קיימים פרמטרים שונים בתחום קידום אתרים שהינם בעלי אפקט מהיר יחסית על מנועי החיפוש, למשל: תיקון תוכן משוכפל באמצעות הפנייה קבועה – 301, תיקון קובץ robots.txt (הפקודה: “disallow: /”, אינה מומלצת למשל…), או תוספת מילות מפתח בתגי המטה עבור כל דף בנפרד (יש כאלה שעדיין לא עושים זאת) אך אם מסתכלים על קידום אתרים במבט רחב יותר, יש לזכור תמיד שמנועי החיפוש אוהבים תוכן ולא סתם תוכן אלא תוכן איכותי, מקורי, ומבחינת קידום אתרים, התוכן חייב כמובן להיות מבוסס על מילות מפתח. תוכן יכול להופיע בצורות שונות: סרטוני וידאו / אודיו/ תמונות וטקסט. מאמר זה מתייחס לתוכן טקסטואלי.
תכנים ומנועי חיפוש
כמות הדפים ואיכות התוכן באתר הינם אחד הגורמים המרכזיים על פיהם מנועי החיפוש קובעים כי אותו אתר הינו “סמכותי”. קחו לדוגמא את “ויקיפדיה” – מדובר באתר ענק עם כמות עצומה של דפים מאונדקסים. נראה כי ויקיפדיה צצה ומופיעה למעלה כמעט בכל תוצאת חיפוש ועדיין, יש רק כדף אחד בלבד באתר זה העוסק באותו נושא שחיפשתם. עובדה זאת ממחישה היטב את עניין הגודל המבוסס על תוכן.
תוכן ממוקד
ויקיפדיה אף עושה עבודה מצוינת במיקוד התוכן סביב נושא זהה. אין זה מספיק עבורכם (ויקיפדיה זה סיפור אחר בגלל עניין הגודל) לייצר דף אחד סביב מילת מפתח מרכזית. על מנת שמנועי החיפוש יתייחסו אליכם כאל ברי – סמכא בתחומכם, עליכם לייצר המון דפים סביב נושא זה ולעדכן תוכן על בסיס קבוע. (כשאתם בוחרים מילות מפתח, אל תשכחו גם את ה”זנב”).
בתחומים תחרותיים יש צורך לפעמים באלפי דפים כאלה. ככל שהתחום תחרותי יותר, נדרש מכם לייצר עוד ועוד תוכן סביב מילות המפתח המרכזיות. הדינאמיות של האתר, בנוסף לגודל, חשובה ביותר (כלומר, אין זה מספיק לייצר כמות גדולה של דפים, להעלות לאתר ולנוח על זרי הדפנה. מבחינת קידום אתרים, אתם צריכים להציג לגוגל בנוסף למיקוד ולמקוריות, גם עדכניות).
ישנם כאלה היכולים להירתע מעניין זה ולהחליט שאם כך הדבר, עדיף להשקיע רק בקידום אתרים ממומן באמצעות מודעות פרסום. אך לאורך זמן, היתרונות והעלויות נוכח התמורה המתקבלת בקידום אתרים אורגני שווים בד”כ את המאמץ בתנאי שמתבצע קידום אתרים מקצועי.
כשאתם מייצרים תוכן לאתר כדאי לבנות זאת סביב אסטרטגיה כלשהי. מומלץ לייצר תוכן ידידותי שהינו בעל ערך מוסף לגולשים, למה שבאמת מעניין אותם ולמה שהם באמת מחפשים. עליכם לשאוף לספק למבקרים שלכם חוויית גלישה מהנה באתרכם. המשתמשים גולשים ברשת מכיוון שהם מתעניינים בדבר מה. אם תספקו לאותם גולשים מידע אטרקטיבי סביב הנושא שהם מחפשים, תוכלו למצוא את עצמכם מדורגים היטב בדף תוצאות החיפוש, בתנאי ששאר כללי ה – SEO מתקיימים כמובן.
תוכן איכותי מייצר קישורים
יתרון נוסף ביצירת תוכן איכותי באתרכם, הוא בכך שאחרים ירצו אולי להצביע על התכנים שלכם וכך תזכו בקישורים איכותיים ובשיווק ללא מאמץ נוסף.
במידה והינכם מתקשים לייצר תוכן איכותי בתחום שלכם על בסיס קבוע, כתיבת בלוג יכולה להוות פתרון מצוין עבורכם. אתם יכולים להציע בבלוג עצות מקצועיות, טיפים לקהל הרחב וחדשות מתחום הפעילות שלכם. אתם יכולים כמובן לשתף מדי פעם בחוויות מקצועיות בהם נתקלתם בתקופת הפעילות שלכם, ועוד.
אתם יכולים לנהל את התוכן בקטגוריות שונות המבוססות על מילות המפתח המרכזיות שלכם, להציע את התוכן באמצעות שירות RSS ולקדם אותו ברשתות חברתיות. ייתכן והתוכן יהיה כל כך מוצלח שאחרים יקדמו לכם אותו בפורומים, בקהילות וברשתות חברתיות נוספות.
לסיכום
קידום אתרים מקצועי מחייב בסיס מוצק של תוכן איכותי. תוכן אטרקטיבי הינו בסופו של דבר המזון של מנועי הזחלנים ושל הגולשים. ככל שתספקו תוכן בעל ערך רב יותר המבוסס על מילות המפתח המרכזיות שלכם, מאמציכם מבחינת קידום אתרים יישאו פרי ותזכו ביתרונות רבים נוספים של שיווק ברשת.