בשבועות האחרונים אנו שומעים הרבה רעש על השינויים באלגוריתמים של גוגל. זה התחיל עוד בחודש פברואר 2012, כאשר גוגל הכריזה על 40 עדכונים באלגוריתמים שלה, השתתפותו של מאט קאטס בכנס ה- SXSW וכמובן התגובות הרבות במרכז העזרה מנהלי האתרים של גוגל והפורומים של כל העוסקים בתחום.
40 עדכוני אלגוריתמים – כנגד 40 שנה במדבר
בתאריך 27/2/2012 גוגל פרסמה בבלוג החברה ידיעה אודות עדכוני האלגוריתמים לתחילת שנת 2012. ממש לפני חג הפסח שלנו היא פותחת את הידיעה במילים הבאות: “בחודש זה יש לנו הרבה שיפורים לחגוג אותם” ….
כן, בהחלט חגיגה … בואו נראה מה מבין העדכונים יגרום לנו לשמחה ולהתרגשות בלב:
- קישורים נכנסים – גוגל מציינת שמעתה היא תבחן באופן שונה את הקישורים המצביעים על האתר שלכם: “שינינו את הדרך בה אנו מעריכים קישורים” היא מציינת. כמה קישורים ומאיפה – תיזהרו אתם על הכוונת.
- עדכון פנדה – רענון עדכון פנדה, בעקבות השינויים, הוא יהיה רגיש ומדויק יותר. מישהו פה הזכיר את פנדה 3.3? לא, עשיתי חישוב לבד.
- הגנה מפני ספאם – חיזוק המערכת המגנה מפני ספאם.
- קטעים עשירים בתחום הקניות – הגדלת התצוגה העשירה בתחום הקניות בכל העולם. דרך שתקל על הצרכנים לאתר את המוצר הרצוי לפי פרמטרים של מחיר, זמינות, דירוגים, ביקורות ועוד.
(לחצו לקריאה אודות Rich Snippets)
ועוד כמה … למשל:
- דגש על חיפוש מקומי
- זיהוי דפים רשמיים
- זיהוי מילים נרדפות בתוצאות החיפוש
- שדרוג הסרגל של גוגל
- תוצאות חיפוש טריות יותר ועוד…
לא כל כך נורא. עברנו את פרעה … נעבור גם את זה.
יותר מדי קידום אתרים …. כנס ה- SXSW
אי אפשר שלא להתייחס ל”הערת השוליים” של מאט קאטס בפאנל בו השתתף במהלך כנס ה- SXSW: “יותר מדי אופטימיזציה תפגע באתר”. לפי דבריו של מאט, גוגל מעוניינת לעשות סדר במגרש המשחקים (דף תוצאות חיפוש) ולאפשר לאתרים בעלי תוכן טוב שאינם מבצעים קידום אתרים אגרסיבי להיות בקדמת הבמה.
למה הכוונה יותר מדי קידום אתרים = אופטימיזציה מוגזמת?
הכוונה לאתרים עם עיצוב דל, לא מושקע, עם תוכן לא ברמה גבוהה, שזוכים לקידום אתרים מוגזם באמצעות שתילת מילות מפתח וכמות קישורים ענקית … מה שהוביל אותם למיקומים גבוהים בדף התוצאות של גוגל… ולתפוס את מיקומם של אתרים עם תוכן שיכול לתרום הרבה יותר למשתמשים. במסגרת הכנס, מאט מציע לבחון שוב את האתר, את פריסת העמוד (להימנע ממודעות באזור מעל הקפל – זוכרים?) להחיות אותו, לבדוק האם האתר זקוק לשינוי במראה ובמקרה הצורך … להיפרד מתכנים באיכות ירודה.
חשוב לי להדגיש: המשפט של מאט קאטס לגבי “יותר מדי קידום אתרים” לא מצביע על מלחמה מול מקדמי אתרים או שאתרים מעתה לא יהיו זקוקים לשירות, לטענתו “מקדמי האתרים עוזרים לאתרים להיות נגישים למשתמש, להיטען במהירות וכו’…. אבל קיימת בעיה עם קידום יתר”.
אז תבליגו … הוא לא התכוון אליכם.
שיגור הסרטון: 5 טעויות נפוצות בקידום אתרים – מרכז העזרה למנהלי אתרים:
בהמשך לכל הפרסומים השונים, גוגל משגרת לערוץ ביוטיוב סרטון – מהם הטעויות הבולטות בתהליך קידום האתר:
6 המלצות לקידום אתרים לשנת 2012:
- תעשו משהו שמבדיל אתכם מהאחרים.
- אל תדאגו למילות מפתח, אבל בהחלט כן לזנב ארוך ולתכנים שהמשתמשים מחפשים.
- היו חכמים לגבי התגים ומבנה האתר.
- השתמשו והתעדכנו במרכז העזרה של מנהלי האתרים.
- תנועה, תנועה ועוד תנועה.
- הישארו רענננים ואטרקטיביים – היעזרו ברשתות חברתיות ופעילות באמצעות הסלולר.
לסיכום:
הנקיון שגוגל רוצה להשיג באינדקס חיפוש יעזרו לה לקחת אותו כמה צעדים קדימה.
לפי דיווח של Wall Street Journal גוגל מעוניינת להיות הדור הבא של החיפוש באמצעות חיפוש סמנטי שיתרום לשיפור של דף תוצאות החיפוש. לדוגמה: אם תקלידו בעתיד (כן יש זמן) שם של נהר, גוגל תוכל לזהות גם את התכונות המאפיינות אותו וכך תציג לכם תוצאות מדויקות יותר ולא תציג אתרים שמופיע בהם שם הנהר.
עד אז… יזרמו עוד הרבה מים בנהר.
בינתיים – עזבו את הנקיון לפסח … ותתחילו לבדוק אם לאתר הבית שלכם דרוש ביעור חמץ….