הכל אודות ציון איכות – חלק ב’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
הקריטריון של ציון איכות משפיע בצורה ישירה על כל הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת הקמה וניהול קמפיין באדוורדס. ציון האיכות יקבע האם מודעת הפרסום תוצג או לא, מה יהיה מיקומה של המודעה וכמה יעלה הקליק.

במאמר נוסף זה אמשיך להרחיב בנושא ציון האיכות לאחר שבמאמר הראשון מתוך השתיים נגעתי בהבנת הלוגיקה של גוגל כאשר החליטו להטמיע את הקריטריון בפלטפורמת אדוורדס. כמו כן הועלו הסיבות לחשיבות ציון איכות גבוה וכיצד הוא משפיע על איכות הקמפיין.

אגע בקצרה פעם נוספת “בחוקי המשחק” של גוגל אדוורדס, ציון האיכות קובע האם שלושת השחקנים:

  • הגולש – רוצה לראות את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור ביטוי החיפוש שהקליד.
  • המפרסם – רוצה להשיג כמה שיותר לידים בעלות הנמוכה ביותר.
  • גוגל – רוצה ששני השחקנים יהיו מרוצים כי על זה מבוססת ריווחיות החברה. גולשים מרוצים ימשיכו להשתמש במנוע החיפוש שלה ומפרסמים מרוצים ימשיכו להשקיע כסף בערוץ שיווק זה.

המדד של ציון איכות מאפשר מעקב אחר “חוקי המשחק”. למעשה, לפני שהיה ציון איכות במערכת אדוורדס, המפרסמים יכלו להציג את מודעות הפרסום שלהם ללא שום קשר למה שהגולש חיפש. גוגל מיהרו להבין שגולש שמחפש “חופשה בקפריסין” לא רוצה לראות מודעה בנושא מזון לחתולים והוסיפו למערכת את ציון האיכות שיעשה סדר בבלאגן. ציון האיכות מייצר לנו חוויית גלישה באינטרנט נעימה יותר, רלוונטית יותר ומתמרצת את המפרסם להציג תוכן איכותי יותר. מנועי חיפוש נוספים כגון יאהו ובינג זיהו את חשיבות ציון האיכות והכניסו גם הם קריטריון דומה למנועי החיפוש שלהם.

הפרמטרים שמרכיבים את ציון האיכות
בגוגל לא ממהרים לפרסם את הנוסחא המדוייקת המרכיבה את ציון האיכות כפי שקוקה קולה לא מפרסמת את הנוסחא שלה. עם זאת כמות מנהלי הקמפיינים  בעולם היא לא קטנה וגוגל כן משחררת מדי פעם פיסות של אינפורמציה יחד עם הניסיון שרכשתי במהלך השנים בתחום וכמות המאמרים האינסופית שקראתי עזרו לי להבין לעומק את התורה העומדת מאחורי הקריטריון של ציון האיכות ואני שמח לשתף אותו אתכם.

  • אחוז הקלקות – כמות הקליקים שהתקבלו חלקי מספר הופעות מודעת הפרסום. לכל שאילתת חיפוש ולכל מודעה נמדד פרמטר זה. למעשה, הפרמטר של אחוז הקלקות הוא המרכיב העיקרי בשיקלול ציון האיכות כיוון שהוא מספק בצורה המדוייקת ביותר כיום את רלוונטיות המודעה לשאילתת החיפוש ולדף הנחיתה. שאילתת חיפוש ממוקדת עם מודעה ספציפית ודף נחיתה רלוונטי תשיג קרוב לוודאי אחוז הקלקות גבוה יותר משאילתת חיפוש כללית עם מודעה רחבה. ככל שמילות המפתח בקמפיין רלוונטיות יותר למודעה ולדף הנחיתה כך הסיכוי שיתקבל אחוז הקלקות גבוה יותר וכתוצאה מכך גם ציון איכות גבוה יותר. המלצה לדרך, הזינו את מילות המפתח בגוף המודעות ובדפי הנחיתה במידה שלא תפגע באינטליגנציה של הגולש.
  • איכות דף הנחיתה – גוגל חשפה ששלושת המרכיבים המרכזיים לאיכות דף הנחיתה הם:
  • רלוונטיות ותוכן מקורי – הגולשים צריכים להבין בקלות את נושא הדף ולקבל מידע רלוונטי לשאילתת החיפוש והמודעה, מקורי ואיכותי.
  • שקיפות – מרכיב זה נכנס למשוואה על מנת לספק ביטחון לגולש. אינפורמציה אודות החברה, מה החברה מתכוונת לעשות עם המידע של הגולש, כתובת פיסית של העסק וכדומה ישרו ביטחון בקרב הגולשים וכתוצאה מכך ישפרו את איכות דף הנחיתה.
  • ניווט – יש לספק “שביל” גלישה קצר, קל וברור עבור הגולשים עם זמן טעינה קצר.

הרובוט של גוגל יבקר בדף הנחיתה במועד זה או אחר ורצוי להציג לו את הדף האידיאלי ביותר על מנת לזכות בניקוד גבוה עבור הפרמטר של איכות דף הנחיתה אשר משפיע ישירות על ציון האיכות.

לסיכום שני המאמרים, הקריטריון של ציון איכות משפיע בצורה ישירה על כל הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת הקמה וניהול קמפיין באדוורדס. ציון האיכות יקבע האם מודעת הפרסום תוצג או לא, מה יהיה מיקומה של המודעה וכמה יעלה הקליק.