איך לבצע מחקר מילות מפתח באמצעות כלי מילות מפתח של גוגל?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כלי מילות מפתח של גוגל (Keywords Planner) מהווה בסיס למחקר מילות מפתח שהוא התשתית לפעילות קידום יעילה ופורייה. להלן הנחיות לשימוש בכלי.

מחקר מילים מקצועי ומקיף הנו התשתית לפעילות קידום אתרים שתצליח להשיג את מטרותיה ולהוכיח תוצאות בשטח. באמצעות ממצאי מחקר המילים נוכל לזהות את הדפים באתר שהנם בעלי הכדאיות הגבוהה ביותר לקידום כך שאכן נוכל להתחיל במלאכת הקידום המקצועית  ולהשיג דירוג גבוה של האתר בביטויים נבחרים רלוונטיים לדפים שנבחרו.

יש לקחת בחשבון שבחירת הדפים לקידום נדרשת להיעשות לאחר בחינה מדוקדקת של הביקוש, ההיצע וזיהוי המתחרים בזירה האינטרנטית, שאותם עלינו להשיג בכדי להשיג חשיפה משמעותית לאתר. רק לאחר ביצוע מחקר מילים ממוקד בשירותים/ מוצרים המוצעים באתר הבית, נוכל להמליץ על הדפים באתר שלא רק שיש  סיכוי ריאלי לקדמם באופן אורגני ולהגדיל את החשיפה, אלא גם לבצע את הבחירה מתוך מחשבה על השגת החשיפה האיכותית והרלוונטית ביותר כך שהקהל שנחשף לאתר אכן יהיה זה ששירותיו רלוונטיים לגביו ואכן עונים לו על צורך זה או אחר.

איסוף המילים למחקר

השלב הראשון במחקר מילות מפתח הינו שלב איסוף המילים הפוטנציאליות הרלוונטיות שכדאי לבחון את התאמת כדאיותם לקידום. יש לקחת בחשבון כי בפועל אנחנו לא מקדמים ביטויים ספציפיים אלא מקדמים דפים באתר באמצעות ביטויים מובילים רלוונטיים לדפים אלו, וזאת בשל מגבלת היכולת שלנו להשיג את נתוני הכניסות האורגניות לאתר באמצעות גוגל אנליטיקס שמסתיר את נתוני המילים אבל חושף את הכניסות האורגנית לדפים באתר. כך, שאם נחזור לשלב איסוף המילים, בנוסף למילים שסופקו לנו מתוך היכרות עם הענף והשירותים והמוצרים שמציע באתר, איתור מילים נוספות באמצעות בחינת אתרי המתחרים, אנחנו נעזרים במחקר מילות מפתח בכלי מילות מפתח של גוגל לצורך זיהוי נפחי החיפוש של כל מילה שאספנו, ומעבר לכך- הייחוד של הכלי הוא בהיותו מאפשר לנו לזהות מילים נוספות רלוונטיות שיכולות להילקח בחשבון בעת ביצוע המחקר, וסביר להניח שמדובר בביטויים שלא אספנו דרך שהיא אחרת.

אופן השימוש באמצעות כלי מילות מפתח

כלי מילות המפתח של גוגל הינו ידידותי לשימוש, כאשר יש לקחת בחשבון שהנתונים הנאספים והרלוונטיים לצורך מחקר מילים כוללים את הרעיונות למילים ואת נפחי החיפוש לכל מילה, כאשר מדובר בנפח ממוצע ל-12 החודשים האחרונים. שאר הנתונים הרבים שהכלי מציע רלוונטיים לצורך ניהול קמפיינים ממונים ופחות רלוונטיים לצורך שלנו. כל הנדרש הוא להיכנס לממשק של הכלי (שהוא חלק ממשק גוגל אדוורדס), לבחור באפשרות “חפש מילות מפתח חדשות ורעיונות לקבוצת מודעות” ולהזין את הביטויים שאספנו בעצמנו (ביטוי אחר ביטוי, כל אחד בשורה נפרדת), באופן הבא:

כלי מתכנן מילות מפתח של גוגל

לחיצה על קבל רעיונות ומעבר ללשונית “רעיונות למילות מפתח” תציג את הנתונים המבוקשים:

רעיונות למילות מפתח

כדאי לייצא את הנתונים לטבלה על ידי לחיצה על “הורד” ולהתייחס רק לעמודות המילים ונפחי החיפוש.

בבחינת נתוני הביטויים המופיעים בקובץ שהורדתם, כדאי להתייחס רק למילים הרלוונטיות לשירותים/ מוצרים שהלקוח מציע (ולא כוללות את שמות המתחרים).

את נתוני המילים, כולל נפחי החיפוש תוכלו להוסיף לטבלת המחקר שלכם ולהתחיל לבחון את הכדאיות לקידום של כל מילה ומילה.

חשוב להימנע מסינון מתקדם של המילים וכדאי להציג את מקסימום המילים שנאספו בטבלה ולהוסיף המלצה רלוונטית לכל מילה. כך תוכלו לדעת בבטחה שאכן בחנתם את הפוטנציאל הקיים והגעת למסקנות על בסיס זה, כך שכל הנדרש נלקח בחשבון.

המשך המחקר יכלול בחינה מעמיקה לגבי כל מילה שנאספה, וקבלת החלטה האם מדובר במילה כללית מידי, ספציפית מידי, בעלת נפח חיפושים אפסי או לא מספק, מילה תחרותית וכיוצא בזה. לגבי המילים שנמצאו פוטנציאליות ביותר, כדאי לבדוק באופן מתקדם לגבי רמת התחרותיות של כל מילה ועד כמה תידרשו להשקעה לצורך קידומה בפועל והשגת התוצאה המיוחלת, בהתבסס על נתוני האתרים המתחרים המרכזיים.

וזכרו, מדובר בפעילות מחקר הכוללת עבודה ידנית אנושית ולא באמצעות כלי אוטומטי ולמרות שיתכן שזו תהיה כרוכה בהשקעת זמן, עדיין מדובר בממצאים שיתכן שיבחינו בהמשך בין שביעות רצון מקסימלית שהושגה באמצעות הפעילות המקצועית והגדלת החשיפה האיכותית ורווחיות האתר לעומת חוסר השגת התוצאות או השגת תוצאות שאינן מספקות.