בקטע הקודם דיברנו על חשיבות הוותק של הדומיין ומהי התאמה מדויקת של שם מתחם לביטוי חיפוש וכמובן מהם היתרונות שבכך, בקטע הקרוב נלמד לזהות שמות מתחם גרועים וגם נקיף את רוב נושא הסיומות.
דומיינים בהתאמה מדויקת לא עובדת כל כך טוב עם שמות מתחם חדשים. ללא קשר לדיוק ביטוי החיפוש, גוגל לא סומך על אתרים חדשים, אז כדי לגרום לאסטרטגיה הזו לעבוד עליך לבחור דומיין וותיק.
הנה החלק הבעייתי. רוב הדומיינים בהתאמה מדויקת למילת חיפוש טובה בד”כ וותיקים, יקרים ובעיקר תפוסים. אלה מהם שמוצעים למכירה ואפילו עם סיומות NET, עולים לפחות בין 5000$ – 10,000$ אז כדאי שלקונה יהיה בסיס כלכלי יציב לפני ההשקעה.
אם לאתר קישורים רבים, יחס קליקים מכובד ומספיק וותיק, גוגל יוסיף sitelinks ויהפוך את האתר שלכם לבר סמכא. הצגה בצורה סמכותית שבה בוודאי נתקלתם , שרואים את שם האתר ולמטרה פתוחים קישורים מתוך האתר, בדרך כלל מושכות פנימה 80% מתעבורת המחפשים עבור אותו ביטוי, אז ההשקעה הכספית בהחלט יכולה להשתלם כאן.
וכמובן דגש חשוב, לא חייבים התאמה מדויקת כדי להגיע לדירוג סמכותי.
שמות מתחם גרועים
לדוגמה : get-mortgage-loans-low-interest.com
זה לדוגמה שם מתחם ממש גרוע, כי הוא נראה ספאמי, קשה לזכור אותו והוא פשוט לא נשמע נכון. למרות שהזכרתי שלעשות התאמה מדויקת לביטוי חיפוש זו אסטרטגיה טובה, זה רק טוב ששם המתחם ניתן לזכירה בקלות. ברגע שחוצים את הגבול ונכנסים לאיזור ה”גמלוני והמסורבל” כל המומנטום של האסטרטגיה אובד.
באופן כללי שמות מתחם צריכים להיות שמות קליטים שקל לזכור ולהיות ללא מקפים. הם חייבות להיות קלות לכל אדם פשוט להקליד אותם בשורת הכתובת בדפדפן שלו (מקפים מסבכים את העניינים) וכמובן קל לאיתור בתוך האתר. כדאי שתהיה האפשרות להפוך את שם המתחם לשם המותג אז במילים אחרות כמה שיותר קצר יותר טוב.
שמות מתחם עם ובלי מקפים
מקפים לא טובים, רוב האנשים לא יזכרו שהיו מקפים וגם אם זכרו את שם המתחם שלכם לא יזכרו לשים מקפים.
.com כנגד .net , .org וסיומות אחרות
סיומת COM היא הסיומת הטובה ביותר והמקובלת ביותר על ידי האינטרנט לשימוש. אבל לפעמים דומיינים COM יכולים לעלות הרבה יותר מחברותיהן הסיומות האחרות. לדוגמה site.com יעלה לפחות פי 3 מאשר site.org או site.net
- תמיד תלכו על סיומות COM אם מתאפשר לכם. אנשים מקלידים כמעט בצורה אוטומטית סיומת COM לכל שם מתחם שהם כותבים. בשימוש ב .net ואחרים אתה עלול לפספס גולשים בהקלדות ישירות. הסיבה מאוד פשוטה שאנשים לפעמים רק זכרו את שם האתר ולא את הסיומת אז הניחו שמדובר ב COM.
- התרחקו מסיומת .info הם קשים לזכירה ולשימוש ומסבכים את המותג שלכם ומציגים אותו בצורה גרועה.
- דומיינים מקומיים כמו .ca , .co.uk , וכו’ הם טובים לשם מותג. החסרון היחידי שלהם שהם מוגבלות למדינה מסוימת (שלפעמים זה גם לא חסרון) הרבה יותר קשה להם בגלל זה להופיע בגוגל העולמי , שמות מתחם אלו מושלמים אם לא מעניין אותך שווקים בינלאומיים חוץ מהשוק באיזור שלך.
- סיומות .org בדרך נקנות על ידי ארגוני צדקה, למרות שאין זה חוק ברזל , ישנם גם אתרים מסחריים שעושים שימוש בשמות מתחם אלו.
- .fm שם מתחם מעולה לתחנות רדיו, ולמעשה נוצר למטרות אלו. .tv מתאים לטלוויזיה למרות שרוב הערוצים יעדיפו .com כי זה מה שהציבור זוכר יותר טוב.
לסיכום, עכשיו אתם יודעים פחות או יותר כל מה שדרוש כדי להחליט על איזה סיומות ללכת ומאיזה סיומות להימנע בעליל, בקטע הבא נרחיב עוד על מילות מפתח בתוך שם המתחם.
בהשראת מאמר באתר SEOCHAT