אפקט ארגז החול – חשיבות גיל הדומיין

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
הרבה יותר פשוט לקבל דירוגים לדומיין ישן מאשר לדומיין חדש. לעומת זאת כאשר דומיין נכנס ל "ארגז החול", ישן או חדש אין זה משנה. הנה הם הדברים שאני הבחנתי בהם מניסיוני האישי.

דומיינים חדשים לעומת דומיינים ישנים

הרבה יותר פשוט קבל דירוג בשביל דומיין ישן מאשר לדומיין חדש. לעומת זאת מתי שדומיין נכנס ל “ארגז החול” ישן או חדש אין זה משנה. הנה הם הדברים שאני הבחנתי בהם מניסיוני האישי. בגדול אלו הם רק תיאוריות יותר מאשר עובדות מבוססות, לכן תיקחו נשימה עמוקה, ותעשו בדיקות בעצמכם.

דירוג דומיין ישן ללא אופטימיזציה ובעל תוכן ישן

יש אלפי אם לא מאות אלפי אתרים שיושבים על דומיינים ישנים מאד. הבעיה היחידה איתם הם חוסר משווע באופטימיזציה גם מבפנים וגם מבחוץ. לדוגמא ניקח לנו את אתר השכרת הרכב הדמיונית בבעלותו של אבי. אבי שלנו בחור מבריק והוא פתח אתר מייד איך שהוא פתח את הסוכנות השכרת רכב שלו, ושם את כתובת האתר שלו על כל כרטיסי הביקור, חוזים, עטים שאיתם הוא עובד בעסק שלו. למעשה הוא פשוט פרסם את האתר של העסק שלו בכל מקום אפשרי. שנים עברו והעסק שלו עובד כמו שעון, לאחר כמה שנים גילה אבי עלקידום אתרים והחליט שהוא יקדם את אתרו לתוצאות החיפוש העליונות בגוגל.

במקרה של אבי , יש בידינו דומיין ישן בעל תוכן ישן ודפים ישנים. התוכן הזה שיושב בדומיין הוא ממוקד מאד לתחום שאבי עובד בו (השכרת רכב, מכוניות וכו’) וגוגל יודע זאת. אבי לא מאונדקס כיאות בגלל המחסור בקישורים לאתרו ובכלל מחסור באופטימיזציה מבנה.

עם ניישם עבודת קידום אתרים פנימית וחיצונית לאתרו של אבי , הוא יגיע להיות בחמש תוצאות הראשונות בדף הראשון בלי הרבה מאמץ ובלי להיתקל באפקט “ארגז החול”, למה ?

בגלל שהדומיין שלו ישן והתוכן שלו ישן וממוקד על אותו נושא ואותם מילות חיפוש כבר שנים ארוכות, גוגל ערני לכך. אבי לא דורג טוב לפני כן בגלל מחסור בקישורים לאתרו ומחסור באופטימיזציה פנימית. למעשה בפועל לא נעשו הרבה שינויים לאתר וגוגל ערני לכך שהאתר נשאר ממוקד על אותו נושא.

דירוג דומיין ישן בעלת תוכן חדש

לפעמים אנחנו רוכשים דומיין ישן עם פרופיל קישורים חזק ומתחילים לדרג אותו. מוסיפים כמה עמודים, מסדרים TITLES בהתאם למילות מפתח וממתינים לתוצאות. אנחנו רואים דירוג יפה בגוגל לפרק זמן מסוים ואחרי כן פתאום אנו שמים לב שנזרקנו לארגז החול.

למה ? הנה מה שאני מאמין שקרה.

בוא נסתכל על כמה משתנים. יש לנו דומיין ישן, עם כמה קישורים טובים מאתרים ברי סמכא.

ברוב המקרים לקישורים אלה אין שום קשר רלוונטי למילות החיפוש של האתר שלנו וסה”כ מעבירים לנו PR טוב לדפים. מתי שאתה מוסיף עמודים חדשים וממקד כמה מילות חיפוש, אתה חושף את עצמך בפני גוגל, בכך שאתה ממקד את עצמך על מילות מפתח שמעולם לא עסקת בהם לפני כן. גוגל מבין את זה, קולט שאתה למעשה אתר חדש וזורק אותך ל “ארגז החול”. מבחינת ההיגיון זה דומיין ישן שמתייחסים אליו כאל חדש.

אחרי שהוא יוצא מ”ארגז החול” יש לו יתרון משמעותי על גבי אתרים חדשים לחלוטין שיצאו לשוק.

דירוג דומיין חדש

מתי שאנו מדרגים דומיין חדש לחלוטין, אנחנו לא מצפים לתוצאות מהירות. למעשה , אנחנו חייבים להשלים עם האמת המרה. דומיינים חדשים נכנסים ל “ארגז החול” לתקופת ניסיון. אם גוגל יאשר לדומיינים חדשים לקבל דירוג מהיר ספאמרים בצורה מהירה ישתלטו על תוצאות החיפוש.