קידום אתרים מקצועי – מה צריך לדעת כדי שזה באמת יעבוד?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
קידום אתרים אורגני הפך למקצוע מורכב הדורש התמקצעות. לפניכם כמה עצות שימושיות שיעזרו לכם לנסות ולעמוד בדרישות.

קידום אתרים אורגני מקצועי הוא תחום דינאמי מתפתח עם הזמן וכזה שקיים כמה שנים טובות. כפי הידוע לרובינו, מדובר בענף שידע ויודע תהפוכות ושינויים בכל זמן נתון, כאשר מלאכת המקדם האורגני המקצועי הפכה עם הזמן לפחות ופחות פשוטה ויותר מאתגרת מבעבר.

בכדי אכן להשיג את התוצאות הרצויות והאופטימאליות עבור הלקוח שיקדמו את השגת מטרותיו- להתקדם בתוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש, יש צורך בעבודה מקצועית ועקבית מצידכם שתשרת את המטרה לא רק לטווח הקצר אלא גם תישמר לאורך זמן. להלן מספר דברים שחשוב לזכור על מנת שהעבודה אכן תצליח והתוצאות הסופיות תושגנה:

משקיעים במחקר מקצועי ומקיף

פעילותו של מקדם אתרים אורגני מתחילה בביצוע מחקר מילים מקיף ומקצועי וזאת בכדי לזהות את המילים המובילות להתמקד בהן במסגרת פעילות הקידום השוטפת. אמנם מחקר מילים לרוב אינו מתומחר באופן פרטני והתשלום עבורו הוא במסגרת התשלום החודשי עבור הפעילות האורגנית, בכל זאת חשוב להשקיע זמן ומחשבה בביצוע מחקר רציני שיהווה מבחינתכם הזדמנות להכיר את הענף בו פועל הלקוח, המתחרים, השירותים והמוצרים המובילים והביטויים השגורים שמשתמש בהם קהל לקוחותיו של הלקוח שלכם. לצורך ביצוע מחקר המילים חשוב להתמקד בפירוט הפעילות העסקית ומוצרים/ שירותים שמציע הלקוח באתר הבית שלו, המילים שהוא מהסתכלותו המקצועית רואה כנכון לקדם, לבחון את שפת המתחרים באתרים שלהם המובילים בתוצאות החיפוש וכמובן להיעזר בכלי גוגל – מתכנן מילות המפתח על מנת לקבל רעיונות למילים נוספות.

במחקר המילים בחנו את כדאיות קידום המילים, כאשר התמקדו במילים המשויכות למוצרים הרווחיים והכדאיים של הלקוח, כאשר אלו מובילות לדפי המוצרים/ שירותים החשובים מבחינתו שכדאי לקדמם בכדי להגדיל את החשיפה לאתר, את ההמרות האיכותיות והרווחים דרך עסקאות שמתחילות באתר הבית של הלקוח. כבר לא מדברים כיום בקידום מילים אלא בקידום דפים- נתון שניתן לבדוק באופן מוכח בכלי גוגל אנליטיקס.

שקיפות מלאה מול הלקוח והימנעות מהתחייבויות שווא

עוד בשלב טרום החתימה על החוזה מול הלקוח, חשוב להיות שקופים באופן מלא מולו ולהימנע מהתחייבויות שווא שיש סיכוי שלא תצליחו לעמוד בהן. אמנם יש חברות קידום המתחייבות בפני הלקוח להביאו למיקומים גבוהים בביטויים רלוונטיים לו, לא כדאי להבטיח הבטחות מהסוג אלא להתחייב אך ורק לעבודה מקצועית וטובה המבוססת על ניסיון ועבודת מחקר בתחום.

לא כדאי גם לבקש תשלום רק לאחר שהלקוח משיג מיקומים מיוחלים בדף ראשונים אלא להבהיר ללקוח כי למרות המיקומים של האתר במשך התקופות השונות, התשלום עבור עבודתכם מתחייב באופן שוטף ואינו תלוי נתונים בשטח מכיוון שעבודתכם מתבצעת באופן עקבי ולכן נדרש עבורה התגמול המתאים. כמו כן, גם בהמשך הדרך, במקרים בהם ניכרת ירידה בדירוגים של האתר או מצבים חריגים המחייבים התייחסות- מומלץ ליידע את הלקוח בזמן אמת ככל הניתן כדי למנוע מצבים לא נעימים בהם הלקוח בעצמו יזהה בעייתיות בשטח ויבוא בטענות שמתפקידכם לשתפו בנושא וגם לאור הצורך של התערבותו בתיקון ליקויים ובעיות העולות בשטח.

