שמות מתחם (domains) והשפעתם בקידום אתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שמות מתחם, או דומיינים בשמם הלועזי, משחקים תפקיד חשוב בתחום קידום אתרים. הרבה מקדמי אתרים בתחומים נישתיים ותחרותיים לא ימהרו לשפוך תקציבים על בניית קישורים עד שהם משיגים שם מתחם טוב בתחום. מה נחשב לדומיין טוב, וכיצד הוא משפיע מהצד הקידומי?

שמות מתחם או דומיינים בשמם הלועזי משחקים תפקיד חשוב בתחום קידום אתרים. הרבה מקדמי אתרים בתחומים נישתיים ותחרותיים לא ימהרו לשפוך תקציבים על בניית קישורים עד שהם משיגים שם מתחם טוב בתחום. בקטע הקרוב ננסה לענות על השאלה – מה נחשב לדומיין טוב, וכיצד הוא משפיע מהצד הקידומי.

גיל הדומיין (וותק)

גיל הדומיין הוא אחד מהגורמים המשפיעים בקידום אתרים. מכיוון ששמות מתחם וותיקים עולים הרבה יותר כסף מאשר דומיינים חדשים, מנועי חיפוש מחשיבים את האות הזה לאות איכות. אם מנהל אתר מבצע רכישה של שם מתחם וותיק בכמה אלפי דולרים, זה בהחלט סממן טוב שהולך לעלות בו אתר עם תוכן איכותי.

מנועי חיפוש אמנם לא מסוגלים לבדוק כמה כסף הושקע בשם מתחם מסוים בעת הקנייה אך יש להם גישה לתאריך ההרשמה של הדומיין בפקודת ה whois.

כשאתם קונים שם מתחם, בדקו את הגיל שלו. כוונו לכיוון של אתר לפחות בן שנה, גוגל ייתן באתר זה הרבה יותר אמון מאשר דומיין חדש שרק נקנה.

עוד יתרון של דומיין ישן הוא קישורים ישנים ודירוג (PR) שהאתר כבר צבר. למרות שלא בטוח שהקישורים הקיימים יהיו רלוונטיים לנושא האתר החדש, הם עדיין יעבירו PR וגם כוח קישורים מסוים.

התאמה מדויקת

הנה דוגמה למילת חיפוש ודומיין שמתאים אליה אחד לאחד :

Searchmortgage loan
domain matchmortgageloan.com

אין לי שום קשר עסקי עם הדומיין הזה, אבל בשביל להבין , חפשו אותו בgoogle.com

התאמה מדויקת בשימוש הנכון יכולה להיות מאוד עוצמתית. אם יש לך דומיין שמתאים התאמה מדויקת לביטוי החיפוש שלך אתה כבר 25% מהדרך לראש התוצאות. הסיבה לכך היא שמנועי חיפוש מסווגות התאמה מדויקת של שם מתחם בתור שאילתת ניווט. לדוגמה אם מישהו מחפש “baseball bat” ולכם יש את הדומיין “baseballbat.com” מנועי החיפוש עשויים לסווג את השאילתה בתור שאילתת ניווט ויראו את האתר שלכם בדף הראשון.

אם יש בידכם דומיין בהתאמה מדויקת בתחום שאינו תחרותי, לפעמים רק שם המתחם בעצמו מספיק כדי לגרום לאתר שלכם להופיע בעמוד הראשון, אפילו בצירוף של כמה לינקים וקצת תוכן מתוך האתר. לעומת זאת אם אתם נכנסים לתחום תחרותי וצפוף יותר כדאי שתהיו מוכנים להשקעה כספית בתוכן ובניית קישורים.

אין קסמים חברים, דומיין של התאמה מדויקת בתחומים תחרותיים לא יבטיח את מקומכם בדף הראשון אך בהחלט יתרום רבות למאמץ ויגדיל את הסיכויים להתקדם.

דומיינים בהתאמה מדויקת עובדים עם כל הסוגים הבאים : .com , .net , .org וסיומות נוספות.

אז למדנו כאן שני קריטריונים חשובים בקידום האתר בעניין שמות מתחם , אז מה קורה כאשר יש לנו דומיין שעונה על שני הקריטריונים שאנחנו רואים למעלה ? על זאת נענה בקטע הבא.

בהשראה מתוך SEOCHAT

סאו סימפל קידום אתרים
סאו סימפל קידום אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן