כוח הגוגל – איך מתחילים?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בקטע הקודם דיברנו על הנסיבות בדרך שהביאו את גוגל להצלחה אדירה וכיצד היזמים האמיצים עברו דרך קשה והיו נחושים בכל רגע ורגע עד שפרצו דרך קדימה. דיברנו על החלקים התיאורטיים של הגישה שלהם ליוזמה האמיצה וכעת נשאר לדבר פרקטיקה! איך מתחילים? מה עושים?

כוח הגוגל – אבל אני לא יודע מה לעשות, איך מתחילים ?

בקטע הקודם דיברנו על הנסיבות בדרך שהביאו את גוגל להצלחה אדירה וכיצד היזמים האמיצים לארי פייג’ וסרגיי בין עברו דרך קשה והיו נחושים בכל רגע ורגע עד שפרצו דרך קדימה. דיברנו על החלקים התיאורטים של הגישה שלהם ליוזמה האמיצה וכעת נשאר לדבר פרקטיקה ! איך מתחילים ? מה עושים ? כל זאת בקטע הקרוב.

רוצים משהו ? תתחילו לעשות ! זה לא משנה מה תעשו. יכול להיות בהתחלה שהפעולות שלכם ירגישו לכם מסורבלות וחסרות ערך. תרגישו שאתם מבזבזים זמן על יצירת תכניות עבודה ארוכות במסמכים או הכנת רשימות , אתם מבינים למה אני מתכוון. אבל אני יכול רק להעיד על עצמי. מתי שמתחילים לעשות לאט לאט התמונה מתבהרת והזדמנויות פשוט מתחילות להופיע ! ככה זה.
אתחיל בדוגמה קצרה לפני שנחזור לסיפורנו על גוגל. ממש לפני כמה ימים החלטתי לגשת לראיון עבודה בחברת קידום אתרים מהגדולות בארץ. למרות שרוחי בוערת להיות עצמאי אמרתי לעצמי שלהתחיל עם חברה גדולה זה תמיד יכול ללמד אותי ולהיות טוב עבורי, הפלא ופלא לאחר ששלחתי את קורות החיים שלי (שלומר את האמת הם לא ממש חיפוש עובדים והייתי בספק גדול אם יזמנו אותי בכלל לראיון) קיבלתי שיחת טלפון תוך חצי שעה מהחברה (קצת מפחיד…) וזומנתי לראיון, הגעתי לראיון ופשוט נוצר ביני לבין המנהל תחום קידום אתרים, חיבור מדהים. שגיליתי שהשכר נמוך להפליא ירדתי מהעניין, אבל הנה מה שקרה, לא רק שהרווחתי חבר טוב שגם חזק אסטרטגית לעתיד ולמי עוד יודע מה יהיה – אלא שהוא כל כך התלהב ממני שהוא העביר אליי לקוח פוטנציאלי גדול לקידום אתרים. הנה שוב אותה נקודה, לא ידעתי איך , לא ידעתי מה אבל התחלתי לעשות פעולות לכיוון, כל מה שעלה במוחי עשיתי !
חלקנו קוראים לזה גורל, חלקינו קוראים לזה אלוהים, ואני אומר לכם את האמת זה לא באמת משנה.
ישנו איזשהו משהו שמתי שאנחנו נחושים וממש רוצים משהו חזק בכל מאודינו, יש משהו מעבר לכתף שלנו שינחה וייתן לנו דחיפה קלה בעזרת אותם “צירופי מקרים” או “מזל”.
מתקדמים !
בשנת 2000 , גוגל לוותה את עיקרון התשלום – פר – קליק מחברת אוברטיור והשיקה את גוגל אדוורדס. מערכת אדוורדס ספגה שלושה הפסדים זמניים, שיכלו בקלות להפוך לכישלון מוכרז אם סרגי ולארי היו מרימים ידיים ומקבלים את התבוסה. הבחירה שלהם הייתה להתעקש אפילו עוד יותר חזק, ובדיעבד זו הייתה החלטה נבונה. חמש שנים מאוחר יותר ושלוש גרסאות של אדוורדס שהועלו לאוויר, גוגל הגיע לשווי של 100 ביליון דולר !
מה היה קורה לו הפסיקו לאחר 2 הניסיונות הראשונים ? ואומרים “טוב לפחות ניסינו…” זה עוד שיעור שכולנו יכולים ללמוד מגוגל. לעולם אל תקבלו את התבוסה. זהו רק הפסד שמני בדרך לתהילה. אני יודע שיש הרבה קוראים שקוראים כעת את המאמר וחושבים כל מיני דברים לעצמם כמו, “קל להגיד, קשה לעשות” או להיפך יכול להיות שחלקכם מרגישים את זה בוער בכם כבר הרבה זמן אבל יש איזשהו פחד או משהו לא ידוע שמחזיק אתכם מלפעול. עצה לי אליכם, פשוט החלו לנוע, זה לא משנה מה תעשו , זו לא חייבת להיות פעולה גדולה או שנכרכת בהוצאת כמות גדולה או קטנה של כסף או הוצאה כספית בכלל. העיקר שתעשו משהו.
קדימה ! אני קורא עליכם תיגר ממש ברגע זה , קחו דף נייר. תרשמו בכותרת הדף את הנושא או הדבר שאתם רוצים להתחיל לעשות, תרשו לעצמכם לכתוב באמת את הנושא (אל תדאגו אף אחד לא ייראה את הדף הזה חוץ מכם אז אתם יכולים להרשות לעצמכם לכתוב שם את הדבר אותו באמת אתם רוצים להשיג או לעשות) לדוגמה בכותרת הדף שלי אני אכתוב “קידום אתרים”. כתבתם ? יופי !
עכשיו התחילו לרשום פעולות שאתם יכולים לעשות על מנת להתקדם לשם. לדוגמה בדף שלי יהיה רשום:
  1. להירשם לקורס קידום אתרים.
  2. לקרוא מאמר אחד בשבוע בבלוג קידום אתרים
  3. להכין רשימה של פוטנציאלים מהאינטרנט
  4. לשלוח מייל חבריי שאני מקדם אתרים
  5. לבנות לעצמי אתר אינטרנט

בקיצור הבנתם את הרעיון , זה קל לעשות ! אתם יכולים להתחיל מדברים קטנים ביותר כמו לעשות סדר בחדר העבודה. זה לא באמת משנה. אתם תשימו לב לדבר אחד וזה בטוח, מתי שמתחילים לעשות נעלם הפחד ומתעורר רצון להמשיך לעשות ולהתקדם. אני מקווה שזה יכול להוות השראה עבור האמיצים שביניכם.

לסיכום – כל שתבקשו לו יהי ! נשאר לנו לכל אחד מאיתנו לכוון על המטרה שלנו ולהתחיל צעוד בדרך, בקטע האחרון נדבר קצת על מה שכולם אוהבים. מספרים ורווחים וכמו כן נציג מעט עובדות מעניינות על הרווחים של גוגל שכל אחד מאיתנו לא היה מתנגד למספרים שכאלו…