במרכז העזרה של גוגל לבעלי אתרים, פירסמו ידיעה מפורטת יותר לגבי תצוגת קטע עשיר בדף התוצאות. למרות שכתבתי בעבר מאמר בנושא Rich Snippets – קטעים עשירים במנועי חיפוש, החלטתי להציג לכם גם את הגרסה הזו שמסבירה מהן אבני היסוד מהן מורכב קטע עשיר בגוגל.
Rich Snippets – חשיבות הכותרת באתר
חשיבות הכותרת בדף התוצאות היא קריטית. הכותרת מאפשרת למשתמש לדעת את נושא הדף בזמן קצר מאוד וקובעת אם המשתמש ילחץ על התוצאה.
על מה יש לשים דגש כאשר אתם כותבים כותרת לדף אינטרנט באתר:
- מיקוד: הכותרת צריכה להכיל את המידע החשוב ביותר על הדף. אם אתם כותבים כותרת לדף הבית, הציגו את שם החברה / אתר והוסיפו את הנושא העיקרי של עשייתכם. לדוגמה: סאו סימפל – קידום אתרים.
- מילות מפתח: הימנעו משימוש מוגזם של מילות מפתח בכותרת (יחיד / רבים, הטיות).
- אורך הכותרת: בדפים הפנימיים של האתר הכותרת צריכה להיות רלוונטית לנושא המרכזי של הדף, וותרו על רשימת מכולת. למשל: סאו סימפל – קידום אתרים – קורסים – קורס קידום אתרים (הגזמתי במכוון).
קטע עשיר בגוגל – יצירת תיאור לדף אינטרנט
תיאור מדויק של דף אינטרנט באתר תורם למשתמש ומנועי החיפוש להבין מה נמצא בו. כדי ליצור קטע עשיר טוב, הפנימו את ההנחיות הבאות:
- לכל דף באתר צריך להיות תיאור (דסקריפשן) המתאר מה קיים בו.
- תיאור ייחודי: רצוי שלכל דף באתר יהיה תיאור ייחודי. אם יש לכם הרבה דפים באתר, ואין לכם זמן לעדכן תיאור של כל דף שאתם מוסיפים, צרו הגדרות מראש או שימו דגש על הדפים הדומיננטיים ביותר.
- ליצירת קטעים עשירים למוצרים, ציינו את הפרטים הבאים: עלות, מידע על המוצר, יצרן וכדומה (למשל: יצירת קטע עשיר לספרים: ציינו את מספר העמודים, העלות, שם המחבר, שם ההוצאה לאור וכו’…).
- תיאורים איכותיים – תיאור דף איכותי יבלוט על פני אחרים ויתרום להגדלת התנועה לאתר.
ועכשיו … קצת פרקטיקה: בסרטון של מאט קאטס על Rich Snippets הוא מציג דוגמה כיצד נראה קטע עשיר של רשת הקפה הגדולה – סטארבקס בדף תוצאות. על מבנה התצוגה העשירה והמידע הדרוש לכל בעל אתר: איך להפוך קטע עשיר בגוגל – לעשיר במיוחד.
כותרת הדף
מאט מסביר כי הכותרת (Title) צריכה להכיל את שם העסק / האתר ובאופן ממוקד את הנושא המרכזי. שלא כמו בדוגמה, סטארבקס בחרו לציין את שם החברה ולהוסיף את התיאור – ‘דף הבית’. מאט ממליץ דווקא על תיאור שיכול לתרום למשתמש – העיסוק המרכזי של החברה: סטארבקס קפה.
תיאור שלא מהאתר
במקרים בהם גוגל לא הצליחה לסרוק את האתר מסיבה כלשהי, היא עלולה לבחור להציג תוכן מספריית ‘דמוז’ או כל תוכן אחר שהיא כן הצליחה לקלוט על הדף.
אתם לא מעוניינים שגוגל תציג מידע מספריית ‘דמוז’, יהיה עליכם לשתול את הפקודות הבאות:
<meta name=”robots” content=”NOODP”>
תיאור:
<meta name=”googlebot” content=”NOODP”>
תיבת הפלוס
מכיוון שסטארבקס הינה חברה גדולה ומוכרת, תיבת הפלוס בשורת התיאור יכולה להכיל מידע נוסף על החברה, למשל מפת הגעה או מידע חשוב אחר.
הדגשת מילים
המילים המודגשות בקטע העשיר בדף התוצאות של גוגל הן המילים שהמשתמש הקליד בשאילתה. גם אם גוגל זיהתה מילים נרדפות והציגה אותן, היא לא תבליט את המילה הנרדפת כדי לשמור על תצוגה מדוייקת.
מידע נוסף על האתר
בקטע העשיר של סטארבקס, מופיעים פרטים נוספים: קישור לאתר, משקל הדף, דפים דומים, אפשרות לשמירת חיפוש ואת המטמון. מאט מסביר את חשיבות המטמון: אם משתמש לא מצליח להגיע לאתר, הוא יכול ללחוץ על ‘מטמון’ ולראות את התוכן הקיים.
Sitelinks
קישורים אוטומטיים שגוגל בוחרת להציג מהאתר שיפנו את המשתמש לדפים רלוונטיים.
אפשרויות נוספות
אם לא מצאתם בקטע העשיר של סטארבקס את מה שחיפשתם, גוגל מציגה לכם עוד דפים מהאתר שיכולים לעניין אתכם.
לסיכום – Rich Snippets in Google
קטע עשיר בגוגל חד משמעית יגביר את התנועה לאתר שלכם. ככל שתשקיעו בהעברת מסר ברור לגוגל, כך היא תצליח להעביר אותו למשתמש. קחו בחשבון, תצוגת קטעים עשירים בגוגל ישראל היא במצב התחלתי, וגם עד שגוגל תבחר להציג את הקטע העשיר בדף התוצאות ייקח קצת זמן. בהצלחה.