Google Webmaster Tools צעד אחר צעד – ד’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בחלק זה של Google Webmaster Tools נראה כמה פונקציות חשובות לבדיקת תוכן האתר וכן נפיק מידע לגבי נגישותו של האתר לגוגל. מידע זה מצוי בחלק האחרון של google webmaster tools - אזור ה"אבחון".

בחלק זה של Google Webmaster Tools נראה כמה פונקציות חשובות לבדיקת תוכן האתר וכן נפיק מידע לגבי נגישותו של האתר לגוגל.מידע זה מצוי בחלק האחרון של google webmaster tools -אזור ה”אבחון”.

שגיאות סריקה

ב”שגיאות סריקה” ניתן לקבל סיכום כללי לגבי טעויות ושגיאות אפשריות באתר – שגיאות במפת האתר,כתובות דפים שגוגל לא מצליח להגיע אליהם, דפים שגוגל לא מוצא וכו’. חשוב להדגיש שנתונים אלו לא ניתנים בזמן אמת כלומר עדיף לטפל בהם עוד לפני שהם מוצגים ב google webmaster tools.
shgiot srika webmastesmall

סטטיסטיקת סריקה

אתר העושה מאמצי קידום אתרים בגוגל יכול להזיע קשה מאוד אבל אם האתר שלו לא יהיה נגיש מספיק לגוגל הוא לא ישיג תוצאות בקידום אתרים גם אם יהיה לו מקדם אתרים מקצועי וחרוץ. את שאלת זמינות האתר לגוגל מומלץ לבחון באופן יומי ולא דרך כלי זה שמדווח בדיעבד על שיבושים בסריקת האתר. יחד עם זאת כמקדמת אתרים חשוב לי להציג לבעל אתר תמונה על מצב זמינות האתר בשלושה חודשים אחרונים כפי שהכלי “סטטיסטיקת סריקה” נותן (לא תמיד!). זמן טעינה הלוקח מעל 4 שניות הוא זמן ארוך הדורש טיפול מיידי.
srika small

בגרף העליון ניתן לראות כמה דפים מהאתר גוגל סרק בכל ביקור. סימן טוב הוא שכמות הדפים הולכת וגדלה. כמקדמת אתרים אני בוחנת נתון זה כאשר שיפור בכמות סריקת דפים מעידה על “עניין” של גוגל באתר. גרף 1 מושפע באופן ישיר מגרף 3.

כנראה בשל חשיבותו הרבה של זמינות האתר לגוגל, נוספה לאחרונה ב google webmaster tools פונקציה של “ביצועי האתר” במסגרת “google labs” המאפשרת לקבל מידע על זמן טעינתם של דפים מרכזיים באתר תוך הצגת גרף השוואתי.

הצעות HTML

איזור זה מסייע לשפר את איכות התוכן באתר. למעשה גם כאן הוא מתריע לאחר מעשה ועדיף לשפר אלמנטים של תוכן באופן שוטף ולא עקב התראה של הוובמסטר טולס. המידע הזה ניתן כמובן רק אם העלתם לגוגל מפת אתר מעודכנת .ניתן לקבל מידע באזור זה על: תגי מטה כפולים,קצרים או חסרים כמו גם כותרות קצרות מדי או מוכפלות.הורדת המידע לקובץ אקסל מאפשרת טיפול נוח יותר.

בעל אתר שאינו מטופל ע”י מקדם אתרים יכול בהחלט לקבל תמונה על האתר ולשפרו.

יש לשים לב במיוחד לתגים או כותרות זהות שכן הכפלת תוכן פוגעת בדירוג האתר.

כאשר חסרות כותרות מומלץ לבעל אתר להוסיף לכל דף המדווח כחסר על מנת לממש את מלא הפוטנציאל של האתר בקידום אתרים בגוגל.