במאמר הקודם, מדריך למנועי חיפוש של תמונות – חלק א’, התמקדתי בגוגל תמונות. בואו נראה מה קורה אצל המתחרות שלה – בינג ויאהו (רמז, השוני אינו גדול).
חיפוש תמונות בבינג
בשונה מגוגל תמונות, בינג מציגה מתחת לתמונה הנבחרת את האתר ממנו נלקחה ואפשרות לצפות בתמונה בגודל מלא כמו גם אפשרויות החיפוש המתקדמות.
בחודש אפריל 2013, בינג הודיעה על שיתוף פעולה בינה לבין הרשת החברתית Pinterest. לפי הדיווח, ניתן ללחוץ על כפתור Pin It מתצוגת התמונה בנושאים שרלוונטיים לרשת, למשל, תיירות, אופנה, עיצוב וכדומה .. אני רוצה להדגיש, חיפשתי את כפתור ההצבעה בנושאים אלו, ולא מצאתי, אבל איכשהו מצאתי את הכפתור לצד התמונה של השחקנית ההודית המפורסמת Aishwarya Rai. כך זה נראה:
חיפוש תמונות ביאהו
הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו כאשר מחפשים תמונות ביאהו, הוא הזיקה לפליקר (כך יאהו מגדילה את התנועה לרשת התמונות הגדולה) ולאיכות התמונות.
בדף תוצאות החיפוש של תמונות ביאהו, הדברים נראים קצת אחרת. הדף הראשי מחולק לקטגוריות שונות, החלק העליון תוכלו למצוא תמונות אחרונות, תמונות באיכות גבוהה ותמונות של סלבריטאים.
אם תגללו עד לתחתית הדף, תמצאו רשימות של קישורים לפי תחומים. כך זה נראה:
אם תבצעו חיפוש לתמונה, תוכלו לראות שמתחתיה בצד הימני, יש כפתור שיתוף שמוביל לTwitter.
גם ביאהו יש חיפוש בטוח כדי להגן על תוצאות חיפוש לא ראויות.
לסיכום, מנועי חיפוש לתמונות באינטרנט…
גוגל נחשבת למובילה מבין השלושה. למרות שהיא מוגבלת ל-1000 תוצאות, עדיין יש לגוגל את החיפוש המתקדם והאפשרות לאתר תמונות המציגות פנים. זה היה צפוי שכל אחד מהם ישתף פעולה עם רשת חברתית כדי להגביר את החשיפה וההפצה של התמונות.
* מוזמנים להשתתף בקורס קידום אתרים מיוחד לצלמים המשווקים את תמונותיהם באינטרנט