גוגל אנליטיקס למתקדמים – בניית דוחות מותאמים אישית

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כלי גוגל אנליטיקס רווי מידע סטטיסטי על אודות התנהגות הגולשים ויעילות ערוצי השיווק והפרסום לאתר. לצורך יעילות העבודה עם הכלי ולהשגת המידע הרלוונטי ביותר ולעקוב אחריו, תוכלו ליצור דו"חות מותאמים אישית. להלן הפירוט.

כלי גוגל אנליטיקס רווי מידע סטטיסטי שחלקו רלוונטי יותר לעניינכם ברמת ה- Must וחלקו פחות והוא ברמת ה- Nice To have. העניין הוא שהצפת המידע העצום שהכלי מציע עלולה לגרום למצב בו תמצאו עצמכם נמנעים לגמרי משימוש בו וממשיכים בעבודת השיווק והקידום ללא מעקב ובחינת הנתונים כדי לראות אם פעילותכם ומאמצכם אכן משתלמים ונושאים פירות.

כדי להימנע ממצב כזה, תוכלו לבנות דו”חות מותאמים אישית (Custom Reports) שיאפשרו לכם לצפות בנתונים הרלוונטיים עבורכם ואפילו לתזמנם כך שיישלחו אליכם למייל אחת לתקופה (פעם בשבוע, שבועיים, חודש, רבעון- בהתאם לצורך) – דבר שיחסוך לכם להיכנס לכלי עצמו במידה ואין סיבה מיוחדת המחייבת זאת.

למה לבנות דו”חות ייעודיים?

דו”חות מותאמים אישית, כשמם הוא- מאפשרים לכם ליהנות מדו”חות הכוללים נתונים לפי בחירתכם, בהתאם לצרכים בזמן הווה. במידה ואתם ממונים על מלאכת הקידום האורגנית, תוכלו לייצר דו”ח ביצועי דפים אורגניים כדי לדעת לכמה כניסות הם זוכים מדי חודש והאם המאמצים שלכם אכן תורמים לגידול בכמות התנועה האורגנית וספציפית לדפים החשובים ללקוחות.

דו”ח מקורות תנועה כללי המסונכרן עם נתוני היעדים שהוגדרו באנליטיקס יאפשר לכם לדעת כמה לידים/ מטרות/ רכישות משויכים לכל ערוץ שיווק ופרסום, כולל התנועה האורגנית, הממומנת, פעילות חברתית, שיתופי פעולה עם אתרים חברים ברשת וכו’ ולהוכיח (בתקווה שכך המקרה אצלכם) שהתנועה האורגנית היא המובילה מבחינת הכניסות והשגת היעדים (המרות).

במקרה ואתם אחראים על קידום ממומן עבור הלקוח, תוכלו לייצר דו”ח מותאם אישית המתמקד בנתוני האדוורדס כך שתדעו איזה קמפיינים ומילות מפתח משיגים את הלידים והיעדים המשמעותיים ביותר ועל אותו רעיון, דו”ח המתמקד בפעילות חברתית המתייחס לפעילות החברתית שאתם מבצעים עבור הלקוחות וכיצד היא משיגה את המטרות של הלקוח והעסק שלו. קחו בחשבון שכל דו”ח מציג תצפית ממוקדת בהתאם לצורך שלכם כך שתוכלו להתמקד בערוץ השיווק/ במידע הרלוונטי ביותר מבלי להתאמץ ולהשקיע זמן שאין בחיפוש המידע מתוך הדו”חות הקיימים שהאנליטיקס מציע כברירת מחדל.

איך עושים את זה בפועל? הנחיות לשימוש פשוט יעיל

לידיעתכם, כל דו”ח מותאם אישית שאת יוצרים, נשמר אצלכם בחשבון אתר הלקוח בו אתם יוצרים את הדו”ח וניתן לשתפו לכל חשבון לקוח אחר או עם משתמשים אחרים שמחוברים לכלי. הדו”חות לאחר יצירתם נשמרים תחת לשונית Customization

Create Custom reportכדי ליצור דו”ח מותאם אישית, בצעו את הסעיפים הבאים:
•    לחצו על  + New custom report
•    בחרו שם רלוונטי לדו”ח
•    בחרו Type – סוג דו”ח שיהיה שימושי מבחינתכם: Explorer כדי להציג מאפיינים (למשל מקורות תנועה, קמפיינים, מילות מפתח) בתצוגה המציעה לכם אפשרות ללחוץ על כל מאפיין ולהגיע לתצוגת פילוח מתקדמת של מאפיין נוסף או דו”ח מסוג Flat Table המאפשר תצוגה של שני מאפיינים זה לצד זה.
•    בחרו לפחות ערך אחד (למשל ביקורים, מבקרים, אחוז נטישה, זמן שהייה ממוצע בכל ביקור, השגת יעד מסוים וכו’).
•    בחרו לפחות מאפיין אחד (למשל דפי נחיתה, מקורות תנועה, מילות מפתח, שמות קמפיינים וכו’). במידה ובחרתם בסוג דו”ח Explorer תוכלו לבחור את המאפיין הראשוני, לאחריו את השני וכן הלאה כך שכל לחיצה על המאפיין הראשון בדו”ח תוביל למאפיין השני וכן הלאה.
•    במידה ותרצו להגדיר פילטר (Filters) בכדי ליצור תצוגה ממוקדת ומסוננת הגדירו איזה סוג מסנן בדיוק תרצו שהדו”ח יתייחס אליו. למשל פילטר לפי מקור תנועה- למשל חיפושים אורגניים בגוגל ייראה כך:

filters•    בחרו את ה- View שתרצו להציג בו את הדו”ח המותאם שיצרתם. לבחירתכם הצגת View אחד, מספר Views או עבור כל אלה הקיימים אצלכם באנליטיקס תחת המשתמש איתו אתם נכנסים לכלי.
•    לחצו על Save לשמירת הדו”ח.

תצוגת יצירת דו”ח מותאם אישית שמתייחס למקורות התנועה באתר כולל כמות כניסות, משתמשים, לידים מושגים, אחוז המרה ועוד נראית כך:
Define The report•    לאחר שמירת הדו”ח, הוא יופיע תחת הלשונית שצוינה באופן הבא:

Saving the report•    לניהול הדו”חות המותאמים אישית לחצו על הפעולות הרצויות לצד כל דו”ח שיצרתם:custom reportsתוכלו לערוך כל דו”ח ולבצע בו שינויים לפי הצורך, להעתיקו כדי ליצור דו”ח חדש המבוסס על דו”ח קיים, לשתף כדי להוסיף את הדו”ח ל- View אחר או להעביר למשתמש אחר באנליטיקס כדי שיטמיע את הדו”ח בחשבון שלו או למחוק את הדו”ח במידה ואין בו שימוש יותר.

•    לנוחיותכם, תוכלו לתזמן את שליחת הדו”ח כך שיישלח לכם למייל בתדירות הרצויה מבחינתכם באופן הבא:

Timming the Reportsהתוצר הסופי הוא שיצרתם דו”ח בהתאם לצרכים שלכם ותזמנתם כך שיישלח לכם למייל בתדירות של פעם בשבוע בהתאם ליום הרלוונטי מבחינתכם. באופן זה תוכלו לראות את המידע החשוב והנחוץ מבחינתכם בזמן המתאים ולהיות עם יד על הדופק לגבי הנעשה באתר ובמיוחד בהתייחס לפעילות המקצועית שלכם.