אחד הכלים החשובים והבסיסיים שמציע גוגל לבעל אתר הוא כלי לניהול אתרים – google webmaster tools. זהו כלי חינמי שמאפשר לקבל מידע רב ומגוון לגבי מצב האתר או מספר אתרים הרשומים תחת הכלי. כמו כן אם יש איזשהו ערוץ תקשורת מול גוגל זוהי הפלטפורמה לכך.
מה נראה ב Google webmaster tools
בעל אתר או מקדם אתרים העובד על אתר יוכל להפיק מהכלי לניהול אתר מידע רב. בין היתר ניתן יהיה לראות על מה גוגל מבין מהאתר מבחינת מילות מפתח, דפים כפולים,תגים בעייתיים, וכד’. כמה קישורים חיצוניים מפנים אל האתר וכן קישורים פנימיים באתר.ניתן לראות אם יש שגיאות שגוגל מזהה ,האם יש בעיות בסריקת האתר., קבצים או כתובות חסומות לגוגל במידה וקיימים ועוד.באמצעות google webmster tools ניתן להגדיר לגוגל איזור גיאוגרפי בו פועל האתר,להסיר כתובות שאינכם רוצים שגוגל יראה,לעדכן הוספת מפת אתר ועוד. כאשר גוגל רוצה להעביר מסר לבעל האתר הם עושים זאת באמצעות google webmaster tools (אייקון מעטפה) הדבר חשוב במיוחד אם קורה שהאתר עומד לחטוף עונש מגוגל ובעל האתר מקבל התרעה. במצב הנגדי, כאשר בעל אתר או מקדם אתרים רוצה לדווח על אתר אחר המבצע קידום אתרים אפור כלומר מעשים המוגדרים ע”י גוגל כפסולים,ניתן להתלונן באמצעות כלי זה.
Google webmaster tools – איך מתחילים
כדי לקבל הרשאה לגוגל וובמסטר יש להירשם ולהוכיח שאתם בעלי האתר או מורשים מטעמו (למשל מי שעושה לאתר קידום אתרים באינטרנט).
בשלב זה יש ללחוץ על “הוספת אתר” כדי להוסיף כתובת אתר שברצונכם לצרף לצפייה.ניתן לנהל בו זמנים אתרים רבים על אותו חשבון אם אתם בעלי מספר אתרים או עוסקים בקידום אתרים.
אימות הרשאה למשתמש
בין עם אתה מקדם אתרים או בעל האתר,גוגל צריך לדעת שאתה מורשה לצפות בנתוני האתר.
לצורך כך עליכם להוכיח לו שיש לכם גישה לשרת או לקוד. יש להקיש את כתובת האתר שאותו רוצים לנהל ואח”כ המשך.
האימות ב google webmaster tools מתבצע בשני אופנים:
ע”י קוד אימות HTML הניתן ב google webmaster tools ומועלה לספריית השורש.
או בשיטה המומלצת יותר – ע”י הכנסת שורת קוד מ google webmaster tools לאזור ה – HEAD בקוד הכתיבה.
לאחר הכנסת הקוד באחת משתי האפשרויות הנ”ל יש לגשת ל google webmaster tools וללחוץ “אמת” ולהתחיל לעבוד.