאפשר ליצור סגמנטים לבידוד וזיהוי תנועה כדי לנתח ולהסיק מסקנות מתקדמות בהקשר להתנהגות הגולשים באתר והביצועים של ערוצי הפרסום והשיווק. להלן במאמר הנחיות ליצירת סגמנטים וסקירת היתרונות בשימוש בהם.

כלי גוגל אנליטיקס אוסף מידע מקיף ומעניין אודות הגולשים באתר והתנהגותם, כולל זיהוי של מקורות התנועה התורמים לחשיפה לאתר. יחד עם זאת, חלק מהנתונים אינם מוצגים בכלי באופן אוטומטי ויש צורך בהגדרות מתקדמות כדי לבודד ולהשיג את המידע הנדרש במטרה לנתחו ולהסיק מסקנות בהתייחס לפעילויות באתר. הגדרות אלו מתבצעות באמצעות סגמנטים המאפשרים פילוח פנימי ובידוד הנתונים בתוך פרופיל קיים וזאת מבלי צורך להגדיר פילטרים שיסננו את התנועה ויציגו באופן קבוע נתונים חלקיים של התנועה.

מעבר לעובדה שפילוח הנתונים מתבצע על הפרופיל המציג את הנתונים המלאים כך שבכל רגע נתון ניתן להסיר את הסגמנט ולצפות בכלל המידע, ניתן להשוות בין פילוחים המציגים קהלים שונים בתוך הפרופיל במסגרת אותם הדו”חות המוכרים לכם. הערך המוסף של השימוש בסגמנטים הוא בהיותם מאפשרים לכם לבחון נתוני תנועה/ קהל ולהשוות את דפוסי ההתנהגות/ הביצועים באתר לעומת אחרים. באמצעות מידע מהסוג תוכלו להסיק מסקנות לגבי אופי התנועה ולהחליט, במידת הצורך, על השינויים באתר בכדי לייעל את ביצועיו ולהשיג את מקסימום המטרות שתרצו להשיג באמצעותו וזאת לאחר בחינת התנועה הגולשת באתר.

ישנם סגמנטים שהכלי מציע ללא צורך בהגדרה שלכם, כולל אפשרות לצפות בנתוני הדו”חות המתייחסים לתנועה הישירה, תנועה ממקורות מפנים תנועה אורגנית, תנועה מהמובייל, תנועה של גולשים חדשים, גולשים חוזרים ועוד. ולצד אפשרות זו, ניתן להגדיר סגמנטים מתקדמים בהתאם לצרכים שלכם.

יצירת הסגמנטים והגדרתם מתבצעת בחלק הבא בכלי בדו”חות השונים במסגרת דו”חות ה- Reporting:

סגמנטים מתקדמים בגוגל אנליטיקס

וללא צורך בהרחבה מיותרת, להלן הנחיות ליצירת הסגמנטים ורעיונות לסגמנטים מעניינים שיכולים להיות לעזר:

זיהוי לידים שהגיעו מדפים מסוימים באתר:
כדי לדעת עד כמה דפים משמעותיים עבורכם באתר אכן אפקטיביים ומצליחים במשימת השגת הלידים באתר, תוכלו להגדיר סגמנט הכולל לידים שהגיעו מדף מסוים וזאת באמצעות ביצוע ההגדרות הבאות:

זיהוי לידים מדפים באתר

כל הנדרש הוא להגדיר את כתובת הדף הרלוונטי באתר אודותיו תהיו מעוניינים במידע והגדרת כתובת דף התודה לאחר השארת הפרטים באתר.

בידוד נתוני תנועה ממקור מסוים:

כדאי לקבל מידע מפורט בדו”חות האנליטיקס השונים לגבי תנועה המגיעה ממקור תנועה מסוים תוכלו להגדיר סגמנט המתייחס לתנועה ממקור זה, כאשר תוכלו להגדיר מספר סגמנטים המתייחסים למקורות תנועה משמעותיים עבורכם ולבחור בהם באמצעות סימון הסגמנטים הרלוונטיים כך שתוכלו לקבל נתונים השוואתיים לגבי הפילוחים שביצעתם, זה לצד זה. ניתן לבחור עד ארבע סגמנטים ולהציגם במקביל.

להלן ההגדרות לצורך בידוד התנועה ממקור מסוים:

זיהוי נתוני תנועה ממקורות תנועה

תוכלו לבחור לבודד נתונים תנועה ממקור חברתי או כל אתר שהוא שמספק תנועה לאתר.

בידוד נתוני תנועה ממקור מסוים שביצעו המרות:

תוכלו לקבל מידע בדו”חות השונים באנליטיקס לגבי תנועה ממקור מסוים שביצעה המרה/ רכישה באתר. להלן ההגדרות הנדרשות לצורך קבלת המידע:

תנועה ממקור מסוים שביצעה המרה באתר:

זיהוי תנועה ממקור מסוים שביצעה המרה באתר

תנועה ממקור מסוים שביצעה רכישה באתר:

זיהוי תנועה ממקור מסוים שביצעה רכישה באתר

תוכלו להגדיר סגמנטים המבודדים תנועה שמצליחה להמיר/ לבצע רכישות מאזור גיאוגרפי מסוים, מהמובייל לעומת הדסק טופ או כל רעיון וצורך משלכם, כאשר תוכלו להשוות את נתוני תנועה אחד לצד האחר (כפי שהוזכר עד ארבעה סגמנטים להשוואה זה לצד זה במקביל).

בכל שלב שהוא תוכלו לערוך/ לעדכן סגמנט שיצרתם/ להעתיק אותו לבסס עליו סגמנט אחר/ למחוק/ לשתף עם אחרים כדי שיוכלו אף הם להשתמש בסגמנט בעת שימושם בכלי גוגל אנליטיקס באמצעות האפשרויות הבאות:

עריכה/ עדכון סגמנטים בגוגל אנליטיקס

לאחר יצירת הסגמנטים, אלו יופיעו באופן קבוע ברשימת הסגמנטים בכלי, כאשר בהתאם לצורך, תוכלו לסמן את הסגמנט המבוקש ולגלוש לדו”חות הרלוונטי באנליטיקס בכדי להשיג את המידע המעניין אודות התנועה שבודדתם. תוכלו לבחור מספר סגמנטים במקביל באמצעות סימון הסגמנטים הרלוונטיים ברשימה ולקבל את נתוני כל תנועה זה לצד זה בכדי להשוות בין הנתונים.

ולסיום, שימוש נוסף של יצירת סגמנטים הוא במסגרת יצירת רשימות רימרקטינג בתוך גוגל אנליטיקס, שמאפשרים ליצור קהלים לשימוש בקמפיינים ממומנים בגוגל. באמצעות פילוחים מותאמים אישית שתגדירו תוכלו ליצור רשימות מתקדמות ויעילות. רשימות חכמות אלו יוכלו לשרת אתכם נאמנה בקמפיינים כך שתוכלו להתמקד בקהלים הרלוונטיים ביותר בהתבסס על נתוני הגולשים באתר.