איך לכתוב בלוג מקצועי

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
כל אחד פותח בלוג מסיבות אחרות ומציב אותן כמטרה המרכזית שלו. המטרות יכולות לנוע מהקמת בלוג לצרכים מסחריים, לפרסום מוצר או שירות, לקידום רעיון או לחליפין ועד לבמה אישית לחשיפה מכל סוג שהוא.

הסיבות לכתיבה של בלוג

כל אחד פותח בלוג מסיבות אחרות ומציב אותן כמטרה המרכזית שלו מטרות יכולות לנוע מהקמת בלוג לצרכים מסחריים,לפרסום מוצר או שרות,קידום רעיון או לחליפין במה אישית לחשיפה מכל סוג שהוא. לחוט המרכזי שלשמו קם הבלוג ניתן להוסיף סט של מטרות משניות שאת אחת מהן לפחות, כדאי למצות עד תום – היכולת לתקשר עם קהל רלוונטי לתחום הבלוג.

בין אם הבלוג הוקם כמודל לקידום מסחרי כלשהו או למטרות אישיות ניתן להפיק תועלת רבה מהיכולת לתקשר מול מי שהתוכן “מדבר” אליו – גולשים המגלים עניין,מגיבים,מושפעים,מייצרים תובנות.

איך לרתום את תוכן הבלוג לתוצאות משופרות

הערה: התובנות המוצגות כאן הן פרי ניסוין רב של Tim Ferriss בכתיבת בלוגים,בחקירתם ומעבודה בחברת הבלוגים המובילה Word press.

1.גם המינוחים הקבועים שאיתם בא הבלוג אינם מובן מאיליו ויש לבדוק עד כמה כל מינוח יעיל במשיכת כניסות גולשים אליו. למשל כשהוחלף הביטוי המצוי בד”כ כברירת מחדל בבלוג – “קטגוריות” במילה-“נושאים” (topics) עלה שיעור הלחיצות עליו בצורה דרמטית.

2. רענון איזור הפוסטים “הנצפים ביותר” בפוסטים ישנים יותר שלא בהכרח היו הנצפים ביותר, סייעה לאותם פוסטים לקבל חשיפה ולהגדלת הפופולאריות שלהם. לדברי טים,כשהוא הציג לפני כן כל הזמן את אותם פוסטים בקטגוריית “הניצפים ביותר” ,זה הוביל לירידה בכניסות לאותו איזור היות וגולשים חוזרים שקראו את הפוסטים הללו כבר לא נכנסו אליהם יותר . רענון המצגת סייעה למראה דינאמי יותר של הבלוג.

3. הכנסת האייקון של טוויטר באזור העליון ובולט בבלוג גרמה לנטישה של גולשים מהבלוג אל טוויטר.כשלמעשה המטרה הראשונית הייתה כמובן ליצור תנועה בכיוון ההפוך מטוויטר לבלוג. תופעה זו נפתרה כשאייקון הטווטר הוצג בחלק התחתון של הבלוג ולא באזור העליון.

4. הצגת תאריך הפוסט – בדף הבית כדאי להציג את תאריך הפוסט האחרון היות והגולשים הם פריקים של מידע עדכני. יחד עם זאת כשמדובר בפוסט פנימי רצוי להציג את התאריך בחלק התחתון של הפוסט כדי לא להרתיע גולשים שנכנסו לפוסט מלנטוש.

כאשר מדובר בדף פנימי עדיף להעביר את הצגת התאריך לסוף הפוסט ולמקום לא בולט היות ולא נרצה שהגולש יכנס לדף זה וישר יברח עקב הצגת תאריך המעיד על כך שהפוסט לא “טרי”.

5. אורך הבלוג- גודל הפוסט בהחלט קובע וניתן לראות קשר בין אורך הפוסט לכמות התגובות שהוא מקבל. מומלץ לכל כותב בלוג לבדוק קשר זה על מנת להתאים את אורך הפוסטים לקהל הקוראים האופייני לו. חשוב להדגיש שפוסט ארוך במיוחד (כ 30 דקות קריאה) לא נידון מראש לחוסר פופולאריות. מומלץ לסמן בתחילת הפוסט את הזמן המשוער לקריאת אותו פוסט. פוסט ארוך כדאי לסמן בראשי פרקים מודגשים ולהוסיף להערכת זמן הקריאה של הפוסט המלא גם זמן קריאה לתקצירים. כמובן שמדובר בזמן קצר בהרבה מה שמפחית באופן משמעותי את חסמי הכניסה לפוסט הארוך.

המאמר מתורגם ממצגת וידאו של Tim Ferriss עובד בכיר בחברת Word press .ההרצאה ניתנה בכנס San Francisco WordCamp שנערך ב 30 למאי השנה.