איך לכתוב בלוג מקצועי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
כיצד לכתוב בלוג מקצועי? כל הסודות והטיפים במאמר שלפניכם

מה לכתוב בבלוג

לכאורה אפשר לכתוב בבלוג כתיבה חופשית, הרי לשם כך קיימת פלטפורמה שכזאת. יחד עם זאת ,אם רוצים שהבלוג יהיה פופולארי וכמות הגולשים שלו תגדל,ואם רוצים להשיג מטרות מסוימות באמצעות הבלוג (כמו הפצת רעיון או יצירת פלטפורמה מקצועית וכד’),חשוב לתת את הדעת על היבטים שונים הקשורים בכתיבתו.

וכאן באה מסקנה שעשויה מעט להפתיע-מסתבר שכדי לכתוב בלוג מרתק ופופולארי, מומלץ לכתוב על מה שמעסיק ומלהיב אתכם בשעת כתיבת הפוסט. כאשר כתבתם מהמקום האוטנטי שלכם (ברגעי שמחה,על משהו שמעסיק אתכם באותו רגע,בשעה של תסכול,התלהבות או אפילו עצב ,סיכויו להצליח עולים על כל פוסט אשר נושאו או תכניו נגזרים מהתחשבות ב”דעת הקהל”. יש לציין שלמען האיזון חשוב לכתוב גם על נושאים יזומים ומתוכננים, כאלה שהגולשים היו רוצים לראות (למשל על נושאי עניין שהגולשים גילו בהם עניין לאחר ששאלתם אותם באמצעות Twitter או מ (Dig.com אבל הפוסטים המוצלחים יהיו אלו שנכתבו מתוך ה”מוזה” שלכם.

תהליך כתיבה נכון

1. מצאו את הזמן הפורה ביותר שלכם לכתיבה וכתבו בו.

2. רצוי לכתוב את הטיוטא הראשונה ללא אופטימיזציית קידום אתרים כדי לא לקלקל את זרימת הרעיונות ואותנטיות הכתיבה. בשלב השני עבו את התוכן בביטויי קידום אתרים

3. יש לדאוג לפוסט ממוקד בנושא אחד ולא להכליל מגוון נושאים בפוסט אחד. זה פוגע במיקוד ובקידום אתרים.

סרטוני וידאו

סרטוני וידאו מקובלים ורצויים בבלוג הם מוסיפים מימד של עניין בבלוג ומעלים את איכות הדף מבחינת שיקולי קידום אתרים. ההמלצה החשובה ביותר לגבי העלאת סרטון וידאו היא – לצרף לצדו טקסט נלווה.

הטקסט יכול להכיל תקציר של תוכן הוידיאו. טקסט כזה חשוב כיוון שזה מה שמאנדקס ע”י גוגל (חשוב לקידום אתרים באינטרנט). הכנסת תוכן לצד הוידיאו מאפשר לגולשים לדעת מה מצפה להם בסרטון ולמעשה המטרה שלנו היא לעניין את מי שנכנס לאתר לא ליצר יציאות מהבלוג אל אתר יוטיוב או דומיו.

ניהול תגובות גולשים בבלוג

בחלק הראשון של המאמר ציינו שאחד מהיתרונות החשובים ביותר שניתן להפיק מהבלוג הוא תקשורת עם הגולשים. תגובות גולשים היא הדרך הישירה והטבעית להשיג מטרה זו. בעזרת התגובות ניתן לקבל דעת קהל,להתאים טוב יותר את המסרים בבלוג ,להכיר את הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים וכו’.

כדי להימנע כמה שאפשר מבזבוז זמן על תגובות סרק,תוכן פוגעני או לא רלוונטי כדאי להתייחס אל התוכן בהתאם למדיניות ברורה ומוצהרת לפי הכללים שלהלן –

מי שמגיב בצורה הולמת יכנס,מי שמגיב בצורה תוקפנית,לא הולמת או מעליבה בכל צורה שהיא, תגובתו תימחק. מומלץ לפרסם בצורה בולטת “תקנון תגובות”- מסתבר שפרסום המדיניות של בעל הבלוג לגבי תגובות בחלק העליון של איזור התגובות מפחיתה בצורה משמעותית תגובות החורגות ממדיניות זו.

בתקנון כדאי לבקש למשל שהמגיב יזדהה בשמו הפרטי ולא בשם מסחרי.

שלא יכתוב את כתובת האתר שלו(זה מעודד תגובות מגמתיות ולא תגובות אמיתיות).

מדיניות פרסום התגובות תזהיר כמובן מפני תגובות הנושאות תוכן פוגעני בכל צורה שהיא.

אמנם ברור שתוכן זה לא יכנס אך מסתבר שבקשה מפורשת להימנע מתגובות מסוימות מצליחות להפחית משמעותית תגובות כאלו.

כמו כן מומלץ לפרסם לפחות כעשרה אחוז מהתגובות כלשונן.תגובות ללא עריכה נותנות תחושה של אוטנטיות ויוצרות אמינות.

.

מתוך מצגת וידאו של Tim Ferriss עובד בכיר בחברת Word press

Call Now Button
סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן