בחלק זה של Google Webmaster Tools נראה כמה פונקציות חשובות לבדיקת תוכן האתר וכן נפיק מידע לגבי נגישותו של האתר לגוגל.מידע זה מצוי בחלק האחרון של google webmaster tools -אזור ה”אבחון”.
שגיאות סריקה
סטטיסטיקת סריקה
בגרף העליון ניתן לראות כמה דפים מהאתר גוגל סרק בכל ביקור. סימן טוב הוא שכמות הדפים הולכת וגדלה. כמקדמת אתרים אני בוחנת נתון זה כאשר שיפור בכמות סריקת דפים מעידה על “עניין” של גוגל באתר. גרף 1 מושפע באופן ישיר מגרף 3.
כנראה בשל חשיבותו הרבה של זמינות האתר לגוגל, נוספה לאחרונה ב google webmaster tools פונקציה של “ביצועי האתר” במסגרת “google labs” המאפשרת לקבל מידע על זמן טעינתם של דפים מרכזיים באתר תוך הצגת גרף השוואתי.
הצעות HTML
איזור זה מסייע לשפר את איכות התוכן באתר. למעשה גם כאן הוא מתריע לאחר מעשה ועדיף לשפר אלמנטים של תוכן באופן שוטף ולא עקב התראה של הוובמסטר טולס. המידע הזה ניתן כמובן רק אם העלתם לגוגל מפת אתר מעודכנת .ניתן לקבל מידע באזור זה על: תגי מטה כפולים,קצרים או חסרים כמו גם כותרות קצרות מדי או מוכפלות.הורדת המידע לקובץ אקסל מאפשרת טיפול נוח יותר.
בעל אתר שאינו מטופל ע”י מקדם אתרים יכול בהחלט לקבל תמונה על האתר ולשפרו.
יש לשים לב במיוחד לתגים או כותרות זהות שכן הכפלת תוכן פוגעת בדירוג האתר.
כאשר חסרות כותרות מומלץ לבעל אתר להוסיף לכל דף המדווח כחסר על מנת לממש את מלא הפוטנציאל של האתר בקידום אתרים בגוגל.