עבודה עקבית, יציבה ומגוונת

בניגוד לפעילות קידום ממומנת (גוגל אדוורדס), בה מעלים קמפיין לאוויר ברגע שיש צורך בכך ופעילות השיווק היא בהתאם לדרישות הנקודתיות, פעילות קידום אורגנית מתחייבת להיות עקבית ויציבה בכדי להשיג תוצאות ולשמר את הנתונים שהושגו.

חשוב לדאוג למבנה תקין של אתר הלקוח ולהיעזר לצורך כך בכלים מקצועיים כדוגמת כלי ה- A1 Sitemap Generator לצורך סריקת האתר, בדיקת תקינותו ויצירת מפת אתר, כלי הוובמסטר טולס למעקב אחר מיקוד התכנים באתר, קישורים פנימיים ונכנסים, שגיאות סורק, הגשת קובץ מפת אתר xml לגוגל וזיהוי תקלות, ליקויים והודעות שמועברות ישירות מגוגל.

מבחינת פעילות הקידום השוטפת, חשוב לוודא כי האתר אינו קופא על השמרים ומתבצעים בו עדכונים בשוטף, כולל הוספת תכנים איכותיים ועשירים ופעילות הקישורים הנכנסים מתרשמת כטבעית ומקשרת לדפים החשובים מבחינתכם ולדפים חדשים ומעניינים המתעדכנים באתר. חשוב לגוון בפעילות השוטפת כך שלא תצביע על עבודה מכוונת שאינה טבעית אלא על פעילות אמיתית בשטח לאור איכות והתאמת התכנים באתר של הלקוח והרלוונטיות שלהם לקהל הלקוחות.

מבנה תקין, תוכן איכותי ואתר מותאם לגולש ולמנועי החיפוש

אחד הפרמטרים המרכזיים להצלחת פעילות הקידום תלויה במבנה תקין של אתר הלקוח,כולל ביצועיו כמו זמן טעינת דפים תקין ולא גבוה (תוכלו לבדוק את הנתונים בכלי של גוגל – PageSpeed Insights), הפניות תקינות באתר, אתר נטול קישורים שבורים או לא תקינים, הימנעות ממצבי הכפלות תוכן וטיפול ממוקד להתמודד עם התופעה כגון הפניות קבועות מסוג 301 ושימוש בתג הקנוניקל באופן תקין. בבדיקת תקינות מבנה האתר, וודאו בגרסה הטקסטואלית של המטמון של גוגל שמבנה האתר ותוכנו מאפשרים נראות אופטימאלית עבור מנוע החיפוש, כאשר כל הנראה לעיני הגולש נדרש להיראות עבור מנוע החיפוש ונדרשת קורלציה בין השניים.

כמו כן, וודאו שתוכן האתר הינו איכותי, מכוון לגולש ובעל ערך מוסף ואינו בעל אופי קידומי מובהק הכולל שימוש מוגזם ולא טבעי במילים מובילות. כדאי כמובן שהאתר יכלול תמונות מקוריות עם תגיות ממוקדות, סרטוני וידאו ועוד אלמנטים שמעשירים את התוכן ואת האתר כולו אך לוודא שאלו לא גורמים לזמן טעינה גבוה של הדפים. וודאו גם את תקינות תגיות המטא באתר כדי למנוע מצב של כפילויות תגיות וחוסרים. לתגיות אלו משמעות גבוהה בקידום הדפים ולכן חוב למקדם ככל הניתן, במיוחד בהקשר לדפים החשובים ללקוח.

ולבסוף, וודאו כי הלקוח מודע לעובדה כי תוצאות קידום אורגני אינן מושגות מהרגע להרגע ונדרשת תקופה עד שיהיו מוכחות התוצאות בשטח. הכינו אותו שנדרשת סבלנות, אך לטווח הארוך, החשיפה שישיג בעקבות הכניסות האורגניות תהיה איכותיות הן מבחינה כמותית והן מבחינת השגת היעדים העסקיים שלו באתר.
מידע וכלים נוספים שיסייעו לכם בפעילות קידום אתרים מקצועי תוכלו לקבל בקורס מקצועי בתחום.

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן